JohnnyCage

A perek ellenére is kiadja új DVR eszközét a SonicBlue

A szórakoztatóelektronikai eszközöket gyártó SonicBlue szerdán kiadta legújabb digitális videófelvevőjét annak ellenére, hogy egyes amerikai TV hálózatok mindent megtettek ennek megakadályozásáért.

A televízíós hálózatok szerint a SonicBlue ReplayTV legújabb változata megsérti jogaikat, mivel lehetőséget ad a felhasználónak a reklámok műsorból való kiszűrésére. Az eszközzel hosszú műsorok is a merevlemezre rögzíthetők, vagy akár leállítható egy élő adás, amely később tetszőleges időpontban folytatható. A nézők kihagyhatják a reklámokat a felvett műsorból, egyes felvételeket pedig megoszthatnak más ReplayTV felhasználókkal az interneten keresztül.

Mindez felháborított több vezető amerikai TV társaságot, köztük az ABC-t, a CBS-t, és az NBC-t, amely televíziók október 31-én együttesen beperelték a SonicBlue-t. Mivel az eszköz kiadását nem sikerült megakadályozni, a cél minden bizonnyal annak betiltatása lesz a cél. A SonicBlue Inc. új ReplayTV készülékének ára 700 és 2000 dollár között mozog, kiépítéstől függően. A legolcsóbb változat 40, a legdrágább pedig 320 óra felvétel tárolására képes.


A társaság részvényei az elmúlt napokban jelentős mértékben emelkedtek, amely részben az új ReplayTV eszközök megjelenésének tudható be, részben pedig annak, hogy a televízióhálózatok elvetették egy másik SonicBlue eszköz, a Go Video Dual Deck VCR ellen indított jogsértési pert. Egyes piaci szakértők szerint a TV társaságok által indított per nem más, mint egy újabb próbálkozás a digitális eszközök, illetve az internet kizsákmányolására.

Ken Potashner, a SonicBlue elnöke ugyanakkor elmondta, hogy a perek egyúttal fel is hívták az emberek figyelmét az új eszközre, és a rendelések a jogi eljárás bejelentése óta megduplázódtak. A vezető arról nem kívánt nyilatkozni, mennyi ReplayTV eszközt rendeltek a felhasználók a cég weboldaláról. - A ReplayTV 4000 olyan jó, hogy a TV társaságok nem akarják engedni a kiadását - mondta Potashner, és a jelek szerint a felhasználók is így gondolják.

A vezető a TV hálózatok vádjaira annyit mondott, az eszköz nem törli le a reklámokat, és a műsorok "összevissza" terjesztése sem lehetséges az interneten, főleg névtelenül. A felhasználók 15 társuknak továbbíthatják a felvételt, és választhatnak, hogy ki akarják-e hagyni a reklámokat, mondta.

Az elemzők szerint a SonicBlue ellen indított pert nem lesz egyszerű megnyernie a televízióknak, az óriásokkal való hosszas pereskedés ugyanakkor megviselheti a jóval kisebb kaliberű társaságot.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • marque #9
    "en pl hajlamos vagyok leulni es megnezni egy jol megcsinalt, humoros reklamot"

    Csak nincs egy reklám, hanem egy reklám blokk van.
    Egyébként akkor is szivesen "leülnél megnézni", ha 2314-edszer tennéd?
  • marque #8
    "a cél minden bizonnyal annak betiltatása lesz a cél."

    Kimaradt a mondatból a "cél" szó.
  • tomcs #5
    azert gondolkodhatunk ugy is hogy a tv tarsasagoknak meg a reklambol van penzuk, ha elveszti a "hatekonysagat" akkor nekik lesz annyi, bar egy ilyen kis csoportot erinto cuccnal mind1, aki ilyet vesz az nem fog egybol bedolni a tvshopnak meg stb. de nem ez a megoldas, a reklamokat se artana igenyesebbre csinalni, en pl hajlamos vagyok leulni es megnezni egy jol megcsinalt, humoros reklamot, de persze ez a ma adott reklamoknak sajna toredeke. ez a vegye tikszet attol feher lesz meg harman megfogtak es beraktak a kemencebe es nem izzadtam le reklamok tenyleg a hulyet hozzak ki az emberbol..az meg mas kerdes ha pl sima analog videora felveszel valamit 1 embert mutass aki nem csavarja at a reklamokat, mert ne lehetne ezt kenyelmesebbe tenni...