SG.hu

Erősebb versenyt akarnak a keresőpiacon a britek, a Google az áldozat

A brit szabályozó hatóság javaslata szerint erősíteni kell a Google keresőmotorja feletti ellenőrzést, a Competition and Markets Authority (CMA) szerint a piacnak nyitottabbnak és versenyképesebbnek kell lennie.

A brit versenyhivatal közölte, hogy a Google-t kötelezhetik arra, hogy új, „tisztességes rangsorolási” intézkedéseket vezessen be keresési eredményeiben, és nagyobb ellenőrzést kell adjon a kiadóknak a tartalmuk felhasználása felett, beleértve a mesterséges intelligencia által generált kimeneteket is. A CMA közölte, hogy a keresés és a keresőhirdetés terén elfoglalt erőfölénye miatt a Google-nak „stratégiai piaci státuszt” (strategic market status, SMS) - az idén bevezetett új digitális piaci törvények alapján bevezetett megjelölést - kíván adni, ami a technológiai óriás számára számos ilyen magatartási szabály betartását írná elő. A végső döntést októberig hozzák meg egy nyilvános konzultációt követően.

A Google a javaslatokat „széleskörűnek és célzatlannak” minősítette, és azt mondta, hogy azok veszélyeztethetik az Egyesült Királyságban a legújabb termékeihez és szolgáltatásaihoz való hozzáférést. A nagy technológiai óriás lett az első vállalat, amely a szigorú új brit digitális törvények célkeresztjébe került, amelyek előírják, hogy az egyes digitális piacokon kiemelkedő hatást gyakorló vállalkozásoknak SMS-címkét kell kapniuk, és különleges szabályoknak kell alávetni őket. A CMA januárban indított vizsgálata azt vizsgálja, hogy a Google keresésben és hirdetésekben elfoglalt pozíciója „jó eredményeket” hoz-e az Egyesült Királyságban élő emberek és vállalkozások számára.


A CMA szerint az Alphabet tulajdonában lévő Google erőfölénye miatt a keresőhirdetések költségei „magasabbak, mint ami egy versenyképesebb piacon elvárható lenne”. "„A Google a világ vezető keresőeszköze, és fontos szerepet játszik mindannyiunk életében, hiszen az Egyesült Királyságban egy átlagember naponta 5-10 keresést végez” - mondta Sarah Cardell, a CMA vezérigazgatója. „Eddigi vizsgálatunk azt sugallja, hogy van mód arra, hogy ezeket a piacokat nyitottabbá, versenyképesebbé és innovatívabbá tegyük.”

A CMA által fontolgatott további magatartási szabályok között szerepelnek a következők: a keresési eredmények rangsorolásának követelményei, valamint az, hogy a Google forgalmazó partnerei - köztük az Apple - „választási képernyőket” kínáljanak a fogyasztóknak, hogy az emberek könnyebben válthassanak a keresőszolgáltatók között, ahelyett, hogy alapértelmezésben a világ leggyakrabban használt keresőmotorját kínálnák.

Oliver Bethell, a Google versenyért felelős vezető igazgatója elmondta: „Aggódunk amiatt, hogy a CMA megfontolásainak hatóköre továbbra is széles és nem célzott, és számos beavatkozást mérlegelnek, mielőtt bármilyen bizonyítékot benyújtanának.” Hozzátette, hogy a „büntető rendelkezések” megváltoztathatják, hogy a Google milyen gyorsan indít új termékeket az Egyesült Királyságban. "Az arányos, bizonyítékokon alapuló szabályozás alapvető fontosságú lesz annak megakadályozásához, hogy a CMA útiterve az Egyesült Királyságban a növekedés útjába álljon.”

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!