JohnnyCage
Sony, Microsoft: Eltérő online tervek
A Los Angeles-i Electronic Entertainment Expo (E3) kiállításon a két óriáscég képviselői a játékkonzolokhoz készülő online játékszolgáltatások megvalósításáról beszéltek.
A Microsoft konzolos játékokkal foglalkozó részlege a társaság tervei szerint a PC-s játékok csoportjával szoros együttműködésben fogja megvalósítani az Xbox Live elnevezésű online játékszolgáltatást. A rivális Sony ezzel szemben önálló részleget létesít a PlayStation 2 játékkonzol online játékszolgáltatásához. A két társaság képviselői egyaránt úgy vélik, hogy a játékkonzolok online játékszolgáltatásai nem fogják visszavetni a PC-s online játékok üzletágát.
Mint Scott McDaniel, a Sony Online elnökhelyettese elmondta, a különálló Sony Online Entertainment divízió folytatott ugyan megbeszéléseket a Sony Computer Entertainment of America-val, de a PlayStation 2 online játékszolgáltatásait saját erejükből kívánják megvalósítani.
A SCEA várhatóan augusztus végén adja ki azt a PS 2-höz készülő adaptert, amely lehetővé fogja tenni az online játékot a konzollal. A társaság az online játékszolgáltatások működtetését azonban a játékszoftverek kiadóira bízza, és nem tervezi egy központi, zárt szolgáltatás bevezetését.
A rivális Microsoft viszont pontosan ezen utóbbira készül: Az Xbox Live egy központi, előfizetés alapú, zárt szolgáltatás lesz, amelyet a szoftveróriás fog működtetni, nem pedig a játékkiadók. A szoftveróriás szerint ez a stratégia leveszi a terhet a kiadók válláról, amelyek számára így egyszerűbbé válik az online konzoljátékok fejlesztése értékelnek. Egyes kiadóknak azonban, mint például az Electronic Arts-nak, nem igazán tetszik ez a megoldás, és egyelőre tartózkodnak az Xbox Live támogatásától.
Az Xbox Live szolgáltatás fejlesztői szorosan együttműködnek a Microsoft PC játékok divíziójával, és számos elemet a PC-s online játékszolgáltatásokból merítenek, mondta Stuart Moulder, a szoftveróriás PC játékokkal foglalkozó részlegének menedzsere.
Moulder szerint az MSN-féle "The Zone" PC-s online játékszolgáltatásba ezidáig több, mint 30 millióan regisztrálták magukat, és szolgáltatás kifejlesztése, illetve működtetése során megszerzett tapasztalat az Xbox Live-ot is erősíteni fogja.
A Microsoft konzolos játékokkal foglalkozó részlege a társaság tervei szerint a PC-s játékok csoportjával szoros együttműködésben fogja megvalósítani az Xbox Live elnevezésű online játékszolgáltatást. A rivális Sony ezzel szemben önálló részleget létesít a PlayStation 2 játékkonzol online játékszolgáltatásához. A két társaság képviselői egyaránt úgy vélik, hogy a játékkonzolok online játékszolgáltatásai nem fogják visszavetni a PC-s online játékok üzletágát.
Mint Scott McDaniel, a Sony Online elnökhelyettese elmondta, a különálló Sony Online Entertainment divízió folytatott ugyan megbeszéléseket a Sony Computer Entertainment of America-val, de a PlayStation 2 online játékszolgáltatásait saját erejükből kívánják megvalósítani.
A SCEA várhatóan augusztus végén adja ki azt a PS 2-höz készülő adaptert, amely lehetővé fogja tenni az online játékot a konzollal. A társaság az online játékszolgáltatások működtetését azonban a játékszoftverek kiadóira bízza, és nem tervezi egy központi, zárt szolgáltatás bevezetését.
A rivális Microsoft viszont pontosan ezen utóbbira készül: Az Xbox Live egy központi, előfizetés alapú, zárt szolgáltatás lesz, amelyet a szoftveróriás fog működtetni, nem pedig a játékkiadók. A szoftveróriás szerint ez a stratégia leveszi a terhet a kiadók válláról, amelyek számára így egyszerűbbé válik az online konzoljátékok fejlesztése értékelnek. Egyes kiadóknak azonban, mint például az Electronic Arts-nak, nem igazán tetszik ez a megoldás, és egyelőre tartózkodnak az Xbox Live támogatásától.
Az Xbox Live szolgáltatás fejlesztői szorosan együttműködnek a Microsoft PC játékok divíziójával, és számos elemet a PC-s online játékszolgáltatásokból merítenek, mondta Stuart Moulder, a szoftveróriás PC játékokkal foglalkozó részlegének menedzsere.
Moulder szerint az MSN-féle "The Zone" PC-s online játékszolgáltatásba ezidáig több, mint 30 millióan regisztrálták magukat, és szolgáltatás kifejlesztése, illetve működtetése során megszerzett tapasztalat az Xbox Live-ot is erősíteni fogja.