JohnnyCage
Új audiólemez: A vég a zene CD számára?
A digitális jogmenedzselő szoftvert készítő InterTrust Technologies összefogott a DataPlay-jel egy olyan másolásvédett audiólemez megalkotásáért, amely felválthatja a zenei CD lemezeket.
A Santa Clara-i (Kalifornia) központú InterTrust Technologies elmondása szerint a társaság alkalmazni fogja saját DRM (Digital Rights Management - Digitális Jogmenedzsment (értsd: másolásvédelem)) rendszerét a DataPlay eszközein, beleértve a műsoros és az üres lemezeket is.
A két cég nem titkolja azon szándékát, hogy a DataPlay új lemezeit, amelyek 11 óra tömörített zene eltárolására képesek, az audió CD-k utódjává tegye, amely utóbbi média a társaságok szerint az internetes zenekalózok fegyvere. "Az egész illegális zeneterjesztés probléma nem oldódik meg, amíg a CD él" - mondta Talal Shamoon, az InterTrust elnökhelyettese. "Az új előfizetés-alapú zeneszolgáltatások jók, de nem felelnek meg, mint a zeneterjesztés új módja, mivel a CD-k még mindig itt vannak, és megszabják az utat."
A közelmúltban több nagy lemezkiadó közös fejlesztésekbe kezdett a DRM technológiákat fejlesztő cégekkel az illegális zenemásolás visszaszorítására. A BMG például a múlt hónapban jelentette be, hogy a SunnComm-mal közösen másolásvédett CD-k kifejlesztésén dolgozik. Bryan Ma, az IDC piackutató cég vezető elemzője elmondta, hogy a DataPlay új lemezei negyedakkorák, mint egy CD, ugyanakkor több óra zene eltárolására alkalmasak.
Ma szerint a két cég összefogása egy lépés a társaságok számára a megfelelő irányba, de a DataPlay lemezek várhatóan soha nem fognak a CD-k helyébe lépni. "A probléma az, hogy a a CD lejátszók igen elterjedtek szerte a világon" - mondta Ma. "Egy olyan új formátumról van szó, aminek egy teljesen általánossá vált technológiát kellene leváltania." Ma elmondta, hogy az InterTrust technológiáját nem alkalmazzák szélesebb körben, a DataPlay lemezek pedig még meg sem jelentek a piacon.
A DataPlay termékeinek kiadását őszre tervezi. Az üres lemezek ára 5-10 dollár lesz, a műsoros változatok pedig annyiba kerülnének, mint a műsoros CD-k. A DataPlay lemezekhez 199-299 dollár közötti áron tudnának lejátszót venni a felhasználók, amely eszközök a felvételek rögzítésére, valamint a műsoros lemezek lejátszására is alkalmasak lennének.
A DataPlay egyik vezetője szerint az új média nem csak az illegális másolást tenné lehetetlenné, de emellett előre rögzített, és újraírható, üres részekkel is rendelkezne. A lemez üres részeire a felhasználó rögzíthetné saját énekét a zeneszámokhoz. A DataPlay lemezek kis mérete emellett lehetővé tenné az apró hordozható eszközök készítését. A DataPlay júniusi szerződése alapján az Imation lesz az első gyártó, amely DataPlay lemezeket fog készíteni.
A Santa Clara-i (Kalifornia) központú InterTrust Technologies elmondása szerint a társaság alkalmazni fogja saját DRM (Digital Rights Management - Digitális Jogmenedzsment (értsd: másolásvédelem)) rendszerét a DataPlay eszközein, beleértve a műsoros és az üres lemezeket is.
A két cég nem titkolja azon szándékát, hogy a DataPlay új lemezeit, amelyek 11 óra tömörített zene eltárolására képesek, az audió CD-k utódjává tegye, amely utóbbi média a társaságok szerint az internetes zenekalózok fegyvere. "Az egész illegális zeneterjesztés probléma nem oldódik meg, amíg a CD él" - mondta Talal Shamoon, az InterTrust elnökhelyettese. "Az új előfizetés-alapú zeneszolgáltatások jók, de nem felelnek meg, mint a zeneterjesztés új módja, mivel a CD-k még mindig itt vannak, és megszabják az utat."
A közelmúltban több nagy lemezkiadó közös fejlesztésekbe kezdett a DRM technológiákat fejlesztő cégekkel az illegális zenemásolás visszaszorítására. A BMG például a múlt hónapban jelentette be, hogy a SunnComm-mal közösen másolásvédett CD-k kifejlesztésén dolgozik. Bryan Ma, az IDC piackutató cég vezető elemzője elmondta, hogy a DataPlay új lemezei negyedakkorák, mint egy CD, ugyanakkor több óra zene eltárolására alkalmasak.
Ma szerint a két cég összefogása egy lépés a társaságok számára a megfelelő irányba, de a DataPlay lemezek várhatóan soha nem fognak a CD-k helyébe lépni. "A probléma az, hogy a a CD lejátszók igen elterjedtek szerte a világon" - mondta Ma. "Egy olyan új formátumról van szó, aminek egy teljesen általánossá vált technológiát kellene leváltania." Ma elmondta, hogy az InterTrust technológiáját nem alkalmazzák szélesebb körben, a DataPlay lemezek pedig még meg sem jelentek a piacon.
A DataPlay termékeinek kiadását őszre tervezi. Az üres lemezek ára 5-10 dollár lesz, a műsoros változatok pedig annyiba kerülnének, mint a műsoros CD-k. A DataPlay lemezekhez 199-299 dollár közötti áron tudnának lejátszót venni a felhasználók, amely eszközök a felvételek rögzítésére, valamint a műsoros lemezek lejátszására is alkalmasak lennének.
A DataPlay egyik vezetője szerint az új média nem csak az illegális másolást tenné lehetetlenné, de emellett előre rögzített, és újraírható, üres részekkel is rendelkezne. A lemez üres részeire a felhasználó rögzíthetné saját énekét a zeneszámokhoz. A DataPlay lemezek kis mérete emellett lehetővé tenné az apró hordozható eszközök készítését. A DataPlay júniusi szerződése alapján az Imation lesz az első gyártó, amely DataPlay lemezeket fog készíteni.