Franczy

Viewsonic LCD monitor tervek

Szakértők egybehangzó véleménye szerint az idei, azaz a 2002-es esztendő mindenképpen vízválasztó év lesz az LCD monitorok piacán, ugyanis amely cég a komoly konkurenciaharc ellenére az idei év végén jó eladási mutatókat képes felmutatni, az a cég megalapozottnak tekintheti a jövőjét, az idén rosszul teljesítő cégek azonban később nagy valószínűséggel lehúzhatják majd a redőnyt. Többek közt így vélekedik a kérdéskörrel kapcsolatban James Chu, a kiváló minőségű monitorairól híres Viewsonic cég LCD monitorok fejlesztésével foglalkozó részlegének elnök-vezárigazgatója is, aki egy a napokban adott interjújában a Viewsonic cég eddig elért eredményeiről és közeljövőbeli terveiről beszélt.

Chu elmondta, hogy a tavalyi évben piacra dobott 15-23 colos képátlójú Viewsonic monitorok megfelelő fogadtatásra találtak, azonban ez természetesen korántsem jelenti azt, hogy a távol-keleti gyártó idén csak a babérjain kívánna ülni. Chu szerint a Viewsonic vezetősége teljes mértékben tisztában van azzal, hogy az LCD piacon tapasztalható, egyre fokozódó konkurenciaharc következtében az LCD monitor gyártóknak folyamatosan új modellekkel kell előrukkolniuk, különben nagyon könnyen elbukhatnak. Éppen ezért a Viewsonic jó szokásához híven 2002-ben is számos új LCD monitort hoz majd forgalomba, melyek elsősorban friss dizájnjukkal, új szolgáltatásaikkal, nagyobb felbontásaikkal, magasabb fényerejükkel és rövidebb reakcióidejükkel hódíthatják meg maguknak a felhasználók szívét és nem utolsó sorban pénztárcáját.


Természetesen a Viewsonic vezetősége is tudatában van annak, hogy az LCD monitorok piacán mostanság jelentős áremelkedések tapasztalhatók, azonban ez ellen a cég mit sem tud tenni. Chu elmondta, hogy az LCD monitorok áremelkedése annak "köszönhető", hogy az LCD kijelzők piacán egyre nagyobb hiány van kialakulóban, ennek következtében pedig a legszélesebb körben elterjedt 15 colos képátlójú LCD monitorok ára sok esetben már az 500 dolláros lélektani árhatárt is túllépte. A Viewsonic meglátása szerint az LCD monitorok ára a közeljövőben is emelkedni fog, ráadásul az áremelkedés éppen a legkelendőbb 15 colos képátlójú modellek esetében lesz a legjelentősebb. Chu szerint ennek az lesz az eredménye, hogy a felhasználók némileg nagyobb összegért 15 colos helyett inkább 17 colos képátlójú LCD monitorokat fognak majd vásárolni, éppen ezért a Viewsonic az LCD monitor gyártókapacitásának 50 százalékát kívánja a 17 colos modellek gyártására fordítani, miközben ezen modellek házon belüli részesedése jelenleg még csak 20-30 százalék körül mozog. Érdekesség, hogy az olyan nagy gyártók, mint például a Hewlett-Packard, a Compaq Computer és a Dell Computer a Viewsonic-kal ellentétben növelni kívánják 15 colos LCD monitor gyártókapacitásukat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!