SG.hu
Drezdában épül fel a TSMC első európai chipgyára
Ez nagyon sokba kerül a németeknek, csak a hatalmas állami támogatás győzte meg a tajvaniakat.
Chipgyárat épít Németországban a Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) - jelentette be ma a cég. Az ágazat legnagyobb szereplője a Szászország tartományi Drezdában építi fel első németországi és első európai gyárát, három partnerrel együttműködve. A német Bosch, az ugyancsak német Infineon és a holland NXP egyaránt 10 százalékos tulajdonrészt szerez a közös vállalkozásban, a TSMC tulajdonrésze 70 százalék. Az igazgatótanács mai üléséről kiadott közlemény szerint a beruházással az autóipar és a feldolgozóipar gyorsan növekvő igényeit igyekeznek kiszolgálni. A gyárban a legkorszerűbb technológiát alkalmazva 300 milliméter átmérőjű szilícium ostyákat (wafer) munkálnak majd meg. Nagyjából kétezer munkahelyet teremtenek. Az építkezés 2024-ben kezdődik, a termelés 2027-ben indulhat. A beruházás értéke meghaladja a tízmilliárd eurót, pontos összege a német állami támogatás mértékétől függ - közölték. A Handelsblatt szerint a szövetségi kormány hozzájárulása elérheti az ötmilliárd eurót.
A TSMC a világ legnagyobb szerződéses félvezetőgyártója, a többi között az Apple és a Qualcomm beszállítója. A drezdai beruházásról hozott döntése "jó hír", hiszen a többi hasonló projekttel együtt hatalmas lendületet ad Németország középső térségének gazdasági fejlődéséhez - emelte ki Thomas Schmidt, a szászországi kormány gazdaságfejlesztési ügyekért felelős minisztere, hozzátéve, hogy a tajvani cég megtelepedése Németországban a félvezető-ellátásban függetlenségre törekvő európai gazdaságnak is hasznos. A TSMC mellett az ágazat több más vezető szereplője is erősíti németországi jelenlétét, legutóbb, júniusban az amerikai Intel jelentette be, hogy félvezetőgyártó üzemet épít Magdeburgban, Szász-Anhalt tartomány fővárosában. A több mint 30 milliárd eurós fejlesztés a német gazdaságtörténet legnagyobb szabású külföldi beruházása.
Michael Kretschmer, a tartomány miniszterelnöke és Dirk Hilbert, Drezda polgármestere
Szászország az egykori Kelet-Németország elektronikai iparának központja, a precíziós kézművesség hagyományainak örököse: a 40 tárgyalási forduló egyikén a TSMC tisztviselői a drezdai Zöld Bolt múzeumban megtekinthették a kiválóan megmunkált német ékszereket. A TSMC beruházása Szászország történetében a legnagyobb beruházás, és lendületet ad Michael Kretschmer konzervatív tartományi miniszterelnöknek, akinek a jövő évi tartományi választásokon a legnagyobb kihívója a bevándorlásellenes, szélsőjobboldali Alternatíva Németországért párt jelöltje. "Ez csak akkor fog működni, ha Németország bevándorlóországgá válik" - mondta Kretschmer egy sajtótájékoztatón, elismerve, hogy a gyár és beszállítói által teremtett mintegy 10 000 üres állás betöltéséhez többre lesz szükség, mint az általa is tervezett képzési programok.
A gyár létrejötte az Európai Unió chipekről szóló törvényének is köszönhető, mely 43 milliárd eurós támogatási tervet tartalmaz, amelynek célja, hogy 2030-ig megduplázza a kontinens chipgyártási kapacitását. Az EU ezzel próbál felzárkózni Ázsiához és az Egyesült Államokhoz, miután a COVID-19 járvány idején a hiány és a magas árak a padlóra küldték a helyi autó- és gépgyártókat.
Chipgyárat épít Németországban a Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC) - jelentette be ma a cég. Az ágazat legnagyobb szereplője a Szászország tartományi Drezdában építi fel első németországi és első európai gyárát, három partnerrel együttműködve. A német Bosch, az ugyancsak német Infineon és a holland NXP egyaránt 10 százalékos tulajdonrészt szerez a közös vállalkozásban, a TSMC tulajdonrésze 70 százalék. Az igazgatótanács mai üléséről kiadott közlemény szerint a beruházással az autóipar és a feldolgozóipar gyorsan növekvő igényeit igyekeznek kiszolgálni. A gyárban a legkorszerűbb technológiát alkalmazva 300 milliméter átmérőjű szilícium ostyákat (wafer) munkálnak majd meg. Nagyjából kétezer munkahelyet teremtenek. Az építkezés 2024-ben kezdődik, a termelés 2027-ben indulhat. A beruházás értéke meghaladja a tízmilliárd eurót, pontos összege a német állami támogatás mértékétől függ - közölték. A Handelsblatt szerint a szövetségi kormány hozzájárulása elérheti az ötmilliárd eurót.
A TSMC a világ legnagyobb szerződéses félvezetőgyártója, a többi között az Apple és a Qualcomm beszállítója. A drezdai beruházásról hozott döntése "jó hír", hiszen a többi hasonló projekttel együtt hatalmas lendületet ad Németország középső térségének gazdasági fejlődéséhez - emelte ki Thomas Schmidt, a szászországi kormány gazdaságfejlesztési ügyekért felelős minisztere, hozzátéve, hogy a tajvani cég megtelepedése Németországban a félvezető-ellátásban függetlenségre törekvő európai gazdaságnak is hasznos. A TSMC mellett az ágazat több más vezető szereplője is erősíti németországi jelenlétét, legutóbb, júniusban az amerikai Intel jelentette be, hogy félvezetőgyártó üzemet épít Magdeburgban, Szász-Anhalt tartomány fővárosában. A több mint 30 milliárd eurós fejlesztés a német gazdaságtörténet legnagyobb szabású külföldi beruházása.
Michael Kretschmer, a tartomány miniszterelnöke és Dirk Hilbert, Drezda polgármestere
Szászország az egykori Kelet-Németország elektronikai iparának központja, a precíziós kézművesség hagyományainak örököse: a 40 tárgyalási forduló egyikén a TSMC tisztviselői a drezdai Zöld Bolt múzeumban megtekinthették a kiválóan megmunkált német ékszereket. A TSMC beruházása Szászország történetében a legnagyobb beruházás, és lendületet ad Michael Kretschmer konzervatív tartományi miniszterelnöknek, akinek a jövő évi tartományi választásokon a legnagyobb kihívója a bevándorlásellenes, szélsőjobboldali Alternatíva Németországért párt jelöltje. "Ez csak akkor fog működni, ha Németország bevándorlóországgá válik" - mondta Kretschmer egy sajtótájékoztatón, elismerve, hogy a gyár és beszállítói által teremtett mintegy 10 000 üres állás betöltéséhez többre lesz szükség, mint az általa is tervezett képzési programok.
A gyár létrejötte az Európai Unió chipekről szóló törvényének is köszönhető, mely 43 milliárd eurós támogatási tervet tartalmaz, amelynek célja, hogy 2030-ig megduplázza a kontinens chipgyártási kapacitását. Az EU ezzel próbál felzárkózni Ázsiához és az Egyesült Államokhoz, miután a COVID-19 járvány idején a hiány és a magas árak a padlóra küldték a helyi autó- és gépgyártókat.