JohnnyCage
Beindult az Xbox marketing gépezete
A szoftveróriás Microsoft Xbox marketing gépezetének kerekei beindultak, mivel a társaság első videójáték-konzoljának kiadása immár kevesebb, mint egy hónap múlva esedékes.
A redmondi (Washington) központú óriáscég az Egyesült Államokban november 15-én megjelenő Xbox játékkonzollal kíván betörni az éves szinten 20 milliárd dolláros konzolpiacra. A hozzávetőleg három hét távolságában lévő kiadáshoz közeledve a Microsoft mozgósítja minden erőforrását annak érdekében, hogy az amerikai megjelenés problémák nélkül, és sikeresen történjen meg.
- A marketing oldalról közelítve a dolgot a lényeg a vásárlók figyelmének felkeltése a konzol iránt - mondta Robbie Bach, a Microsoft Xbox projektjének vezetője a Reuters-nek adott interjújában. Elmondása szerint az első hirdetések, reklámok a napokban jelennek meg a videójátékokkal foglalkozó magazinokban. A Microsoft az elkövetkezendő másfél év alatt összesen mintegy 500 millió dollárt kíván áldozni az Xbox népszerűsítésére, ami még világviszonylatban is óriási összeg.
A szoftveróriás elsősorban a 15-25 év közötti fiatalokat célozza házi szórakoztatóközpontnak is beillő játékkonzoljával, így a korosztálynak szóló televíziócsatornákon, mint például az MTV, is gyakran lesz látható az Xbox reklámja. A "hagyományos" reklámok mellett az Egyesült Államokban két speciális kialakítású kamion fogja járni az utakat. A 40 várost bejáró kamionokon egyenként 50 darab Xbox lesz megtalálható, amelyeket az érdeklődők kipróbálhatnak majd.
Mint ismeretes, a Microsoft eredetileg egy héttel korábban, november 8-án szerette volna kiadni a konzolt, de problémák akadtak a szállítási mennyiséggel, vagyis a konzolok nem készültek el időre. Bach elmondása szerint immár minden rendben zajlik, az Xboxot gyártó Flextronics International elérte a teljes, 100 ezer darab/hetes gyártókapacitást a mexikói gyárban. Mexikó mellett a konzolt egyébként éppen itt, Magyarországon készíti a szerződéses gyártó.
A játékkonzol Európában 2002. március 14-én jelenik meg, 299 dolláros áron. A játékszoftverek ára hozzávetőlegesen 50 dollár lesz.
A redmondi (Washington) központú óriáscég az Egyesült Államokban november 15-én megjelenő Xbox játékkonzollal kíván betörni az éves szinten 20 milliárd dolláros konzolpiacra. A hozzávetőleg három hét távolságában lévő kiadáshoz közeledve a Microsoft mozgósítja minden erőforrását annak érdekében, hogy az amerikai megjelenés problémák nélkül, és sikeresen történjen meg.
- A marketing oldalról közelítve a dolgot a lényeg a vásárlók figyelmének felkeltése a konzol iránt - mondta Robbie Bach, a Microsoft Xbox projektjének vezetője a Reuters-nek adott interjújában. Elmondása szerint az első hirdetések, reklámok a napokban jelennek meg a videójátékokkal foglalkozó magazinokban. A Microsoft az elkövetkezendő másfél év alatt összesen mintegy 500 millió dollárt kíván áldozni az Xbox népszerűsítésére, ami még világviszonylatban is óriási összeg.
A szoftveróriás elsősorban a 15-25 év közötti fiatalokat célozza házi szórakoztatóközpontnak is beillő játékkonzoljával, így a korosztálynak szóló televíziócsatornákon, mint például az MTV, is gyakran lesz látható az Xbox reklámja. A "hagyományos" reklámok mellett az Egyesült Államokban két speciális kialakítású kamion fogja járni az utakat. A 40 várost bejáró kamionokon egyenként 50 darab Xbox lesz megtalálható, amelyeket az érdeklődők kipróbálhatnak majd.
Mint ismeretes, a Microsoft eredetileg egy héttel korábban, november 8-án szerette volna kiadni a konzolt, de problémák akadtak a szállítási mennyiséggel, vagyis a konzolok nem készültek el időre. Bach elmondása szerint immár minden rendben zajlik, az Xboxot gyártó Flextronics International elérte a teljes, 100 ezer darab/hetes gyártókapacitást a mexikói gyárban. Mexikó mellett a konzolt egyébként éppen itt, Magyarországon készíti a szerződéses gyártó.
A játékkonzol Európában 2002. március 14-én jelenik meg, 299 dolláros áron. A játékszoftverek ára hozzávetőlegesen 50 dollár lesz.