SG.hu

Hulladékot csinál a régi okoshangszóróiból a Bose

A Bose februárban megszünteti a „SoundTouch” hangszórósorozat felhőalapú infrastruktúráját, így a készülékek többé nem tudnak közvetlenül zenét streamelni olyan szolgáltatásokból, mint a Spotify, a Pandora, az Amazon Music és mások.

"Nehéz döntést kellett hoznunk, hogy megszüntetjük a SoundTouch rendszereinket támogató felhőalapú infrastruktúrát, amelyet eredetileg több mint tíz évvel ezelőtt, 2013-ban vezettünk be” - közölte a Bose szóvivője, megismételve a csütörtökön a SoundTouch ügyfeleinek elküldött közleményt. "A technológia azóta jelentősen fejlődött, és bár a SoundTouch jól szolgálta ügyfeleinket, az elöregedő platform fenntartása az ügyfeleink által elvárt - és mi magunk is betartott - teljesítményi és biztonsági szinten már nem fenntartható” - tette hozzá a szóvivő. A vállalat kifejtette, hogy a népszerű zenei szolgáltatások által használt harmadik féltől származó technológiák is szerepet játszottak a döntésben.

A Bose szerint minden Bluetooth-os, kiegészítő vonalbemenettel vagy HDMI-porthoz csatlakoztatható SoundTouch hangszóró továbbra is képes lesz audiofájlokat lejátszani. A termékek streaming zenei szolgáltatásokkal való kommunikációjához elengedhetetlen felhőalapú támogatás azonban február 18-án megszűnik. "Tisztában vagyunk azzal, hogy ez a változás némi alkalmazkodást igényel, ezért szeretnénk az ügyfeleknek megadni az átálláshoz szükséges információkat” - mondta a szóvivő. "A jövőre nézve arra koncentrálunk, hogy modern technológiákkal támogatott, új generációs, összekapcsolt zenehallgatási élményt hozzunk létre.”

Azok az ügyfelek, akik még mindig birtokolják és aktívan használják a termékeket, és akik közül néhányan több ezer dollárt fektettek be a Bose hardverekbe, azonnal hangot adtak elégedetlenségüknek a vállalat döntésével kapcsolatban, és ezt az úgynevezett „intelligens” fogyasztói technológiai eszközök önkényes lejárati idejének újabb példájaként értékelték. Egy Reddit fórumban Richard Lomas felhasználó leírja, hogy 80 év feletti nagynénje és nagybátyja még mindig SoundTouch hangszórót használ az idősek otthonában. Megszokták, hogy a készülék előre beállított gombjait megnyomva könnyedén lejátszhatják kedvenc zenei állomásaikat, de hamarosan ezek a gombok már nem fognak működni.


"Demenciájuk miatt már nincs mobiltelefonjuk” - írja Lomas. „Nem fogjuk használni az aux, a Bluetooth vagy az AirPlay funkciókat, ahogy azt a Bose javasolta nekem. Ez egyszerre szomorú és dühítő.” Lomas "jóval több” mint 1000 dollár értékű Bose-berendezéssel rendelkezik, de soha többé nem vásárol a cégtől, ha a SoundTouch offline állásba helyezésének döntése érvényben marad. „Ez egy vörös vonal. Nem lehet így bánni az ügyfelekkel” - véli. A vállalat e-mailben bocsánatot kért Lomas-tól, elismerve, hogy a jelenlegi termékek „lehet, hogy nem tudják pontosan visszaadni azt a SoundTouch-élményt, amelyre Ön és családja évek óta támaszkodnak”. A Bose 25% kedvezményt kínál az érintett ügyfeleknek a jövőbeli vásárlásokra. A vállalattal kapcsolatba lépő néhány felhasználónak adott válaszában a Bose kifejtette, hogy „aktívan értékelik a beváltási és frissítési lehetőségeket, amelyek jelentősebb előrelépést jelenthetnek”.

Más csatlakoztatható hangszórógyártók is hasonló dilemmákkal küzdöttek. 2020-ban a Sonos bejelentette, hogy a legkorábbi termékeit a vállalat „S1” platformján hagyja, míg az újabb hardvereket egy modernebb „S2” szoftverkeretre frissíti. A társaság még az eszközök ilyen módon történő szétválasztása után is fenntartotta a felhőalapú támogatást a régi termékek számára: azok továbbra is csatlakozhatnak olyan szolgáltatásokhoz, mint a Spotify, és azok tartalmait streamelhetik. A Bose ezzel szemben úgy döntött, hogy minden SoundTouch termék esetében teljesen felfüggeszti a felhőalapú funkciókat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • _svd_ #2
    Ezek nem felhő alapú szolgáltatások. Streaming szolgáltatók. De az eszköz nem közvetlenül a szolgáltatóval áll kapcsolatban. A Bose közbenső pontként akadályozza a szolgáltatások elérését.

    A visszagyűjtés ez esetben nem megoldás. Az eszköz továbbra is használható marad. Az online szolgáltatók továbbra is elérhetőek maradnak, például mobil telefon közbeiktatásával.

    "..pl. a modern okosautok eseten amikor a gyartas utan 5-10 evvel lejar a szavatossag, akkor a hasznalt (es teglava valo) auto ingyenes leadasara lehetoseg legyen a gyartok altal kijelolt helyeken..."

    Hűha! 5 - 10 éves autók esetében nem a leadás a cél, hanem a használatban tarthatósága. Amúgy. Egy autó ma már inkább alapanyag, mint szemét. Jobb országokban fizetnek a jármű leadásáért. Nem sokat, de már fizetnek.

    "Itt is sokat segitene az elofizeteses modell, tehat nem vasarol autot az ember, hanem csak berli a gyartotol egy megadott havidijert cserebe."

    Lízingnek hívják. Az előre meghatározott ütemezésben adható vissza a jármű. Általában kettő vagy vagy három évenkénti periódusukban. A használónak viszont fizetnie kell a koccanások, jégkár, ... javítási költségeit, ha nincs megfelelő biztosítása és/vagy hibás a káresemény bekövetkeztében.
  • kvp #1
    Lehet erdemes lenne a felhoalapu termekek eseten mar az eladas elott ranyomtatni a csomagolasra egy lejarati datumot, ami alapjan lathato lenne, hogy meddig tart az adott termek szavatossaga. Igy aki megvasarolja latna, hogy a gyartoi tervek szerint 3, 5 vagy akar 10 evig is mukodik-e majd az adott termek. Jelenleg jellemzoen a visszavonasig tart, de ez akar a cseregarancia idoszak lejarta utani napon is lehet.

    Az elofizeteses termekek eseten a tamogatasi idoszak jellemzoen az elofizetes megujitasi periodusa, azaz pl. eves vagy havi elofizetes eseten a kovetkezo fizetesi idoszak elejen van joga ellallni mindket felnek a termek tovabbi hasznalatatol/tamogatasatol. (a berlo nem fizet, a szolgaltato pedig nem kinalja fel berletre a szolgaltatast)

    Szvsz. erdemes lenne a lejart szavatossagu termekek eseten a visszagyujtest kotelezove tenni, tehat pl. a modern okosautok eseten amikor a gyartas utan 5-10 evvel lejar a szavatossag, akkor a hasznalt (es teglava valo) auto ingyenes leadasara lehetoseg legyen a gyartok altal kijelolt helyeken. Itt is sokat segitene az elofizeteses modell, tehat nem vasarol autot az ember, hanem csak berli a gyartotol egy megadott havidijert cserebe. Igy ezt minden holnapban vissza lehetne mondani, mind felhasznaloi, mind gyartoi oldalrol.