JohnnyCage
Hitachi: Optimista tervek az LCD iparban
A japán LCD gyártók az elmúlt év során igen nehéz helyzetbe kerültek, miután a koreai és tajvani gyártmányú kijelzők elárasztották a piacot. A Hitachi egyik vezetője szerint a társaság visszaesése azonban csak ideiglenes.
A japán Hitachi folyadékkristályos kijelzőkkel foglalkozó részlegének vezetője elmondta, hogy a társaság technológiai előnye, a Japánban és Kínában felépített új gyárak, valamint az emelkedő LCD árak lehetővé teszik a társaság számára, hogy az idei év áprilisa után újból az LCD kijelzők egyik vezető gyártójává váljon. Fumiaki Yonai, a Hitachi LCD kijelzők gyártásával foglalkozó részlegének elöke szerint a társaság ekkorra jelentősen meg tudja erősíteni ezen üzletágát.
"Úgy gondolom, LCD gyáraink az idei évben teljes gyártókapacitással fognak működni" - mondta Yonai. "Sokminden attól függ majd, hogyan alakul a kijelzők piaci ára, de a következő költségvetési évünkben már mindenképpen nyereséget szeretnénk termelni." A Hitachi, amely Japán második legnagyobb LCD gyártója, mintegy 310 millió dolláros veszteségre, illetve 30 százalékkal csökkenő bevételekre számít a március 31-ével végződő költségvetési évben. A veszteségek döntő többsége a társaság LCD üzletágából származik, amelynek bevételei Yonai szerint több, mint 20 százalékkal estek vissza az előző évhez képest.
"A túltermelés miatt a tavalyi év végéig folyamatosan, és gyorsan estek az LCD kijelzők árai. Bár az októbertől márciusig tartó félév viszonylag jól alakult, az eredményeink várhatóan egyáltalán nem lesznek fényesek" - mondta Yonai.
Az elmúlt években számos Dél-Koreai és tajvani cég óriási összegeket fektetett LCD gyárak építésébe, ami következtében a gyártókapacitás jelentősen megnövekedett, az árak pedig egy év alatt több, mint 50 százalékkal csökkentek. Yonai szerint azonban a tavalyi év második felétől az alacsony árak óriási LCD vásárlási hullámot idítottak, és rengetegen cserélték le katódsugárcsöves (CRT) monitorjukat folyadékkristályos kijelzőkre. A Hitachi várakozásai szerint az idei évben mindegy 28 millió asztali LCD monitor talál gazdára, amely 75 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest, és megközelíti a notebookokba készülő LCD panelek számát.
A japán Hitachi folyadékkristályos kijelzőkkel foglalkozó részlegének vezetője elmondta, hogy a társaság technológiai előnye, a Japánban és Kínában felépített új gyárak, valamint az emelkedő LCD árak lehetővé teszik a társaság számára, hogy az idei év áprilisa után újból az LCD kijelzők egyik vezető gyártójává váljon. Fumiaki Yonai, a Hitachi LCD kijelzők gyártásával foglalkozó részlegének elöke szerint a társaság ekkorra jelentősen meg tudja erősíteni ezen üzletágát.
"Úgy gondolom, LCD gyáraink az idei évben teljes gyártókapacitással fognak működni" - mondta Yonai. "Sokminden attól függ majd, hogyan alakul a kijelzők piaci ára, de a következő költségvetési évünkben már mindenképpen nyereséget szeretnénk termelni." A Hitachi, amely Japán második legnagyobb LCD gyártója, mintegy 310 millió dolláros veszteségre, illetve 30 százalékkal csökkenő bevételekre számít a március 31-ével végződő költségvetési évben. A veszteségek döntő többsége a társaság LCD üzletágából származik, amelynek bevételei Yonai szerint több, mint 20 százalékkal estek vissza az előző évhez képest.
"A túltermelés miatt a tavalyi év végéig folyamatosan, és gyorsan estek az LCD kijelzők árai. Bár az októbertől márciusig tartó félév viszonylag jól alakult, az eredményeink várhatóan egyáltalán nem lesznek fényesek" - mondta Yonai.
Az elmúlt években számos Dél-Koreai és tajvani cég óriási összegeket fektetett LCD gyárak építésébe, ami következtében a gyártókapacitás jelentősen megnövekedett, az árak pedig egy év alatt több, mint 50 százalékkal csökkentek. Yonai szerint azonban a tavalyi év második felétől az alacsony árak óriási LCD vásárlási hullámot idítottak, és rengetegen cserélték le katódsugárcsöves (CRT) monitorjukat folyadékkristályos kijelzőkre. A Hitachi várakozásai szerint az idei évben mindegy 28 millió asztali LCD monitor talál gazdára, amely 75 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest, és megközelíti a notebookokba készülő LCD panelek számát.