JohnnyCage
Nokia: A változó mobilipar nagy kihívás számunkra
A Nokia egyik vezetője szerint a társaság helyzete sokkalta könnyebb volt, amikor még nem a finn óriáscég volt a piacvezető gyártó a mobiltelefonok körében.
Matti Alahuhta, a Nokia mobiltelefonokkal foglalkozó részlegének elnöke elmondta, hogy a társaság jóval egyszerűbb helyzetben volt, amikor még nem volt vezető a mobiltelefon készülékek piacán. Ha a Nokia jobb mobiltelefonokat készített, mint az akkori piacvezető Motorola, a társaság piaci részesedése növekedett a konkurencia rovására. Amióta azonban a Nokia 1998-ban megelőzte a Motorola-t, a társaság egyértelmű cél nélkül maradt.
- Egészen más piacvezető gyártónak lenni, mint a piacvezető cég egyik fő ellenfelének - mondta Alahuhta, a társaság bevételének 80 százalékáért felelős mobil részleg vezetője. Alahuhta szerint a társaságnak olyan új célokat kellett keresnie, amellyel továbbra is motivációt adhat az alkalmazottaknak, és elkerülheti az önelégültséget, illetve a stratégiai hibákat, amelyek a Motorola-t hátráltatták.
- Felismertük, hogy ez egy igen érzékeny iparág. Szerezhetsz piaci részesedést benne, de veszíteni is igen könnyen lehet - tette hozzá a vezető. A Nokia szerint a PC ipar teljesen különbözik a mobiltelefon ipartól. A PC-k alap építőkövei, mint például az Intel (illetve AMD) processzorok, a Microsoft operációs rendszerei, vagy a CD-ROM meghajtók mind közel egyformák és szabadon beszerezhetők a piacon. "Egy mobiltelefon teljesen különböző felépítésű, mint egy PC. A Mobiltelefon egy teljesen egyedi termék, amelynek jól kell kinéznie, kellemes felhasználói felülettel kell rendelkeznie, és illenie kell a felhasználó személyiségéhez.
Alahuhta szerint a Nokia célja jelenlegi, 37 százalékos globális mobilpiaci részesedésének 40 százalékra növelése. És hogy mi lesz azután? - Azt majd eldöntjük ott és akkor - mondta a vezető széles vigyor közepedte.
Matti Alahuhta, a Nokia mobiltelefonokkal foglalkozó részlegének elnöke elmondta, hogy a társaság jóval egyszerűbb helyzetben volt, amikor még nem volt vezető a mobiltelefon készülékek piacán. Ha a Nokia jobb mobiltelefonokat készített, mint az akkori piacvezető Motorola, a társaság piaci részesedése növekedett a konkurencia rovására. Amióta azonban a Nokia 1998-ban megelőzte a Motorola-t, a társaság egyértelmű cél nélkül maradt.
- Egészen más piacvezető gyártónak lenni, mint a piacvezető cég egyik fő ellenfelének - mondta Alahuhta, a társaság bevételének 80 százalékáért felelős mobil részleg vezetője. Alahuhta szerint a társaságnak olyan új célokat kellett keresnie, amellyel továbbra is motivációt adhat az alkalmazottaknak, és elkerülheti az önelégültséget, illetve a stratégiai hibákat, amelyek a Motorola-t hátráltatták.
- Felismertük, hogy ez egy igen érzékeny iparág. Szerezhetsz piaci részesedést benne, de veszíteni is igen könnyen lehet - tette hozzá a vezető. A Nokia szerint a PC ipar teljesen különbözik a mobiltelefon ipartól. A PC-k alap építőkövei, mint például az Intel (illetve AMD) processzorok, a Microsoft operációs rendszerei, vagy a CD-ROM meghajtók mind közel egyformák és szabadon beszerezhetők a piacon. "Egy mobiltelefon teljesen különböző felépítésű, mint egy PC. A Mobiltelefon egy teljesen egyedi termék, amelynek jól kell kinéznie, kellemes felhasználói felülettel kell rendelkeznie, és illenie kell a felhasználó személyiségéhez.
Alahuhta szerint a Nokia célja jelenlegi, 37 százalékos globális mobilpiaci részesedésének 40 százalékra növelése. És hogy mi lesz azután? - Azt majd eldöntjük ott és akkor - mondta a vezető széles vigyor közepedte.