JohnnyCage
Az Xbox már el is bukott, mondja a Sony vezetője
[Register] A Microsoft ősszel megjelenő Xbox játékkonzolja "már el is veszítette a konzolháborút, bár még meg sem jelent". Legalábbis ezt állítja Ken Kutaragi, a Sony PlayStation projektjének vezetője.
A szoftveróriás Microsoft Xbox játékkonzoljával fog debütálni a konzolpiacon, ahol jelenleg a Sony és a Nintendo japán cégek dominálnak. A Microsoft többször kihangsúlyozta, tisztában van a legnagyobb konzolpiac, Japán igényeivel, és ennek megfelelően alakítja ki az Xboxot, valamint a társaság ezt tartja szemelőtt, amikor Xbox játékok fejlesztésére kér fel szoftvercégeket.
A Sony természetesen semmi esetre sem szeretné kockáztatni a PlayStation sorozattal elért eredményét az óriási, növekvő piacon, ezért mindent bevet, hogy PlayStation 2 játékkonzolja továbbra is kategóriájának csúcsa maradjon. A két, pontosabban három résztvevős konkurenciaharc ezért tovább élesedik a gyártók között.
Kutaragi állítását két tényezővel próbálta alátámasztani. Az első ok, amiért szerinte az Xbox halálra van itélve, az a hardver. Kutaragi úgy vélekedik, az Xbox hardvere koránt sem olyan kőkemény, mint amilyennek az emberek gondolják. A másik ok nem közvetlenül magával a konzollal kapcsolatos: a PlayStation projekt vezetője szerint a Microsoft nem értette meg a konzolüzlet lényegét, főként annak japán oldalát.
A konzolpiac japán oldala a szakértők szerint teljesen különbözik az európai és amerikai piactól. A japánok másfajta játékokat igényelnek, és az Amerikában és Európában megszokott marketingtevékenység sem hat rájuk. A Sony és a Nintendo japán cég, ezért könnyebb dolgok van az otthoni piacon, ráadásul mellettük szól még a sokéves tapasztalat is.
A redmondi szoftvercég első embere, Bill Gates úgy gondolja, nem lesz probléma a japán piacon sem. A Microsoft számos japán játékkészítővel szerződést kötött Xbox játékok készítéséről, köztük a SEGA-val is. Az Xbox játékkonzolhoz megjelenésekor már legalább tucatnyi japán játék lesz kapható. A Microsoft Xbox projektjének vezetői ezenkívül azt is kihangsúlyozzák, a Sony számos súlyos hibát követett el a PlayStation 2 kiadását megelőzően, valamint aztkövetően, amire a Microsoft már odafigyel majd. Ilyen baki volt például a konzolok hiánya, amely rengeteg bosszúságot okozott a vásárlóknak a karácsonyi szezonban, de meg lehetne említeni a sorozatos hardverhibákat is, amelyek a Sony kapkodására utaltak.
A hardvert illetően Kutaragi igen keményen fogalmazott. Szerinte az Xbox nem elég gyors, grafikája pedig "durva". Az Xbox prototípusának kifagyása a múltheti E3-mon azt sugallhatja, hogy Kutaraginak igaza lehet a hardver minőségét illetően, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy mind az Xbox hardvere, mind a rajta futó szoftver félkész állapotban volt. Kutaragi megjegyzései a Microsoft mellett kétségtelenül nem nyerték el a konzol grafikus rendszeréért felelős nVidia Corp. tetszését sem.
Szó érte az Xbox házatáját a játékokat illetően is. Shunji Yamashina, a japán Société Générale elemzője szerint az E3-on bemutatott játékdemók "PC-s játékok bővített változatai" voltak. Az átiratok azonban eddig sem voltak ismeretlenek, és a jövőben sem lesznek azok. A játékkészítők nagytöbbsége már korábban jelezte, hogy mindhárom új játékkonzolt támogatni fogja, márpedig egyáltalán nem valószínű, hogy a Nintendo GameCube, a Microsoft Xbox és a Sony PlayStation 2 konzolok mindegyikén teljesen más játékok lesznek.
A szoftveróriás Microsoft Xbox játékkonzoljával fog debütálni a konzolpiacon, ahol jelenleg a Sony és a Nintendo japán cégek dominálnak. A Microsoft többször kihangsúlyozta, tisztában van a legnagyobb konzolpiac, Japán igényeivel, és ennek megfelelően alakítja ki az Xboxot, valamint a társaság ezt tartja szemelőtt, amikor Xbox játékok fejlesztésére kér fel szoftvercégeket.
A Sony természetesen semmi esetre sem szeretné kockáztatni a PlayStation sorozattal elért eredményét az óriási, növekvő piacon, ezért mindent bevet, hogy PlayStation 2 játékkonzolja továbbra is kategóriájának csúcsa maradjon. A két, pontosabban három résztvevős konkurenciaharc ezért tovább élesedik a gyártók között.
Kutaragi állítását két tényezővel próbálta alátámasztani. Az első ok, amiért szerinte az Xbox halálra van itélve, az a hardver. Kutaragi úgy vélekedik, az Xbox hardvere koránt sem olyan kőkemény, mint amilyennek az emberek gondolják. A másik ok nem közvetlenül magával a konzollal kapcsolatos: a PlayStation projekt vezetője szerint a Microsoft nem értette meg a konzolüzlet lényegét, főként annak japán oldalát.
A konzolpiac japán oldala a szakértők szerint teljesen különbözik az európai és amerikai piactól. A japánok másfajta játékokat igényelnek, és az Amerikában és Európában megszokott marketingtevékenység sem hat rájuk. A Sony és a Nintendo japán cég, ezért könnyebb dolgok van az otthoni piacon, ráadásul mellettük szól még a sokéves tapasztalat is.
A redmondi szoftvercég első embere, Bill Gates úgy gondolja, nem lesz probléma a japán piacon sem. A Microsoft számos japán játékkészítővel szerződést kötött Xbox játékok készítéséről, köztük a SEGA-val is. Az Xbox játékkonzolhoz megjelenésekor már legalább tucatnyi japán játék lesz kapható. A Microsoft Xbox projektjének vezetői ezenkívül azt is kihangsúlyozzák, a Sony számos súlyos hibát követett el a PlayStation 2 kiadását megelőzően, valamint aztkövetően, amire a Microsoft már odafigyel majd. Ilyen baki volt például a konzolok hiánya, amely rengeteg bosszúságot okozott a vásárlóknak a karácsonyi szezonban, de meg lehetne említeni a sorozatos hardverhibákat is, amelyek a Sony kapkodására utaltak.
A hardvert illetően Kutaragi igen keményen fogalmazott. Szerinte az Xbox nem elég gyors, grafikája pedig "durva". Az Xbox prototípusának kifagyása a múltheti E3-mon azt sugallhatja, hogy Kutaraginak igaza lehet a hardver minőségét illetően, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy mind az Xbox hardvere, mind a rajta futó szoftver félkész állapotban volt. Kutaragi megjegyzései a Microsoft mellett kétségtelenül nem nyerték el a konzol grafikus rendszeréért felelős nVidia Corp. tetszését sem.
Szó érte az Xbox házatáját a játékokat illetően is. Shunji Yamashina, a japán Société Générale elemzője szerint az E3-on bemutatott játékdemók "PC-s játékok bővített változatai" voltak. Az átiratok azonban eddig sem voltak ismeretlenek, és a jövőben sem lesznek azok. A játékkészítők nagytöbbsége már korábban jelezte, hogy mindhárom új játékkonzolt támogatni fogja, márpedig egyáltalán nem valószínű, hogy a Nintendo GameCube, a Microsoft Xbox és a Sony PlayStation 2 konzolok mindegyikén teljesen más játékok lesznek.