SG.hu
Fokozza a reklámblokkolók elleni háborút a YouTube
A reklámblokkoló bővítmények korábbi szűk körben bevezetett tiltása globálissá válik, mert a hirdetések a legnagyobb bevételi forrásuk.
Egyes YouTube-felhasználók mostantól egy felszólítást látnak, ha reklámblokkolóval ellátott böngészővel akarnak meg videókat nézni. Az üzenet szerint "a reklámblokkolók megsértik a YouTube szolgáltatási feltételeit", és arra ösztönzi a felhasználókat, hogy vagy engedélyezzék a hirdetéseket a YouTube-on, vagy fizessenek elő a YouTube Premium szolgáltatásra. Bár kivételek máig előfordulhatnak, de az utóbbi időben egyre több felhasználó számolt be a felszólítás megjelenéséről. A The Verge beszámolója szerint azok, akik látják a felszólítást néha így is folytatni tudják a videók nézését, de egyik munkatársuk számára a YouTube most már szinte minden alkalommal teljesen blokkolja őket.
A Google megerősítette a YouTube reklámblokkolóinak visszaszorítását. "A reklámblokkolók használata sérti a YouTube szolgáltatási feltételeit. Globális erőfeszítést indítottunk, hogy a reklámblokkolókkal rendelkező nézőket arra ösztönözzük, hogy engedélyezzék a hirdetéseket a YouTube-on, vagy próbálják ki a YouTube Premiumot a reklámmentes élményért. A hirdetések világszerte támogatják az alkotók sokszínű ökoszisztémáját, és milliárdok számára teszik lehetővé, hogy hozzáférjenek kedvenc tartalmaikhoz a YouTube-on. Ha Ön továbbra is reklámblokkolót használ, akkor blokkolhatjuk a videolejátszást."
A YouTube szolgáltatási feltételei szerint a felhasználók nem "módosíthatják" a szolgáltatást, illetve "nem kerülhetik meg, nem tilthatják le, nem vehetnek részt csalárd módon a szolgáltatás bármely részének megkerülésében vagy más módon nem zavarhatják azt (vagy nem kísérelhetik meg ezek bármelyikét), beleértve a biztonsággal kapcsolatos funkciókat vagy olyan funkciókat, amelyek (a) megakadályozzák vagy korlátozzák a tartalom másolását vagy egyéb felhasználását, vagy (b) korlátozzák a szolgáltatás vagy a tartalom használatát".
Júniusban indított a Google egy kísérletet világszerte, amely arra ösztönözte a reklámblokkolókkal rendelkező nézőket, hogy engedélyezzék a hirdetéseket a YouTube-on, vagy próbálják ki a YouTube Premiumot". Most úgy tűnik, hogy az erőfeszítést kiterjesztették. A bejelentése óta az olyan reklámblokkolók, mint az Adblock Plus, keresik a módját, hogy továbbra is kiszolgálják a YouTube-felhasználókat, de ez egyre nehezebb lesz, ahogy a Google bekeményít. "Tudjuk, mennyire fontos a felhasználóink számára, hogy ingyenesen hozzáférjenek a reklámmentes YouTube-élményhez" - olvasható az Adblock Plus október 13-i blogbejegyzésében.
Egyre több a közösségi médiában megjelenő felháborodott YouTube-felhasználó, olyan kritikákra hivatkozva, mint a "nevetséges" mennyiségű, köztük sértő és "tolakodó" hirdetések, a hirdetésekkel szembeni egyszerű ellenszenv, valamint az a tény, hogy szponzoráció esetén még a YouTube Premium előfizetőknek reklámokat kell nézniük. A YouTube elsődleges bevételi forrása azonban a reklám, és a Google hajlandó mindent megtenni azért, hogy ez a pénz továbbra is befolyjon, még akkor is, ha ez felbosszantja a felhasználókat. Hamarosan 30 másodperces, nem átugorható hirdetések megjelenése várható a szolgáltatást tévékészüléken nézve, de a vállalat azzal is kísérletezik, hogy a "hirdetések kihagyása" gombot valahogy jobban elrejtse.
A Google abban reménykedik, hogy a reklámoktól idegenkedők a YouTube Premiumra váltanak majd, aminek az árát történetesen épp júliusban emelték meg. A felhasználók előfizetésre való rábírása körüli kísérletek közé tartozott, hogy pénzt kértek a 4K videók megtekintéséhez és a kihagyhatatlan hirdetések átugrásához.
Egyes YouTube-felhasználók mostantól egy felszólítást látnak, ha reklámblokkolóval ellátott böngészővel akarnak meg videókat nézni. Az üzenet szerint "a reklámblokkolók megsértik a YouTube szolgáltatási feltételeit", és arra ösztönzi a felhasználókat, hogy vagy engedélyezzék a hirdetéseket a YouTube-on, vagy fizessenek elő a YouTube Premium szolgáltatásra. Bár kivételek máig előfordulhatnak, de az utóbbi időben egyre több felhasználó számolt be a felszólítás megjelenéséről. A The Verge beszámolója szerint azok, akik látják a felszólítást néha így is folytatni tudják a videók nézését, de egyik munkatársuk számára a YouTube most már szinte minden alkalommal teljesen blokkolja őket.
A Google megerősítette a YouTube reklámblokkolóinak visszaszorítását. "A reklámblokkolók használata sérti a YouTube szolgáltatási feltételeit. Globális erőfeszítést indítottunk, hogy a reklámblokkolókkal rendelkező nézőket arra ösztönözzük, hogy engedélyezzék a hirdetéseket a YouTube-on, vagy próbálják ki a YouTube Premiumot a reklámmentes élményért. A hirdetések világszerte támogatják az alkotók sokszínű ökoszisztémáját, és milliárdok számára teszik lehetővé, hogy hozzáférjenek kedvenc tartalmaikhoz a YouTube-on. Ha Ön továbbra is reklámblokkolót használ, akkor blokkolhatjuk a videolejátszást."
A YouTube szolgáltatási feltételei szerint a felhasználók nem "módosíthatják" a szolgáltatást, illetve "nem kerülhetik meg, nem tilthatják le, nem vehetnek részt csalárd módon a szolgáltatás bármely részének megkerülésében vagy más módon nem zavarhatják azt (vagy nem kísérelhetik meg ezek bármelyikét), beleértve a biztonsággal kapcsolatos funkciókat vagy olyan funkciókat, amelyek (a) megakadályozzák vagy korlátozzák a tartalom másolását vagy egyéb felhasználását, vagy (b) korlátozzák a szolgáltatás vagy a tartalom használatát".
Júniusban indított a Google egy kísérletet világszerte, amely arra ösztönözte a reklámblokkolókkal rendelkező nézőket, hogy engedélyezzék a hirdetéseket a YouTube-on, vagy próbálják ki a YouTube Premiumot". Most úgy tűnik, hogy az erőfeszítést kiterjesztették. A bejelentése óta az olyan reklámblokkolók, mint az Adblock Plus, keresik a módját, hogy továbbra is kiszolgálják a YouTube-felhasználókat, de ez egyre nehezebb lesz, ahogy a Google bekeményít. "Tudjuk, mennyire fontos a felhasználóink számára, hogy ingyenesen hozzáférjenek a reklámmentes YouTube-élményhez" - olvasható az Adblock Plus október 13-i blogbejegyzésében.
Egyre több a közösségi médiában megjelenő felháborodott YouTube-felhasználó, olyan kritikákra hivatkozva, mint a "nevetséges" mennyiségű, köztük sértő és "tolakodó" hirdetések, a hirdetésekkel szembeni egyszerű ellenszenv, valamint az a tény, hogy szponzoráció esetén még a YouTube Premium előfizetőknek reklámokat kell nézniük. A YouTube elsődleges bevételi forrása azonban a reklám, és a Google hajlandó mindent megtenni azért, hogy ez a pénz továbbra is befolyjon, még akkor is, ha ez felbosszantja a felhasználókat. Hamarosan 30 másodperces, nem átugorható hirdetések megjelenése várható a szolgáltatást tévékészüléken nézve, de a vállalat azzal is kísérletezik, hogy a "hirdetések kihagyása" gombot valahogy jobban elrejtse.
A Google abban reménykedik, hogy a reklámoktól idegenkedők a YouTube Premiumra váltanak majd, aminek az árát történetesen épp júliusban emelték meg. A felhasználók előfizetésre való rábírása körüli kísérletek közé tartozott, hogy pénzt kértek a 4K videók megtekintéséhez és a kihagyhatatlan hirdetések átugrásához.