SG.hu
Hullócsillag lehet a Threads
Két héttel azután, hogy a Meta elindította a Twitter versenytársát, a Threads-t, és soha nem látott mennyiségű felhasználó regisztrált rá, az alkalmazás körüli őrület véget is ért.
Zuckerberg új szoftvere kevesebb, mint egy hét alatt átlépte a 100 millió felhasználói regisztrációt, de a felhasználói elkötelezettségről nem lehet beszélni. "Nagyon optimista vagyok azzal kapcsolatban, ahogy a Threads közösség összeállt" - írta Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója a platformon múlt héten közzétett bejegyzésében. "A korai növekedés rekordokat döntött de ami még fontosabb, hogy már több, mint tízmillió ember tér vissza naponta. Az év hátralévő részében a megtartás javítása áll a középpontban." Ezzel szemben a Similarweb webes forgalmat elemző cég mai jelentése szerint a Threads napi aktív felhasználói száma a július 7-i 49 millióról mostanra már 23,6 millióra esett vissza, az alkalmazás átlagos használati ideje ugyanebben az időszakban 21 percről 6 percre csökkent.
A lassulás a Meta előtt álló kihívásokra utal, mivel nem csak a Twittertől akar elvonni felhasználókat, hanem egy annál sokkal szélesebb körű szolgáltatás a cél. A Threads már most szembesült a közösségi médiaplatformokat gyakran sújtó általános problémákkal, többek között a felhasználók megtartásának kérdésével, a spamekkel és a tartalommoderációval kapcsolatos megközelítéssel kapcsolatos szabályozási ellenőrzésekkel. Az sem világos még, hogy a Meta befektetése a Threads létrehozásába pénzügyileg ténylegesen megéri-e a vállalat számára.
A Meta vezetői a Threads elindítása utáni első napokban elismerték, hogy sokkal könnyebb rávenni a felhasználókat, hogy regisztráljanak egy új, trendi alkalmazásra, mint meggyőzni őket arról, hogy hosszú távon is jelen legyenek azon. Ez valószínűleg még inkább igaz a Threads esetében, amely az eredetileg megcélzottnál korábban indult, viszonylag csupasz alkalmazásként, hogy kihasználja a Twitter gyengülését. Az első roham felfutása az Instagram milliárdos tábora nélkül nem is jöhetett volna létre.
A felhasználószám változása - ha a számok nem is pontosak, a görbe íve sokatmondó
Alapfunkciók hiányoznak, melyeket villámgyorsan igyekeznek beépíteni. A Threads bevezetését az Instagram vezetője, Adam Mosseri felügyeli, és közlése szerint már készül az alkalmazás asztali verziója, a csak a felhasználó által követett fiókok feedje és a szerkesztés gomb. Kedden jelent meg az első adag frissítést az alkalmazás iOS verziójához, melyben már van fordítás gomb, és a felhasználók láthatják a hírfolyamukban egy külön fülön, hogy ki követte őket, és feliratkozhatnak és értesítéseket kaphatnak olyan fiókokról, amelyeket nem követnek.
A használati perceket mutató grafikon szintén lesújtó
De eközben már megjelentek olyan közösségi médiaproblémák is, mint a spam. A felhasználók arra panaszkodnak, hogy a posztokra adott válaszok tele vannak spam linkekkel, amelyek "ajándékokat" kínálnak új követőkért cserébe. Hétfőn pedig Mosseri azt írta egy Threads bejegyzésben, hogy a platformnak "szigorítania kell, mert a spam-támadások felerősödtek". Ez "több aktív ember akaratlan korlátozását fogja jelenteni" - figyelmeztetett Mosseri. "Ha fennakadsz a védelmen, szólj nekünk". A Meta nem volt hajlandó tisztázni, hogy Mosseri bejegyzése a felhasználói tartalom közzétételére vagy olvasására vonatkozó korlátozásokra vonatkozik-e, vagy további részleteket közölni. A megjegyzés azonban némi fanyalgást váltott ki a Twitter tulajdonosából, Elon Muskból, miután a Twitter saját korlátozásai - a felhasználók által elolvasható tweetek számának korlátozása - elősegítette a Threads korai növekedését.
A Meta részvényei 6%-ot emelkedtek a Threads bevezetése óta, de néhány, a vállalatot követő elemző szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy a szolgáltatás látszani fog-e a vállalat eredményében. A Threads egy módja lehet a Meta számára annak, hogy a meglévő hatalmas felhasználói bázisát még inkább magához kösse, és végső soron kiegészítheti az alapvető hirdetési üzletágát is, amelyre ráférne némi megújulás, miután az online hirdetési piac széleskörű visszaesése és az Apple alkalmazás adatvédelmi gyakorlatának változása miatt kihívásokkal kell szembenéznie.
A Meta vezetői elmondták, hogy valószínűleg hirdetéseket fognak beépíteni a platformba, amint a felhasználói bázis elért egy kritikus tömeget. De még ha a Threads továbbra is növeli a felhasználók számát, a hirdetők habozhatnak és kivárhatnak, mielőtt reklámpénzeket allokálnának a Threads-hez, mert bizonytalanok a hosszú távú felhasználói megtartással és elkötelezettséggel kapcsolatban - osztotta meg véleményét egy részvényelemző. Tehát a Twitterhez hasonlóan a Threads is küzdhet a hirdetők megnyerésével, mivel az alkalmazás jellegéből adódóan a platformon megjelenő tartalom, azaz a hírek és a beszélgetések megítélése néha negatív vagy ellentmondásos. Ráadásul az a Twitter sem volt soha nagy játékos a területen, a Metához képest a hirdetésértékesítési piac csak egy apró szeletét képviselte már azelőtt is, hogy Musk megvette volna a platformot és elidegenítette volna a hirdetőket.
A Threads azonban valószínűleg azért van előnyben a Twitterrel szemben, mert a Meta olyan cégként ismert, amely értéket biztosít a hirdetők számára. A kockázatot az jelentheti, hogy egyes hirdetők kétszer is meggondolják, hogy egy újabb Meta platformra költsenek-e, ahelyett, hogy diverzifikálnák hirdetési stratégiájukat. A karácsonyi vásárlási roham, illetve az azelőtti hirdetési szezon kezdetéig még van pár hónap, addig van idejük ahhoz, hogy elegendő eszközt építsenek ki reklámok fogadásához.
Zuckerberg új szoftvere kevesebb, mint egy hét alatt átlépte a 100 millió felhasználói regisztrációt, de a felhasználói elkötelezettségről nem lehet beszélni. "Nagyon optimista vagyok azzal kapcsolatban, ahogy a Threads közösség összeállt" - írta Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója a platformon múlt héten közzétett bejegyzésében. "A korai növekedés rekordokat döntött de ami még fontosabb, hogy már több, mint tízmillió ember tér vissza naponta. Az év hátralévő részében a megtartás javítása áll a középpontban." Ezzel szemben a Similarweb webes forgalmat elemző cég mai jelentése szerint a Threads napi aktív felhasználói száma a július 7-i 49 millióról mostanra már 23,6 millióra esett vissza, az alkalmazás átlagos használati ideje ugyanebben az időszakban 21 percről 6 percre csökkent.
A lassulás a Meta előtt álló kihívásokra utal, mivel nem csak a Twittertől akar elvonni felhasználókat, hanem egy annál sokkal szélesebb körű szolgáltatás a cél. A Threads már most szembesült a közösségi médiaplatformokat gyakran sújtó általános problémákkal, többek között a felhasználók megtartásának kérdésével, a spamekkel és a tartalommoderációval kapcsolatos megközelítéssel kapcsolatos szabályozási ellenőrzésekkel. Az sem világos még, hogy a Meta befektetése a Threads létrehozásába pénzügyileg ténylegesen megéri-e a vállalat számára.
A Meta vezetői a Threads elindítása utáni első napokban elismerték, hogy sokkal könnyebb rávenni a felhasználókat, hogy regisztráljanak egy új, trendi alkalmazásra, mint meggyőzni őket arról, hogy hosszú távon is jelen legyenek azon. Ez valószínűleg még inkább igaz a Threads esetében, amely az eredetileg megcélzottnál korábban indult, viszonylag csupasz alkalmazásként, hogy kihasználja a Twitter gyengülését. Az első roham felfutása az Instagram milliárdos tábora nélkül nem is jöhetett volna létre.
A felhasználószám változása - ha a számok nem is pontosak, a görbe íve sokatmondó
Alapfunkciók hiányoznak, melyeket villámgyorsan igyekeznek beépíteni. A Threads bevezetését az Instagram vezetője, Adam Mosseri felügyeli, és közlése szerint már készül az alkalmazás asztali verziója, a csak a felhasználó által követett fiókok feedje és a szerkesztés gomb. Kedden jelent meg az első adag frissítést az alkalmazás iOS verziójához, melyben már van fordítás gomb, és a felhasználók láthatják a hírfolyamukban egy külön fülön, hogy ki követte őket, és feliratkozhatnak és értesítéseket kaphatnak olyan fiókokról, amelyeket nem követnek.
A használati perceket mutató grafikon szintén lesújtó
De eközben már megjelentek olyan közösségi médiaproblémák is, mint a spam. A felhasználók arra panaszkodnak, hogy a posztokra adott válaszok tele vannak spam linkekkel, amelyek "ajándékokat" kínálnak új követőkért cserébe. Hétfőn pedig Mosseri azt írta egy Threads bejegyzésben, hogy a platformnak "szigorítania kell, mert a spam-támadások felerősödtek". Ez "több aktív ember akaratlan korlátozását fogja jelenteni" - figyelmeztetett Mosseri. "Ha fennakadsz a védelmen, szólj nekünk". A Meta nem volt hajlandó tisztázni, hogy Mosseri bejegyzése a felhasználói tartalom közzétételére vagy olvasására vonatkozó korlátozásokra vonatkozik-e, vagy további részleteket közölni. A megjegyzés azonban némi fanyalgást váltott ki a Twitter tulajdonosából, Elon Muskból, miután a Twitter saját korlátozásai - a felhasználók által elolvasható tweetek számának korlátozása - elősegítette a Threads korai növekedését.
A Meta részvényei 6%-ot emelkedtek a Threads bevezetése óta, de néhány, a vállalatot követő elemző szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy a szolgáltatás látszani fog-e a vállalat eredményében. A Threads egy módja lehet a Meta számára annak, hogy a meglévő hatalmas felhasználói bázisát még inkább magához kösse, és végső soron kiegészítheti az alapvető hirdetési üzletágát is, amelyre ráférne némi megújulás, miután az online hirdetési piac széleskörű visszaesése és az Apple alkalmazás adatvédelmi gyakorlatának változása miatt kihívásokkal kell szembenéznie.
A Meta vezetői elmondták, hogy valószínűleg hirdetéseket fognak beépíteni a platformba, amint a felhasználói bázis elért egy kritikus tömeget. De még ha a Threads továbbra is növeli a felhasználók számát, a hirdetők habozhatnak és kivárhatnak, mielőtt reklámpénzeket allokálnának a Threads-hez, mert bizonytalanok a hosszú távú felhasználói megtartással és elkötelezettséggel kapcsolatban - osztotta meg véleményét egy részvényelemző. Tehát a Twitterhez hasonlóan a Threads is küzdhet a hirdetők megnyerésével, mivel az alkalmazás jellegéből adódóan a platformon megjelenő tartalom, azaz a hírek és a beszélgetések megítélése néha negatív vagy ellentmondásos. Ráadásul az a Twitter sem volt soha nagy játékos a területen, a Metához képest a hirdetésértékesítési piac csak egy apró szeletét képviselte már azelőtt is, hogy Musk megvette volna a platformot és elidegenítette volna a hirdetőket.
A Threads azonban valószínűleg azért van előnyben a Twitterrel szemben, mert a Meta olyan cégként ismert, amely értéket biztosít a hirdetők számára. A kockázatot az jelentheti, hogy egyes hirdetők kétszer is meggondolják, hogy egy újabb Meta platformra költsenek-e, ahelyett, hogy diverzifikálnák hirdetési stratégiájukat. A karácsonyi vásárlási roham, illetve az azelőtti hirdetési szezon kezdetéig még van pár hónap, addig van idejük ahhoz, hogy elegendő eszközt építsenek ki reklámok fogadásához.