SG.hu

MI tanítja a fiatalokat párkeresésre

A Tinder, a Hinge, a Bumble és a Grindr egymással versenyeznek olyan mesterséges intelligenciával működő chatbotok létrehozásában, amelyek megtanítják a Z generációs felhasználókat flörtölni.

A párkereső cégek MI-eszközöket és chatbot-asszisztenseket építenek és tesztelnek, amelyek a profilok felépítésétől kezdve a flörtölésre vonatkozó visszajelzésekig mindent elvégeznek. "Az MI segíteni fogja az embereket abban, hogy jobb kapcsolatokat alakítsanak ki” - mondta AJ Balance, a Grindr vezető termékfelelőse. „Ez az a barát a buliban, aki segít elhívni valakit egy randira - de virtuális kontextusban”. Egy iparági fordulatról van szó az MI-alapú kapcsolati tanácsadás és coaching felé, mert különösen a fiatalabb felhasználók belefáradtak a társkereső alkalmazások használatába. A jelenség a teljes online partnerkereső piacot érinti, és a cégek reményei szerint az MI chatbotok személyre szabott visszajelzései és tanácsai visszacsábítják termékeikhez a csalódott randizókat.

Balance szerint a Grindr Wingman nevű chatbot asszisztense az online társkeresés „legfájdalmasabb pontjainak” leküzdésében segíti majd a felhasználókat, többek között beszélgetési javaslatokat nyújt a felhasználók profilja és csevegési előzményei alapján. Úgy véli a mesterséges intelligencia végső soron kiiktathatja a munkát az online randizásból. "Érdemes megvizsgálni azt az ötletet, hogy egy bot beszélgethet valaki más botjával, hogy megtudja milyen lenne randizni, vagy hogy közös érdeklődési területeket találjon” - mondta.

A Tinder hasonló állásponton van, célja, hogy „az elkövetkező 12 hónapban” MI segítségével „nyújtson támogatást a randizóknak a teljes társkeresési folyamat során”. A leendő partnerek profiljainak balra vagy jobbra csúsztatásával történő válogatást bevezető appnál nagy változás lesz az MI-profilkészítő eszköz megjelenése. Ez úgy enyhíti majd "a profilkép kiválasztásának terhét”, hogy beolvassa a felhasználó személyes fotóit és abból kiválasztja a legjobb képeket. A Bumble szintén fejleszt egy hasonló funkciót.


Mindezen fejlesztések oka az online társkereső szoftverek népszerűségének csökkenése, mindegyik app küzd, hogy új felhasználókat tudjon bevonzani. A OnePoll márciusi felmérése szerint a társkereső alkalmazások felhasználóinak több mint háromnegyede tapasztalt már a kiégést, 40 százalékuk pedig a kimerültségét a párkeresénél megtapasztalt ismételt kudarcokra fogta. A 830 millió dollárra értékelt Bumble - amely a névadó, nőkre összpontosító társkereső alkalmazás, valamint a Badoo és a Fruitz tulajdonosa - részvényei augusztusban több mint 25 százalékkal zuhantak, miután a vállalat csökkentette bevételi kilátásait, és elismerte, hogy a közelmúltban végrehajtott márkaátalakítás nem segített a felhasználók számának emelésében.

A társkereső iparág 9,6 milliárd dolláros óriása, a Match Group legnagyobb terméke, a Tinder is szenved, a cég a júniusig tartó három hónapban már a hetedik egymást követő negyedévben jelentett csökkenést a fizető profilok számában. A Hinge - a Match Group másik nagy terméke a Tinder mellett - kapcsolatra összpontosító alkalmazás az egyetlen, amely a Tinder és a Bumble közelmúltbeli lassulása ellenére tovább növekedett. Ez volt az első olyan mainstream társkereső termék, amely a felhasználók számára olyan kérdéseket tett fel a profiljukon, mint például „A leghülyébb dolog bennem az, hogy ...?” A Hinge is tervezi egy chatbot eszköz elindítását, amely mesterséges intelligencia által generált visszajelzést ad a felhasználóknak a kérdésekre adott válaszokról. A cég elmondása szerint céljuk, hogy a felhasználók úgy érezzék, „mintha egy személyes (MI által vezérelt) partnerkeresőjük lenne az alkalmazáson belül”. A Match Group prioritásnak tekinti, hogy MI-hez értő tehetségeket toborozzon a kiemelt társkereső termékei számára. A vállalat közölte, hogy a Hyperconnect - egy 2021-ben felvásárolt dél-koreai közösségi médiavállalat - mérnökeit átirányítják a Tinder és a Hinge MI-eszközeinek fejlesztésére.

Balance szerint a Grindr más irányba mozdul el, ők párkapcsolati szakértőket és szexuális egészségügyi szakértőket vesznek fel, hogy chatbot-asszisztensük pozitív tanácsokat adjon a felhasználóknak. A Bumble vezérigazgatója, Lidiane Jones azt mondta, hogy cége MI „beszélgetéstámogatása segíteni fogja ügyfeleinket abban, hogy önbizalmat szerezzenek, hogy a legjobb önmaguk legyenek”. A sikerről a szakértők nincsenek meggyőződve. "Az egésznek a végpontja az, hogy a szerelmet hatékony partnerkereső tevékenységgé alakítsuk, nem pedig a sors kiszámíthatatlan fordulatává” - mondta Carolina Bandinelli, a Warwicki Egyetem kutatója. „És nem hiszem, hogy ez lehetséges.”

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Palinko #7
    Miért? Nincs ebben semmi rossz. Amúgy meg az emberek többsége nem hogy flörtölni, egyszerűen beszélgetni nem tud, adnak egy szavas válaszokat, témát fel sem tudnak hozni maguktól stb. Ahhoz képest nem rossz ötlet hogy valaki kezdőt felhozzon egy közepes szintre egy AI, de sajnos ez az egész randi app dolog teljesen el van baszva.

    Kezdjük azzal, hogy az olyan tevékenységeket ahol ellenérdekeltek a felek, nagyon le kéne szabályozni, az utolsó mozzanatig. Például ilyen a gyógyszergyártás is. Ugye a normális az lenne, hogy minél gyorsabban, minél olcsóbban meggyógyulj a gyógyszertől, de a cég érdeke meg az hogy minél tovább kelljen szedned lehetőleg folyamatosan és minél drágábban tudja ezt eladni. Ugyanúgy egy randi app is elveszt egy ügyfelet ha az megtalálja a párját....

    Szóval bár ingyenesnek hirdetik magukat a felsoroltak közül ha nincs valakinek premiumja nem nagyon talál senkit. Még azzal sem, mert nem igazán vesztenének el ügyfelet aki hajlandó még fizetni is. Redditen olvasom mit csinálnak a felhasználók, hogy vesznek virtuális telefonszámokat hogy beregeljenek 2 hetente új reget, mert akkor kapnak ilyen newbie boostot és azzal akadnak matchek, utána nekik is elapad. Akkor még nem is beszéltünk a szokásos férfi - női inbalanceről, hogy sokkal több férfi van minden ilyen appban, a nők közül sokan instagramjukat reklámozzák, rendesen kurvák, vagy igazából csak unatkoznak és azt sem tudják mit akarnak, vagy nagyon is tudják és csak lehúzni a férfiakat egy vacsorával vagy amivel sikerül. Más is tesztelgette az algoritmust és igazából úgy vette észre minél több likeot ad ki annál hátrébb sorolja az app, akkor jár jól ha mindenkit szinte elutasít és olyanokra megy rá aki nem is tetszik nekik, mert akkor egy ideig rendben lesz az algo és majd rámehetnek pár olyanra is akik tetszik nekik hátha visszamatchelnek..... Ez milyen kifacsart logika már? Pláne hogy tele van annyi jónak kinéző nővel az app amit utcán soha nem látsz, a filterek, jól beállított szögek, meg egyszerűen fake accok megteszik a hatásukat. Szóval ha valaki bárkivel hajlandó lenne egy beszélgetésre egy match elejéig azt tuti hogy leghátulra fogja sorolni az algo és semmi matchet nem fog kapni.

    Prémiumot nem tudom pontosan mert soha nem fizetnék ekkora fosért, de ahogy hallottam ott is ad be pár matchet de komolytalanok általában, szóval lehet a következő hónapot fizetni, meg az az utánit stb. Szóval az egész app egy ilyen pszichológiai játék a felhasználók ellen, a pénzükért és úgy van eladva, hogy mennyire értük vannak.
  • M2 #6
    "oda menjünk és beszéljünk a lánnyal annak a ténynek a birtokában, hogy lehetett lekoptat minket."

    Lekoptat? Ma ezért feljelent és ülhetsz zaklatásért! Munkádnak is annyi! Könnyű volt a cancel-culture előtti világban csajozni! Próbáljad most boomer! Majd találkozunk a börtönben! Vazelint hozzál!
  • kvp #5
    Arrol van szo, hogy az emlitett oldalak forgalma csokken, mert az emberek mar rajottek, hogy az oldalak celja a forgalom generalasa, nem a partalalas segitese. (uzleti okokbol) Az oldalak egy resze eddig is hasznalt botokat a hianyzo emberek helyettesitesere. Mivel ez kezd kiderulni, ezert most bevalottan akarjak oket ravenni, hogy bot-okkal kommunikaljanak. A cel az, hogy addig is az oldalakat hasznaljak es biztos nem talalnak part.

    Ez penzugyi szempontbol ertheto, egyebkent meg emberileg vallalhatatlan huzas.
  • Kissssss0 #4
    :DDD
  • Macropus Rufus #3
    "MI tanítja a fiatalokat párkeresésre "
    a mai generáció ennyire lusta? Ez azért szánalmas rájuk nézve, nem is picit. De boomerezni azt tudnak. Csak tele a gatya mikor meg kellene szólítani a lányt. Vagy csak simán beszélni kellene valakivel, aki hót ismeretlen és még lehetne sorolni. De a boomerezésben otthon vannak. Nekünk legalább volt vér a pucánkba, hogy oda menjünk és beszéljünk a lánnyal annak a ténynek a birtokában, hogy lehetett lekoptat minket. Ezek meg kerülik a legkisebb kudarc lehetőségét is. Csajozni fog helyettük egy program. Remek. Biztosan szép tartalmas kapcsolat lesz belőle. Basszus meg szólítani sem merte, akkor utána miért is beszélne vele.



    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2024.09.04. 12:53:16
  • codaco #2
    Régen is botokkal rendezték a vitás eseteket.
  • RJoco #1
    Aztán majd a botok fognak szexelni is, mert ezek túl lusták már ahhoz is. A szülési megpróbáltatásokról már nem is beszélve.
    Ha ebbe nem fektetnek energiát, akkor a kapcsolatba vajon mennyit fognak?
    Majd a vitás eseteket is botokkal rendezik?