JohnnyCage

Tanulmány a mobilok marketing erejéről

A rövid szöveges üzeneteken keresztüli marketingtevékenységek megfelelő alkalmazás esetén jelentős eredméyeket érhetnek el, áll egy napokban kiadott jelentésben.

A svéd, e-Street elnevezésű tesztprojektben 2500 önkéntes mobiltelefon felhasználó vett részt. Az Észak-Svédországban található Lulea városában indított tesztprojekt résztvevői beleegyeztek, hogy mintegy 150 helyi társaság és szolgáltató speciális ajánlatokról küldjön nekik értesítést SMS-ben.

A tesztprojekt során minden felhasználó eldönthette, hogy milyen üzeneteket kíván fogandi, és milyeneket nem. Az ehhez szükséges felhasználói profilok interneten keresztül voltak elérhetőek. "Miután a luleai McDonald's elküldte SMS üzeneteit a célcsoportnak, azok egynegyede felkereste az éttermet" - mondta Mats Eriksson, a tesztet lebonyolító Makitalo Research Center piackutató cég vezérigazgatója. Az MRC a projektet a svéd mobilkommunikációs eszközöket gyártó Ericssonnal, a mobilszolgáltató Telia-val, illetve az internetes konzulens Frontec-kel közösen végezte.


"A luleai McDonald's lett a legforgalmasabb gyorsétterem Svédországban, megdöntve saját, korábbi rekordjait is" - mondta Eriksson egy interjúban.

Mozijegyek infraporton keresztül? A Makitalo Research Center a TicketAnywhere társasággal együttesen tesztelt egy olyan rendszert is az e-Street keretében, amely lehetővé teszi mozijegyek internetes megrendelését. A felhasználó egy SMS üzenetet kap a mozijegy helyett, amelyet egy infravörös kommunikációt alkalmazó készülék ellenőriz a moziba lépéskor.

Az e-Street keretében mindemellett tesztelésre került számos egyéb mobiltelefonos megoldás is, mint például a bolt bezárása utáni vásársás, illetve egy olyan rendszer, amely hosszú sorokban állva megjegyzi a felhasználó helyét a sorban, és értesíti, hogy álljon vissza a sorba, amikor már kevesebb, mint tíz ember van előtte. A felhasználó a köztes idő alatt a sorban állás helyett elmehet például ebédelni.

A felhasználási lehetőségek sorának ezzel azonban koránt sincs vége. Eriksson elmondása szerint a rendszer átveheti az idegenvezető szerepét, útbaigazítást adhat, szobát foglalhat egy szállodában, vagy akár interaktív televíziózáshoz is használható.

Nem minden társaság tudta azonban megfelelően kihasználni a rendszer lehetőségeit. "Egyesek egyáltalán nem tudták, mihez kezdjenek vele. Rengeteg oktatómunkára lesz szükség a kereskedők körében" - mondta Eriksson.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tomcs #14
    ez a reklam smsbe 1 baromsag, de hat a postaladadnak se estel neki meg kalapaccsal szerintem.. a sorbanallasdi jo dolog, vegulis kapsz 1 sorszamot, ez eddig is igy volt es "szolitanak" azaz ott vagy a kis kijelzon, szal pl elmehetsz nezelodni amig sorra nem kerulsz. a mozijegyes dolog se rossz 5let, de nem infraport lesz a divat mire ez megvalosul6...
  • Laalee #12
    tok jo lesz fel orankent sipol mint a barom a telefon hogy sms jött... na abban a percben tiltaom le az sms fogadast, vagy dobom ki a mobilt... igy is utalom az smst hat meg reklam formaban...

    amugy ugytudom van mar magyar sms reklam ceg is akik a regisztralt ugyfeleknek reklamonkent par ft ot fizetnek
  • Efreet #4
    'tiltja' szó kimaradt az elejéböl...
  • Efreet #3
    a mostani szerzödés nem azt, hogy marketingcélra használják a számodat? és ha nem, akkor lesznek késöbb növelt áru, reklámmentes csomagok. Welcome to the future...
  • marlowe #2
    Egyetértek...vagy beperelem a szolgáltatót.