JohnnyCage

A Fujitsu Siemens kihasználja a riválisok bizonytalanságát

Az egyesítési tervek okozta bizonytalanság meggyengítheti mind a Hewlett-Packardot, mint a Compaq Computert. A Fujitsu Siemens pedig ezt a jövő évben saját piaci részesedésének növelésére szeretné felhasználni.

A HP és a Compaq óriások 25 milliárd dolláros tervezett fúziója nemcsak a cégeken belül okozott bizonytalanságot, de a hírek hallatán számos felhasználó is inkább a konkurenciához fordul számítógépes rendszerekért. A világ legnagyobb PC gyártójaként számontartott Dell ennek megfelelően tovább növelte piaci részesedését a közelmúltban, és a Fujitsu Siemens német-japán közösvállalkozás is a HP és a Compaq cégek visszaesésére számít.

A Fujitsu Siemens a PC piacon nem vár számottevő növekedést a jövő évben, a társaság ugyanakkor úgy véli, növelni tudja piaci részesedését a HP-Compaq páros rovására. Adrian von Hammerstein, a Fujitsu Siemens újonnan kinevezett vezérigazgatója egy interjúban elmondta, hogy a társaság már ezidáig is nyert olyan üzleteket, amelyek a HP-Compaq fúzió okozta felhasználói bizonytalanság miatt jöhettek létre.

- Néhány szerződést már megnyertünk a HP-Compaq páros rovására. A folyamat már elkezdődött. Úgy gondolom, a továbbiakban több üzletet is megszerezhetünk - mondta a vezető, és hozzátette, hogy a felhasználók stabil termékvonalakat igényelnek. Hammerstein hangoztatta, a társaság az idei évet nyereséggel fogja zárni, arról azonban nem beszélt, hogy a várakozások szerint a jövő évben mind a személyi számítógépeket, mind a szervereket gyártó részleg nyereséges lesz-e majd.

A társaság idei bevételének mintegy 70 százaléka egyébként az asztali számítógépekből, valamint a notebookokból származik, a nagyteljesítményű vállalati megoldások pedig a fennmaradó 30 százalékot képviselik. A Fujitsu Siemens PC részlege Európában a negyedik helyen áll, de az éven jelentős piaci részesedést veszített. A vezető pozícióban jelenleg Európában is a Dell van, amely cég üzleti modelljének köszönhetően az jelenlegi mélyponi helyzetben is jó eredményeket tud elérni.

Hammerstein azonban biztos benne, hogy a Fujitsu Siemens nem veszít több piaci részesedést a jövő évben, sőt a társaság a részesedés növelésére számít. - A Dell stratégiája elsősorban a nagyobb felhasználóknak kedvező, így marad tér más üzleti modellt követő cégeknek is - mondta. Az indirekt árusítási modell, amelyben a társaságok nagyobb raktárkészletet kénytelenek felhalmozni annak veszélyével, hogy az eszközök veszítenek értékükből, magasabb árakat eredményez. Hammerstein szerint azonban a kis- és középvállalkozások számára továbbra is ez a forma a kedvezőbb. A vezető szerint a magánfelhasználók körében sem kedvelt a Dell stratégiája, mivel a vásárlók nem vehetik meg számítógépeiket a boltban, hanem csak megrendelés útján juthatnak hozzá.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!