Franczy
Nagyszabású Xbox reklámkampány indul a közeljövőben
A szoftveróriás Microsoft cég huszonhat éves történetében eddig még soha nem volt akkora marketing tevékenység és reklámkampány, mint amilyen a cég első játékkonzoljának, az Xboxnak a megjelenését megelőzően idén ősszel tapasztalható lesz majd.
A Microsoft képviselői ugyanis a napokban elárulták, hogy a tervek szerint nem kevesebb, mint 500 millió dollárt kívánnak majd az elkövetkező 18 hónapban az Xbox nemzetközi népszerűsítési kampányára költeni. A Microsoft eddigi legnagyobb költségvetésű reklámkampánya pár éve, a Windows 95 debütálása kapcsán volt, de az akkori reklámkampány eltörpül majd az Xbox közeljövőbeli reklámkampánya mellett. Összehasonlításképpen érdekes megnézni, hogy a gépjármű iparban mennyit költenek egy-egy új modell bevezetési kampányára, és akkor meglepődve tapasztaljuk, hogy a Ford Motor cég például "csak" 40 millió dollárt költött az új Explorer terepjáró reklámkampányára, míg a Chrysler körülbelül 50 millió dollárt fordított a PT Cruiser népszerűsítésére.
A Microsoft cégnek az Xbox projektben a Taco Bell lesz az egyik legfontosabb marketing partnere. A Taco Bell az Egyesült Államok elsőszámú, mexikói ételeket forgalmazó gyorsétterem hálózatot üzemeltető cége, mely cégnek az Egyesült Államokban és Kanadában összesen 6800 étterme van, melyekben hetente 35 millió vendég fordul meg, így tehát a Taco Bell cég értelemszerűen komolyabb reklámhadjáratok lefolytatására is alkalmas.
"Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy az Xbox játékkonzol reklámkampányát illetően a Taco Bell céggel sikerült aláírni a szerződéseket." - nyilatkozta John O'Rourke, a Microsoft Xbox eladásokért és marketingért felelős alelnöke. "A Microsoft Xbox reklámkampány révén lehetőséget kaptunk arra, hogy vendégeinkhez még közelebb kerüljünk." - mondta kicsit marketingszagúan Debbie Myers, a Taco Bell cég alelnöke.
A piackutató cégek elemzői szerint egyáltalán nem véletlen, hogy a Microsoft ilyen komoly költségvetésű Xbox reklámkampányt szervez, hiszen a cégnek ebben a piaci szegmensben még nincs semmilyen tapasztalata, és olyan nagy cégekkel kell majd megküzdenie, mint az amerikai piac 50 százalékát uraló Sony (PS, PS2), vagy a 37 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Nintendo.
A Microsoft képviselői ugyanis a napokban elárulták, hogy a tervek szerint nem kevesebb, mint 500 millió dollárt kívánnak majd az elkövetkező 18 hónapban az Xbox nemzetközi népszerűsítési kampányára költeni. A Microsoft eddigi legnagyobb költségvetésű reklámkampánya pár éve, a Windows 95 debütálása kapcsán volt, de az akkori reklámkampány eltörpül majd az Xbox közeljövőbeli reklámkampánya mellett. Összehasonlításképpen érdekes megnézni, hogy a gépjármű iparban mennyit költenek egy-egy új modell bevezetési kampányára, és akkor meglepődve tapasztaljuk, hogy a Ford Motor cég például "csak" 40 millió dollárt költött az új Explorer terepjáró reklámkampányára, míg a Chrysler körülbelül 50 millió dollárt fordított a PT Cruiser népszerűsítésére.
A Microsoft cégnek az Xbox projektben a Taco Bell lesz az egyik legfontosabb marketing partnere. A Taco Bell az Egyesült Államok elsőszámú, mexikói ételeket forgalmazó gyorsétterem hálózatot üzemeltető cége, mely cégnek az Egyesült Államokban és Kanadában összesen 6800 étterme van, melyekben hetente 35 millió vendég fordul meg, így tehát a Taco Bell cég értelemszerűen komolyabb reklámhadjáratok lefolytatására is alkalmas.
"Nagy örömmel tölt el bennünket, hogy az Xbox játékkonzol reklámkampányát illetően a Taco Bell céggel sikerült aláírni a szerződéseket." - nyilatkozta John O'Rourke, a Microsoft Xbox eladásokért és marketingért felelős alelnöke. "A Microsoft Xbox reklámkampány révén lehetőséget kaptunk arra, hogy vendégeinkhez még közelebb kerüljünk." - mondta kicsit marketingszagúan Debbie Myers, a Taco Bell cég alelnöke.
A piackutató cégek elemzői szerint egyáltalán nem véletlen, hogy a Microsoft ilyen komoly költségvetésű Xbox reklámkampányt szervez, hiszen a cégnek ebben a piaci szegmensben még nincs semmilyen tapasztalata, és olyan nagy cégekkel kell majd megküzdenie, mint az amerikai piac 50 százalékát uraló Sony (PS, PS2), vagy a 37 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Nintendo.