SG.hu
Az európai keresési találatokat tekergeti a Google
A Google további változtatásokat javasolt az európai keresési eredményekre vonatkozóan, miután néhány kisebb versenytárs panaszkodott, hogy korábbi módosításai miatt csökkent a látogatottság az oldalukon, és mivel az EU trösztellenes szabályozó hatóságai az új uniós technológiai szabályok alapján vádat emelnek a vállalat ellen.
A digitális piacokról szóló törvény értelmében a Google-nek tilos előnyben részesítenie saját termékeit és szolgáltatásait a platformján. A törvény tavaly lépett életbe, és célja az amerikai cégek hatalmának visszaszorítása. A világ legnépszerűbb internetes keresőmotorja azóta megpróbálta kezelni többek között az árösszehasonlító oldalak, szállodák, légitársaságok és kiskereskedők ellentétes követeléseit. Az utóbbi három csoport szerint a Google legutóbbi változtatásai miatt 30%-kal csökkentek a közvetlen foglalási kattintásaik. "Ezért további változtatásokat javasoltunk az európai keresési eredményeinkre vonatkozóan, hogy megpróbáljuk kielégíteni ezeket a kéréseket, miközben továbbra is megfelelünk a DMA által kitűzött céloknak” - írta ma blogbejegyzésében Oliver Bethell, a Google jogi igazgatója.
A változtatások közé tartozik weboldalon megjelenő kibővített és azonos formátumú dobozok bevezetése, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy válasszanak az összehasonlító oldalak és a szállítói weboldalak között, új formátumok, amelyek lehetővé teszik, hogy a riválisok árakat és képeket jelenítsenek meg a weboldalaikon, valamint új hirdetési egységek az összehasonlító oldalak számára. "Úgy gondoljuk, hogy a legutóbbi javaslat a megfelelő módja annak, hogy egyensúlyt teremtsünk a DMA által érintett nehéz kompromisszumok között” - mondta Bethell.
A németországi, belgiumi és észtországi keresési találatok esetében a felhasználók érdeklődésének felmérése céljából végzett rövid teszt keretében a Google azt is tervezi, hogy eltávolítja a szállodák elhelyezkedését mutató térképet és a térkép alatti találatokat, hasonlóan a régi, évekkel ezelőtti „tíz kék link” formátumhoz. "Nagyon vonakodunk ezt a lépést megtenni, mivel a hasznos funkciók eltávolítása sem a fogyasztók, sem a vállalkozások számára nem előnyös Európában” - mondta Bethell.
A Google március óta az Európai Bizottság célkeresztjében van. A DMA megsértése éves globális forgalmuk akár 10%-ába is kerülhet a vállalatoknak.
A digitális piacokról szóló törvény értelmében a Google-nek tilos előnyben részesítenie saját termékeit és szolgáltatásait a platformján. A törvény tavaly lépett életbe, és célja az amerikai cégek hatalmának visszaszorítása. A világ legnépszerűbb internetes keresőmotorja azóta megpróbálta kezelni többek között az árösszehasonlító oldalak, szállodák, légitársaságok és kiskereskedők ellentétes követeléseit. Az utóbbi három csoport szerint a Google legutóbbi változtatásai miatt 30%-kal csökkentek a közvetlen foglalási kattintásaik. "Ezért további változtatásokat javasoltunk az európai keresési eredményeinkre vonatkozóan, hogy megpróbáljuk kielégíteni ezeket a kéréseket, miközben továbbra is megfelelünk a DMA által kitűzött céloknak” - írta ma blogbejegyzésében Oliver Bethell, a Google jogi igazgatója.
A változtatások közé tartozik weboldalon megjelenő kibővített és azonos formátumú dobozok bevezetése, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy válasszanak az összehasonlító oldalak és a szállítói weboldalak között, új formátumok, amelyek lehetővé teszik, hogy a riválisok árakat és képeket jelenítsenek meg a weboldalaikon, valamint új hirdetési egységek az összehasonlító oldalak számára. "Úgy gondoljuk, hogy a legutóbbi javaslat a megfelelő módja annak, hogy egyensúlyt teremtsünk a DMA által érintett nehéz kompromisszumok között” - mondta Bethell.
A németországi, belgiumi és észtországi keresési találatok esetében a felhasználók érdeklődésének felmérése céljából végzett rövid teszt keretében a Google azt is tervezi, hogy eltávolítja a szállodák elhelyezkedését mutató térképet és a térkép alatti találatokat, hasonlóan a régi, évekkel ezelőtti „tíz kék link” formátumhoz. "Nagyon vonakodunk ezt a lépést megtenni, mivel a hasznos funkciók eltávolítása sem a fogyasztók, sem a vállalkozások számára nem előnyös Európában” - mondta Bethell.
A Google március óta az Európai Bizottság célkeresztjében van. A DMA megsértése éves globális forgalmuk akár 10%-ába is kerülhet a vállalatoknak.