JohnnyCage
Tanulmány a mobilok marketing erejéről
A rövid szöveges üzeneteken keresztüli marketingtevékenységek megfelelő alkalmazás esetén jelentős eredméyeket érhetnek el, áll egy napokban kiadott jelentésben.
A svéd, e-Street elnevezésű tesztprojektben 2500 önkéntes mobiltelefon felhasználó vett részt. Az Észak-Svédországban található Lulea városában indított tesztprojekt résztvevői beleegyeztek, hogy mintegy 150 helyi társaság és szolgáltató speciális ajánlatokról küldjön nekik értesítést SMS-ben.
A tesztprojekt során minden felhasználó eldönthette, hogy milyen üzeneteket kíván fogandi, és milyeneket nem. Az ehhez szükséges felhasználói profilok interneten keresztül voltak elérhetőek. "Miután a luleai McDonald's elküldte SMS üzeneteit a célcsoportnak, azok egynegyede felkereste az éttermet" - mondta Mats Eriksson, a tesztet lebonyolító Makitalo Research Center piackutató cég vezérigazgatója. Az MRC a projektet a svéd mobilkommunikációs eszközöket gyártó Ericssonnal, a mobilszolgáltató Telia-val, illetve az internetes konzulens Frontec-kel közösen végezte.
"A luleai McDonald's lett a legforgalmasabb gyorsétterem Svédországban, megdöntve saját, korábbi rekordjait is" - mondta Eriksson egy interjúban.
Mozijegyek infraporton keresztül? A Makitalo Research Center a TicketAnywhere társasággal együttesen tesztelt egy olyan rendszert is az e-Street keretében, amely lehetővé teszi mozijegyek internetes megrendelését. A felhasználó egy SMS üzenetet kap a mozijegy helyett, amelyet egy infravörös kommunikációt alkalmazó készülék ellenőriz a moziba lépéskor.
Az e-Street keretében mindemellett tesztelésre került számos egyéb mobiltelefonos megoldás is, mint például a bolt bezárása utáni vásársás, illetve egy olyan rendszer, amely hosszú sorokban állva megjegyzi a felhasználó helyét a sorban, és értesíti, hogy álljon vissza a sorba, amikor már kevesebb, mint tíz ember van előtte. A felhasználó a köztes idő alatt a sorban állás helyett elmehet például ebédelni.
A felhasználási lehetőségek sorának ezzel azonban koránt sincs vége. Eriksson elmondása szerint a rendszer átveheti az idegenvezető szerepét, útbaigazítást adhat, szobát foglalhat egy szállodában, vagy akár interaktív televíziózáshoz is használható.
Nem minden társaság tudta azonban megfelelően kihasználni a rendszer lehetőségeit. "Egyesek egyáltalán nem tudták, mihez kezdjenek vele. Rengeteg oktatómunkára lesz szükség a kereskedők körében" - mondta Eriksson.
A svéd, e-Street elnevezésű tesztprojektben 2500 önkéntes mobiltelefon felhasználó vett részt. Az Észak-Svédországban található Lulea városában indított tesztprojekt résztvevői beleegyeztek, hogy mintegy 150 helyi társaság és szolgáltató speciális ajánlatokról küldjön nekik értesítést SMS-ben.
A tesztprojekt során minden felhasználó eldönthette, hogy milyen üzeneteket kíván fogandi, és milyeneket nem. Az ehhez szükséges felhasználói profilok interneten keresztül voltak elérhetőek. "Miután a luleai McDonald's elküldte SMS üzeneteit a célcsoportnak, azok egynegyede felkereste az éttermet" - mondta Mats Eriksson, a tesztet lebonyolító Makitalo Research Center piackutató cég vezérigazgatója. Az MRC a projektet a svéd mobilkommunikációs eszközöket gyártó Ericssonnal, a mobilszolgáltató Telia-val, illetve az internetes konzulens Frontec-kel közösen végezte.
"A luleai McDonald's lett a legforgalmasabb gyorsétterem Svédországban, megdöntve saját, korábbi rekordjait is" - mondta Eriksson egy interjúban.
Mozijegyek infraporton keresztül? A Makitalo Research Center a TicketAnywhere társasággal együttesen tesztelt egy olyan rendszert is az e-Street keretében, amely lehetővé teszi mozijegyek internetes megrendelését. A felhasználó egy SMS üzenetet kap a mozijegy helyett, amelyet egy infravörös kommunikációt alkalmazó készülék ellenőriz a moziba lépéskor.
Az e-Street keretében mindemellett tesztelésre került számos egyéb mobiltelefonos megoldás is, mint például a bolt bezárása utáni vásársás, illetve egy olyan rendszer, amely hosszú sorokban állva megjegyzi a felhasználó helyét a sorban, és értesíti, hogy álljon vissza a sorba, amikor már kevesebb, mint tíz ember van előtte. A felhasználó a köztes idő alatt a sorban állás helyett elmehet például ebédelni.
A felhasználási lehetőségek sorának ezzel azonban koránt sincs vége. Eriksson elmondása szerint a rendszer átveheti az idegenvezető szerepét, útbaigazítást adhat, szobát foglalhat egy szállodában, vagy akár interaktív televíziózáshoz is használható.
Nem minden társaság tudta azonban megfelelően kihasználni a rendszer lehetőségeit. "Egyesek egyáltalán nem tudták, mihez kezdjenek vele. Rengeteg oktatómunkára lesz szükség a kereskedők körében" - mondta Eriksson.