SG.hu

A YouTube új módszerrel megy neki a reklámblokkolóknak

A YouTube folytatja erőfeszítéseit a reklámblokkolók ellehetetlenítésére. A Google tulajdonában lévő videoszolgáltatás korlátozott számú felhasználóval szerveroldali hirdetésinjekciót tesztel.

Ez lényegében azt jelenti, hogy a hirdetést még azelőtt beágyazzák közvetlenül a videófolyamba, mielőtt az megérkezne a készülékre, így a szoftverek nehezebben észlelik és blokkolják a hirdetést. Jelenleg a szolgáltatás kliensoldali hirdetéskiszolgálást végez, ilyenkor a hirdetések külön érkeznek a készülékre. A szerveroldali működésre való átállás egyben a videóban lévő időbélyegeket is megtöri, hiszen ilyenkor az adott hirdetés része lesz a videónak, így lejátszási ideje a videó hosszába is beleszámít. A keresősávon nem lehet kiválasztani semmilyen időpontot, és a lejátszó az előre-hátra ugrást is letiltja.

A Google szóvivője egy közleményben megerősítette a tesztet, és azt írta, hogy a szolgáltatás "javítja a teljesítményét és megbízhatóságát mind az organikus, mind a hirdetési videótartalmak kiszolgálásában", de a frissítés "szuboptimálisabb nézési élményt eredményezhet a telepített reklámblokkolókkal rendelkező nézők számára". A Google megismételte álláspontját, miszerint a reklámblokkolók "sértik a YouTube szolgáltatási feltételeit", és hogy a reklámmentes élményre vágyó nézőknek a YouTube Premium szolgáltatásra kell feliratkozniuk.

Az AdGuard szerint bár a szerveroldali megközelítés új a YouTube számára a weben, a szolgáltatás már korábban is csinált valami hasonlót a mobilalkalmazásaiban. Az AdGuard továbbra is "optimista abban, hogy megoldások születnek, bár ehhez összehangolt erőfeszítésekre és innovatív megközelítésekre van szükség a hirdetésblokkoló fejlesztők és a hirdetésszűrő közösség részéről".

Ez csak a legújabb lépés egy folyamatos csatában, amelyben a YouTube folyamatosan új módszereket talál a reklámblokkolók kijátszására, a reklámblokkolók pedig megpróbálnak alkalmazkodni. A vállalat tavaly egy olyan felugró üzenetet vezetett be, amely lényegében megakadályozta, hogy a látogatók videókat nézzenek a YouTube-on, hacsak nem tiltották le a reklámblokkolójukat. Krzysztof Modras, a Ghostery termék- és műszaki igazgatója szerint "a YouTube a világ egyik legnagyobb kiadójaként folyamatosan dolgozik a reklámblokkolás kiiktatásán", és hogy "úgy tűnik, hogy minden eddiginél gyorsabban alkalmazkodik az új módszerekhez".

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Bruce_Willis #24
    Nézd csak: https://hvg.hu/tudomany/20240625_google-youtube-premium-elofizetes-kiskapu-bezaras-vpn-tiltas

    "A YouTube Premium ára eltér a világ különböző pontjain, esetenként drasztikusan: míg az Egyesült Államokban havi 14 dollár az előfizetési csomag, addig Ukrajnában, Törökországban, Indiában és még néhány helyen csupán körülbelül 3 dollárnak felel meg az ár."

    Utoljára szerkesztette: Bruce_Willis, 2024.06.25. 22:59:39
  • Bruce_Willis #23
    Ezt pontosan így látom mint RJoco írta.
    IP cím alapján simán kiszűri, és ha soha nem járt egyikőjük sem a lakásomban, akkor joggal függesztheti fel az előfizetést.
    Végső soron te is trükközöl. Én blokkolóval, te pedig "hazugsággal". Nekem egyik sem fáj.
    Az viszont tény, hogy rühellem a google-t és nem szívesen fizetek neki egy fillért sem.

    "De szerintem mar most tobb energiat oltunk bele a beszelgesbe oraberben, mint amennyi jelentosege van."

    Ide csak kikapcsolódni jövök. Ezek a témák érdekelnek.
    Ezt valóban túltárgyaltuk. És van amikor hevesebben is reagálok egy egy hírre, mert szerintem marhára nem az a jó út hogy behódoljunk a világ "urainak". De elhiheted, egy nekem szimpatikus szoftvercég szolgáltatására bármikor előfizetek. Van néhány előfizetésem, hasznos szoftverekre.
  • Bruce_Willis #22
    Passz. Nekem ezt hozza fel ha rákattintok.
  • RJoco #21
    Ezek milyen csomagok?
    Csak, mert az 1790Ft és a 13€ valahogy nincs köszönőviszonyban egymással. Kettős mércével mérnék a díjakat?
  • RJoco #20
    Egyelőre nem igényük az ellenőrzés. Aztán majd egyszer csinálnak egy olyat, mint a netflix.

    Azt nem kell elfelejteni, hogy a google-ről beszélünk. Otthoni gépek esetén egyszerűen IP cím alapján ellenőrizni tudják, mobilok esetén, ha androidos, akkor a helyadatok alapján szintén nyomonkövethető az ember. Emellett, ha hazamegy, akkor általában ott wifire csatlakozik, így megint csak az IP cím alapján tudják.
    Biztos, hogy szépen gyűjtik az adatokat és készítgetik a statisztikákat rendszeresen. Aztán, ha nem fog tetszeni nekik a helyzet alakulása, akkor lépnek.
  • BrockSamson #19
    En nem akarok meggyozni senkit, hogy vasaroljon vagy regisztraljon; de az internetrol beszeltunk, ahol minden szolgaltatas ki akarja ismerni a szokasaidat. Ha van barmilyen social media fiokod, kereso motort hasznalsz vagy kommentelsz, ez reszben mar megvalosult (ami nem teszi ezt jogossa vagy elfogadhatova, de igy van).
  • BrockSamson #18
    Hat akkor szoljal nekik, mert mi evek ota hasznaljuk haverokkal. Amugy is, esetek jo reszeben telefonon is hasznalja az ember a Youtubeot meg a Youtube Musicot, annal hogy ellenorzik, hogy egy haztartas vagytok-e?

    De szerintem mar most tobb energiat oltunk bele a beszelgesbe oraberben, mint amennyi jelentosege van.
    Utoljára szerkesztette: BrockSamson, 2024.06.19. 09:07:11
  • Gabbbbbbbbbbbb #17
    Nekem még mindig az a legnagyobb bajom, hogy manipulálni is akarnak, meg maximálisan kiismerni a szokásaimat, akkor miért is fizetnék nekik?
  • Bruce_Willis #16
  • BrockSamson #15
    Mi? A csaladi csomag nem azt jelenti, hogy csak a csaladodat hivhatod be, professzorom. Barkinek az accountjat megadhatod, es a csoport tagja lesz, a Google nem ker DNS tesztet.