JohnnyCage
1 milliárd dollárt veszíthet a Microsoft az Xboxon?
Egy Wall Street elemző szerint a szoftveróriás Microsoft akár 1 milliárd dollárt is veszíthet a hamarosan megjelenő Xbox játékkonzolon 2004-ig.
Mary Meeker, a Morgan Stanley elemzője úgy véli, az Xbox játékkonzolt rövidtávon visszafoghatja az igen erős konkurencia, hosszútávon azonban komoly lehetőségek állnak az eszköz előtt. - Úgy hisszük, az Xbox akár 1 milliárd dollárjába is kerülhet a Microsoftnak, mielőtt a játékkonzol 2004 táján visszatermeli a befektetett pénzösszeget - mondta az elemzőnő.
A Microsoft Xbox az Egyesült Államokban november 15-én, Japánban jövő februárban, Európában pedig jövő márciusban debütál. Három nappal az Xbox amerikai kiadását követően azonban a Nintendo GameCube játékkonzolja is megjelenik az USA-ban, jelentősen megnehezítve a Sony PlayStation 2 árnyékából kilépni készülő eszköz helyzetét.
A PlayStation 2 jelenleg világszerte toronymagasan vezeti a játékkonzolok eladási statisztikáit, és a legtöbb elemző szerint aligha sikerülhet a vetélytársaknak megfosztani a konzolt piacvezető pozíciójától. A Sony PS2 a várakozások szerint az idei karácsony domináns játékgépe lesz.
A 299 dolláros áron forgalomba kerülő Xbox marketingkampánya 500 millió dollárjába fog kerülni a Microsoftnak. A társaság a kiadást követően mintegy 600 - 800 ezer játékkonzolt szeretne eladni az amerikai piacon, de mindez a gyártási problémák miatt egyelőre csak terv. Az ipari szakértők inkább 300 ezer körüli eladási mennyiségre számítanak a megjelenést követő napokban, az idei év végéig pedig hozzávetőleg 1 - 1,5 millió darab találhat gazdára.
Mary Meeker, a Morgan Stanley elemzője úgy véli, az Xbox játékkonzolt rövidtávon visszafoghatja az igen erős konkurencia, hosszútávon azonban komoly lehetőségek állnak az eszköz előtt. - Úgy hisszük, az Xbox akár 1 milliárd dollárjába is kerülhet a Microsoftnak, mielőtt a játékkonzol 2004 táján visszatermeli a befektetett pénzösszeget - mondta az elemzőnő.
A Microsoft Xbox az Egyesült Államokban november 15-én, Japánban jövő februárban, Európában pedig jövő márciusban debütál. Három nappal az Xbox amerikai kiadását követően azonban a Nintendo GameCube játékkonzolja is megjelenik az USA-ban, jelentősen megnehezítve a Sony PlayStation 2 árnyékából kilépni készülő eszköz helyzetét.
A PlayStation 2 jelenleg világszerte toronymagasan vezeti a játékkonzolok eladási statisztikáit, és a legtöbb elemző szerint aligha sikerülhet a vetélytársaknak megfosztani a konzolt piacvezető pozíciójától. A Sony PS2 a várakozások szerint az idei karácsony domináns játékgépe lesz.
A 299 dolláros áron forgalomba kerülő Xbox marketingkampánya 500 millió dollárjába fog kerülni a Microsoftnak. A társaság a kiadást követően mintegy 600 - 800 ezer játékkonzolt szeretne eladni az amerikai piacon, de mindez a gyártási problémák miatt egyelőre csak terv. Az ipari szakértők inkább 300 ezer körüli eladási mennyiségre számítanak a megjelenést követő napokban, az idei év végéig pedig hozzávetőleg 1 - 1,5 millió darab találhat gazdára.