Mikeyy
A Nokia a szolgáltatásokra koncentrál
A mobiltelefonok iránti igény mostanában egyáltalán nem nő, így a Nokia a mobil kommunikációban betöltött vezető szerepének megtartása érdekében megpróbálja szolgáltatásait bővíteni.
A világ legnagyobb mobiltelefon gyártója most azt állítja, hogy már nem a hardver növeli igazán az eladásokat, hanem az, hogy milyen szolgáltatásokat nyújt egy mobiltelefon. A Nokia egy masszív reklámkampányt indított be Európában a Club Nokia számára - ez egy virtuális klubja a Nokia készülék tulajdonosoknak, ahonnan az emberek játékokat, képernyővédőket, csengőhangokat és logokat tölthetnek le mobiltelefonjukra.
"A kézikészülékek és hálózatok üzletágát muszáj kibővítenünk a szoftverek üzletágával, amelyek megnövelik a telefonok funkcionalitását" - nyilatkozta Anssi Vanjoki, a Nokia Mobile Phones alelnöke. Vanjoki - aki a Nokia igazgatótanácsának tagja - elmondta, hogy az eddig nem túl népszerű Club Nokia nagy segítséget jelen majd a jövőben a mobiltelefonok eladásában, és maga is meglehetősen jó jövedelemforrás lesz.
A társaság állítása szerint hatalmas lehetőségek rejlenek még a Club Nokia-ban - amelynek már most is több millió előfizetője van - és ezek különösen akkor jönnek majd elő, ha a mobil internetes játékok igazából beindulnak. Tavaly a Nokia 128 millió telefont adott el, és jelenleg minden harmadik megvásárolt mobil készülék a finn gyártótól származik.
A vezetéknélküli szolgáltatások piacának növekedését kihasználva a Nokia ki akarja terjeszteni a Club Nokia elérhetőségét Észak-Amerika és Ázsia területére is. A tervek között szerepel a nyitás a külső tartalomszolgáltatók felé, illetve az is, hogy lehetővé tegyék konkurens mobiltelefonok felhasználói számára is a szolgáltatások használatát. "Hiszünk benne, hogy a Nokia-nak 2005-re 900 millió mobiltelefon felhasználója lesz - ez több mint 50 százalékos részesedést jelent - amely hatalmas bevételi lehetőséget biztosít majd a Club Nokia számára." - olvashatjuk a finn Evli Securities Club Nokia-ról készült tanulmányában.
A teljes vezetéknélküli szórakoztatási piac 2005-ben várhatóan 76 milliárd dolláros forgalmat bonyolít majd le, és az 1,7 milliárd mobil felhasználóból 800 millió fogja használni a mobil szórakoztatási szolgáltatásokat.
A világ legnagyobb mobiltelefon gyártója most azt állítja, hogy már nem a hardver növeli igazán az eladásokat, hanem az, hogy milyen szolgáltatásokat nyújt egy mobiltelefon. A Nokia egy masszív reklámkampányt indított be Európában a Club Nokia számára - ez egy virtuális klubja a Nokia készülék tulajdonosoknak, ahonnan az emberek játékokat, képernyővédőket, csengőhangokat és logokat tölthetnek le mobiltelefonjukra.
"A kézikészülékek és hálózatok üzletágát muszáj kibővítenünk a szoftverek üzletágával, amelyek megnövelik a telefonok funkcionalitását" - nyilatkozta Anssi Vanjoki, a Nokia Mobile Phones alelnöke. Vanjoki - aki a Nokia igazgatótanácsának tagja - elmondta, hogy az eddig nem túl népszerű Club Nokia nagy segítséget jelen majd a jövőben a mobiltelefonok eladásában, és maga is meglehetősen jó jövedelemforrás lesz.
A társaság állítása szerint hatalmas lehetőségek rejlenek még a Club Nokia-ban - amelynek már most is több millió előfizetője van - és ezek különösen akkor jönnek majd elő, ha a mobil internetes játékok igazából beindulnak. Tavaly a Nokia 128 millió telefont adott el, és jelenleg minden harmadik megvásárolt mobil készülék a finn gyártótól származik.
A vezetéknélküli szolgáltatások piacának növekedését kihasználva a Nokia ki akarja terjeszteni a Club Nokia elérhetőségét Észak-Amerika és Ázsia területére is. A tervek között szerepel a nyitás a külső tartalomszolgáltatók felé, illetve az is, hogy lehetővé tegyék konkurens mobiltelefonok felhasználói számára is a szolgáltatások használatát. "Hiszünk benne, hogy a Nokia-nak 2005-re 900 millió mobiltelefon felhasználója lesz - ez több mint 50 százalékos részesedést jelent - amely hatalmas bevételi lehetőséget biztosít majd a Club Nokia számára." - olvashatjuk a finn Evli Securities Club Nokia-ról készült tanulmányában.
A teljes vezetéknélküli szórakoztatási piac 2005-ben várhatóan 76 milliárd dolláros forgalmat bonyolít majd le, és az 1,7 milliárd mobil felhasználóból 800 millió fogja használni a mobil szórakoztatási szolgáltatásokat.