JohnnyCage

A Nintendo az IBM-re és az ATI-ra támaszkodik

[EBNews] A Nintendo új GameCube játékkonzolja, amely a Microsoft Xbox-szal nagyjából egyidőben, idén ősszel fog megjelenni, IBM CPU-t és ATI grafikus magot tartalmaz. A társaság egy konferencián a napokban közétette az eszköz technikai részleteit.

Azt már korábban is tudni lehetett, hogy a Nintendo GameCube játékkonzolja, amely a társaság reményei szerint uralni fogja a karácsonyi játékkonzol-piacot, IBM mikroprocesszort és ATI grafikus alrendszert fog tartalmazni. A társaság az elmúlt napokban az Embedded Processor Forum konferencián (Beágyazott Processzorok Konferencia) San Jose-ban közzétette az új hardver technikai részleteit.

Az elmúlt időszakban több szakember, valamint a Nintendo-konkurens Sony és Microsoft képviselői azt nyilatkozták, hogy a GameCube a hardver szemszögéből nem lesz képes felvenni a versenyt a konkurenciával, amit jelenleg a PlayStation 2 és az Xbox testesít meg. A Nintendo vezetői azt nyilatkozták, hogy a játékokat szoftverrel játsszák, ezért a konkurencia erős hadvere csak az árat növeli, a játékok minőségére nincsen előnyös kihatással. A társaság most végre pontosan közzétette az eszköz hardverösszeállítását, eleget téve ezzel számos rajongónak és érdeklődőnek.


Shigeru Miyamoto, a Nintendo igazgatója és játéktervezője

A GameCube, amely a gyártó szerint áttörést jelent majd a játékkonzol-iparban, a PlayStation 2 és Xbox konzolok legyőzéséhez egy módosított 485 MHz-es IBM PowerPC processzort tartalmaz, amely a hagyományos PowerPC vonalhoz képest 38 új utasítást is ismer, ezek a játékok futtatása során jelentős pluszteljesítményt fognak jelenteni a konzol számára. A Gekko kódnevű módosított IBM PowerPC chip emellett továbbfejlesztett lebegőpontos egységet tartalmaz, és a fejlesztők az adatbusz sávszélességét is jelentősen megnövelték az eredeti változathoz képest, jelentette be Dean Amini, az IBM Microelectronics Advanced Personal Technologies részlegének igazgatója.

A processzor SIMD (egy utasítás sok adat(on)) egysége bővítést kapott a szabadon alakítható geometriai és megvilágítási számításokhoz, mondta Amini. A lebegőpontos regiszterek egy 64 bites dupla, vagy két 32 bites, egyszeres pontosságú lebegőpontos operandust tartalmazhatnak. A lebegőpontos egység egy órajelciklus alatt egy dupla, vagy két egyszeres pontosságú műveletet hajthat végre. A Gekko kódnevű chip 180 nm-es csíkszélességgel, réz-alapú CMOS technológiával készül hatszintes magkialakítás mellett. A rendszerbusz sávszélessége 1,3 GBit/s, ami 5,2 GBit/s re nő tömörítés alkalmazásával.


A GameCube grafikus rendszerét az ATI Technologies Flipper grafikus processzormagjára építi a Nintendo. A chip meglehetősen összetett, a videóvezérlő mellett a 3D gyorsító egységet, egy DSP-t, és egy I/O vezérlőt is magába foglal, közölte Tim Van Hook az ATI egyik alkalmazottja. A Flipper összesen mintegy 51 millió tranzisztort foglal magába, amelyben megtalálható egy 16 bites DSP hangrendszer, egy optikai meghajtó interfész, egy game controller interfész, valamint egy nagysebességű párhuzamos és soros porti vezérlő. A chipből az ATI nem spórolta ki a 3 MB-nyi beágyazott MoSys SRAM-ot, valamint a 24 MB DRAM-ot sem. A Flipper a NEC 180 nm-es technológiájával készül beágyazott DRAM technológiával kiegészítve.

"A Flipper egy "mindent egybe" megoldásra sikerült" - mondta Van Hook. "Minden ami nem tartozik közvetlenül a processzorhoz a chipünkben végezte."

A Nintendo tervei szerint a GameCube szeptember 14-én jelenik meg Japánban, az amerikai piacra pedig november 5-én érkezik meg, mondta Howard Cheng, a Nintendo technológiai fejlesztéseinek igazgatója. A konzol fejlesztése öt évvel ezelőtt vette kezdetét, a központi chipek pedig négy éve állnak fejlesztés alatt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • CSOCSO #22
    hm...DVD-s GC?
  • CSOCSO #21
    Ezt mond a psx es MGS ra!!!!!!!!
  • Alien! #18
    Ja,a Dreamcast is könnyen programozható,mert Win alapú az oprendszere,aztán ez mégsem nyomott a latba semmit...Mint láthatjuk...
  • CSOCSO #17
    bocs egy n64 emulálásához kellet egy igen kemény pc gondol del mi kell egy Gc hez..gef 3 meg p4!!!
  • CSOCSO #13
    Emulálható???? tudod milyen gép kell egy GC emilálásához?? én egy psx et emuláltam egy 300 as gépen jo hogy megmozzant!!! a nintendo 64 ről nem is beszélve! meg dc meg ilyenek! nem azért találd már meg nekem a ps2 emulatort meg a GT3 at! ha megvan akor dobom a tervet hogy veszek egy GC-t!!meg azt figyeljétek meg mikor 1 hétig menni fog a net hoyg egy gamezt leszedjen! ja és nem is bizti hogy futni fog meg stb...
  • CSOCSO #11
    Hm nekem is GC-m lesz ja valaki kérdezte hogy DVD-t tudja! amerikáb kijön a DVD verzió gondolom majd itt erupában is kijön!
    A nintendoval eddig csak az volt a baj hogy kazis volt igy nem fértek rá a komolyabb gamezok!De most egy lemezen 1,5 giga!:)ehh ehh..amugy nekem megvan az összes Gamecube video az E3 ról! és igen komolyak!
    MIndehol azt mondják hogy a GC-tbaromi könnyű fejleszteni ezt én is hallottam de még azt is hogy az XBox kissebb bukás volt az E3 on!!!remélem a ps2 nem fogja elvenni a piac nagy részét és kb 3 egyenlő részle terelődik majd a paic!

    na mindegy GC rulez!
  • sanya_ #1
    Az IBM proci a Nintentó mellett szól az Nvidia videointerface pedig az Xbox mellett. Majd kiderül melyik sikerül jobban.