SG.hu
Átvállalja a toborzási feladatokat a LinkedIn új MI-ügynöke
A LinkedIn elindította első mesterséges intelligencia-ügynökét, amelynek célja, hogy átvegye az állásközvetítők szerepét.
A LinkedIn közösségi platform arra készült, hogy a munkavállalók kapcsolatot teremtsenek másokkal a szakterületükön, állásokat keressenek és készségeket fejlesszenek. A platform legújabb törekvése mesterséges intelligencia-eszközök létrehozása a felhasználók számára. A Hiring Assistant egy új termék, amelyet úgy terveztek, hogy a toborzási feladatok széles skáláját vállalja át: munkaköri leírásokat készít, felkutatja a jelölteket és fel is veszi velük a kapcsolatot. A LinkedIn a Hiring Assistantot a mesterséges intelligencia mérföldköveként jellemzi: a Microsoft tulajdonában lévő vállalat szerint ez az első „MI-ügynök”, amely a LinkedIn egyik legjövedelmezőbb felhasználói kategóriáját, a toborzókat célozza meg.
A LinkedIn szerint az asszisztens már élesben működik az ügyfelek egy „kiválasztott csoportjánál”, köztük olyan nagyvállalatoknál, mint az AMD, a Canva, a Siemens és a Zurich Insurance. A tervek szerint a következő hónapokban szélesebb körben is bevezetésre kerül. A platform mindig is az MI korai alkalmazója volt, a háttérben MI-technikákat illesztett algoritmusaiba, hogy meglepően pontos kapcsolati ajánlásokat készítsen a felhasználóknak. A generatív mesterséges intelligencia néhány évvel ezelőtti vírusszerű terjedése azonban a LinkedInt - mint szinte minden más technológiai vállalatot - arra késztette, hogy felgyorsítsa a fejlesztéseket. A LinkedInnek nem kellett túl messzire mennie ehhez: a Microsoft pénzügyi és operatív partnerséget kötött az OpenAI-val, és a LinkedIn az utóbbi időben erősen támaszkodott erre a kapcsolatra, hogy számos eszközt készítsen, köztük tanulási tanácsadókat, marketingkampány-asszisztenseket és jelöltválogatókat; írási és álláskeresési segédprogramokat; és profilfrissítőket - mindezek az OpenAI nyelvi modelljének API-jával működnek.
A Hiring Assistant a legújabb, és bizonyos szempontból még sorsdöntőbb fejezete ennek a történetnek - így több okból is érdekes. Először is, figyelemre méltó, hogy mennyire kiveszi a munkát az ember kezéből. A vállalat már korábban is indított mesterséges intelligencia-eszközöket toborzók számára: egy évvel ezelőtt a „Recruiter 2024” részeként mutatta be első ilyen segítőit a jelöltek válogatásához. Mostani ügynökük sokkal többet tud. "Úgy terveztük, hogy átvegye a toborzók ismétlődő feladatait, hogy több időt tudjanak a munkájuk leghatásosabb részére fordítani” - mondta Hari Srinivasan, a LinkedIn termékért felelős alelnöke.
A termékben lehetőség van teljes munkaköri leírások feltöltésére, vagy csak megadni, hogy mit szeretne az ember, olyan álláshirdetésekkel együtt, amelyek tetszenek más cégektől vagy szerepkörökből. A szoftver ezt a keresett képesítések listájává alakítja, valamint megmutatja a szóbajöhető jelöltek listáját, amellyel interakcióba léphet, hogy több olyan potenciális alkalmazottat keressen, akik hasonlítanak egyesekhez, vagy kevésbé hasonlítanak másokhoz. Az algoritmust úgy tervezték, hogy inkább a készségek, mint más mutatók (például, hogy az illető hol él vagy hova járt iskolába) alapján keressen. A mesterséges intelligencia asszisztens integrálható külső rendszerekhez is, bár végső soron az egész rendszert a LinkedIn adatain képzik ki, amelyek 1 milliárd felhasználót, 68 millió vállalatot és 41 000 készséget ölelnek fel.
A LinkedIn szerint a Hiring Assistant hamarosan további funkciókkal bővül, például az interjúk üzenetküldési és ütemezési támogatásával, valamint az interjúk előtt vagy után felmerülő kérdések esetén a jelentkezők utókövetésének kezelésével. Alapvetően az a cél, hogy a rendszer megcsinálja az időigényes adminisztrációs jellegű feladatokat, és átvegye a toborzók által naponta elvégzendő egyéb feladatok egy részét. Másodszor, a LinkedIn által kiadott sok más MI-funkcióval ellentétben a Hiring Assistant kifejezetten a LinkedIn B2B üzletágát, a toborzási iparágnak értékesített termékeket célozza.
A vállalat 2023 júliusa óta nem adott frissítést arról, hogy a Talent Solutions (amely a Recruiter üzletágát is magában foglalja) hogyan teljesít, amikor is azt mondta, hogy először lépte át a 7 milliárd dolláros bevételt. A LinkedIn azonban már most bebizonyította, hogy az MI - legalábbis egyelőre - továbbra is fontos üzleti hajtóerő a vállalat számára. Konkrétan a hétköznapi fogyasztók által használt Prémium előfizetések már most is az MI-eszközök használatának növekedését eredményezik (egyes eszközök csak a Prémium felhasználók számára elérhetőek). Hogy ez átragad-e majd arra, hogy a toborzók hogyan fizetnek a platformon nyújtott szolgáltatásokért, és hogy ezeket az eszközöket segítségnek vagy fenyegetésnek tekintik-e, még nem tudni. Akárhogy is, a LinkedIn valószínűleg nem fogja lelassítani a tempót.
"Arra összpontosítunk, hogy a Hiring Assistantot nagyszerűvé tegyük” - mondta Erran Berger, a mérnöki részleg alelnöke. "Ez a legmodernebb technológia, és ez alatt mindent értek, a felhasználói élménytől kezdve azon, hogy a felhasználóink hogyan fognak vele interakcióba lépni, egészen a mögötte álló technológiáig. Ezért nagyon koncentrálunk arra, hogy az általunk épített szoftver nagy része alkalmazható legyen azokra a problémákra, amelyeket a tagjaink és ügyfeleink számára próbálunk megoldani.”
A LinkedIn közösségi platform arra készült, hogy a munkavállalók kapcsolatot teremtsenek másokkal a szakterületükön, állásokat keressenek és készségeket fejlesszenek. A platform legújabb törekvése mesterséges intelligencia-eszközök létrehozása a felhasználók számára. A Hiring Assistant egy új termék, amelyet úgy terveztek, hogy a toborzási feladatok széles skáláját vállalja át: munkaköri leírásokat készít, felkutatja a jelölteket és fel is veszi velük a kapcsolatot. A LinkedIn a Hiring Assistantot a mesterséges intelligencia mérföldköveként jellemzi: a Microsoft tulajdonában lévő vállalat szerint ez az első „MI-ügynök”, amely a LinkedIn egyik legjövedelmezőbb felhasználói kategóriáját, a toborzókat célozza meg.
A LinkedIn szerint az asszisztens már élesben működik az ügyfelek egy „kiválasztott csoportjánál”, köztük olyan nagyvállalatoknál, mint az AMD, a Canva, a Siemens és a Zurich Insurance. A tervek szerint a következő hónapokban szélesebb körben is bevezetésre kerül. A platform mindig is az MI korai alkalmazója volt, a háttérben MI-technikákat illesztett algoritmusaiba, hogy meglepően pontos kapcsolati ajánlásokat készítsen a felhasználóknak. A generatív mesterséges intelligencia néhány évvel ezelőtti vírusszerű terjedése azonban a LinkedInt - mint szinte minden más technológiai vállalatot - arra késztette, hogy felgyorsítsa a fejlesztéseket. A LinkedInnek nem kellett túl messzire mennie ehhez: a Microsoft pénzügyi és operatív partnerséget kötött az OpenAI-val, és a LinkedIn az utóbbi időben erősen támaszkodott erre a kapcsolatra, hogy számos eszközt készítsen, köztük tanulási tanácsadókat, marketingkampány-asszisztenseket és jelöltválogatókat; írási és álláskeresési segédprogramokat; és profilfrissítőket - mindezek az OpenAI nyelvi modelljének API-jával működnek.
A Hiring Assistant a legújabb, és bizonyos szempontból még sorsdöntőbb fejezete ennek a történetnek - így több okból is érdekes. Először is, figyelemre méltó, hogy mennyire kiveszi a munkát az ember kezéből. A vállalat már korábban is indított mesterséges intelligencia-eszközöket toborzók számára: egy évvel ezelőtt a „Recruiter 2024” részeként mutatta be első ilyen segítőit a jelöltek válogatásához. Mostani ügynökük sokkal többet tud. "Úgy terveztük, hogy átvegye a toborzók ismétlődő feladatait, hogy több időt tudjanak a munkájuk leghatásosabb részére fordítani” - mondta Hari Srinivasan, a LinkedIn termékért felelős alelnöke.
A termékben lehetőség van teljes munkaköri leírások feltöltésére, vagy csak megadni, hogy mit szeretne az ember, olyan álláshirdetésekkel együtt, amelyek tetszenek más cégektől vagy szerepkörökből. A szoftver ezt a keresett képesítések listájává alakítja, valamint megmutatja a szóbajöhető jelöltek listáját, amellyel interakcióba léphet, hogy több olyan potenciális alkalmazottat keressen, akik hasonlítanak egyesekhez, vagy kevésbé hasonlítanak másokhoz. Az algoritmust úgy tervezték, hogy inkább a készségek, mint más mutatók (például, hogy az illető hol él vagy hova járt iskolába) alapján keressen. A mesterséges intelligencia asszisztens integrálható külső rendszerekhez is, bár végső soron az egész rendszert a LinkedIn adatain képzik ki, amelyek 1 milliárd felhasználót, 68 millió vállalatot és 41 000 készséget ölelnek fel.
A LinkedIn szerint a Hiring Assistant hamarosan további funkciókkal bővül, például az interjúk üzenetküldési és ütemezési támogatásával, valamint az interjúk előtt vagy után felmerülő kérdések esetén a jelentkezők utókövetésének kezelésével. Alapvetően az a cél, hogy a rendszer megcsinálja az időigényes adminisztrációs jellegű feladatokat, és átvegye a toborzók által naponta elvégzendő egyéb feladatok egy részét. Másodszor, a LinkedIn által kiadott sok más MI-funkcióval ellentétben a Hiring Assistant kifejezetten a LinkedIn B2B üzletágát, a toborzási iparágnak értékesített termékeket célozza.
A vállalat 2023 júliusa óta nem adott frissítést arról, hogy a Talent Solutions (amely a Recruiter üzletágát is magában foglalja) hogyan teljesít, amikor is azt mondta, hogy először lépte át a 7 milliárd dolláros bevételt. A LinkedIn azonban már most bebizonyította, hogy az MI - legalábbis egyelőre - továbbra is fontos üzleti hajtóerő a vállalat számára. Konkrétan a hétköznapi fogyasztók által használt Prémium előfizetések már most is az MI-eszközök használatának növekedését eredményezik (egyes eszközök csak a Prémium felhasználók számára elérhetőek). Hogy ez átragad-e majd arra, hogy a toborzók hogyan fizetnek a platformon nyújtott szolgáltatásokért, és hogy ezeket az eszközöket segítségnek vagy fenyegetésnek tekintik-e, még nem tudni. Akárhogy is, a LinkedIn valószínűleg nem fogja lelassítani a tempót.
"Arra összpontosítunk, hogy a Hiring Assistantot nagyszerűvé tegyük” - mondta Erran Berger, a mérnöki részleg alelnöke. "Ez a legmodernebb technológia, és ez alatt mindent értek, a felhasználói élménytől kezdve azon, hogy a felhasználóink hogyan fognak vele interakcióba lépni, egészen a mögötte álló technológiáig. Ezért nagyon koncentrálunk arra, hogy az általunk épített szoftver nagy része alkalmazható legyen azokra a problémákra, amelyeket a tagjaink és ügyfeleink számára próbálunk megoldani.”