Jönnek a holografikus telefon­beszélgetések

Vezető európai mobilszolgáltatók működnek együtt az ilyen jellegű hívások megvalósításán.

A legtöbb ember csak a filmekből ismeri a hologramokat és az avatárokat. A jövőben azonban a valóságalapú 3D-s másolatok mindennapossá válhatnak és ezek olyan egyszerűek lehetnek, mint egy átlagos telefonhívás. A Deutsche Telekom, az Orange, a Telefónica és a Vodafone egy közös projekt keretében dolgozik ezen, az új technológiának ugyanis csak akkor van értelme, ha minden ügyfél hálózaton átnyúlóan tudja használni.

Bár a hologram-kommunikáció technikailag már ma is lehetséges, az előállítása olyan nagy erőfeszítéssel és költséggel jár, hogy ritkán alkalmazzák. A MATSUKO szoftverfejlesztő céggel együtt a négy mobiltelefon-társaság most ezen változtatni akar és a hologram-kommunikációt tömegpiacképessé kívánja tenni. Annak érdekében, hogy a technológia a közeljövőben mindenki számára bármikor elérhető legyen, ne csak különleges alkalmakkor, a hologram-telefónia az ígéretek szerint drága technológia nélkül fog működni, bármilyen közönséges okostelefonnal és virtuális valóság szemüveggel.


A hologram-kommunikáció a hívó fél számára olyan, mint egy normál videohívás: az okostelefon szelfikamerája filmezi az arcot. A hívott személy a virtuális valóság szemüvegben digitális hologramként látja a beszélgetőpartner élethű képét. A 3D-hatást egy mesterséges intelligencia technológia hozza létre, amely kiegészíti a hívó arcának nem látható részeit, valamint egy 3D-renderelő motor. Az ehhez szükséges számítási teljesítményt a felhőbe költöztetik és a legmodernebb 5G mobilkommunikációs szabvánnyal együtt lehetővé teszi-e kiváló minőségű 3D-képek valós idejű létrehozását és továbbítását.

Sven von Aschwege, a Deutsche Telekom XR témavezetője, a globális eszközpartnerségekért felelős vezetője kijelentette: "Izgalmas szakaszban vagyunk. Új technológiák jelennek meg, és velük együtt új lehetőségek. A telefonálás olyan lesz, mintha a beszélgetőpartnerem előttem állna. Ez az álom most már egyre közelebb kerül a valósághoz, a többi mobiltelefon-társasággal együtt teszteljük. A holografikus telefonhívásoknak ugyanis minden kapcsolaton működniük kell, nem csak egy szolgáltató ügyfelei között." Daniel Hernández, a Telefónica Devices & Consumer IoT alelnöke hozzátette: "Bízunk benne, hogy a közeljövőben a kommunikáció új módját kínálhatjuk ügyfeleinknek azáltal, hogy az új holografikus technológia segítségével még magával ragadóbb "virtuális" élményt nyújtunk. A MATSUKO-val való üzemeltető-közi együttműködésünk segít felgyorsítani ezt az innovációt, és biztosítja, hogy a választott üzemeltetőtől függetlenül működjön."

"A hologramokkal és a metaverzummal a kommunikáció új formái is megjelennek. Ma már dolgozunk ezen. Nem egymás ellen, hanem együtt, mint iparág. Legyen szó akár privát hívásról a nagymamának, akár üzleti hívásról kollégákkal és ügyfelekkel. A hologram-telefónia közelebb hoz minket barátainkhoz és embertársainkhoz a virtuális világban. Célunk, hogy a kommunikációnak ezt az új formáját mindenki számára elérhetővé tegyük" - hangsúlyozta Michael Reinartz, a Vodafone Németország innovációs vezetője. Karine Dussert-Sarthe, az Orange Innovation marketing és dizájn ügyvezető alelnöke mindezt azzal egészítette ki, hogy ez az első, de jelentős lépés a metaverzum felé, amely olyan világ, ahol az Orange új élményekkel és interakciós lehetőségekkel támogatja ügyfeleit.

Matus Kirchmayer, a MATSUKO vezérigazgatója kiemelte, hogy a projekt célja, hogy virtualizált műsorszórással holografikus élményt nyújtson. Azt úgy tervezték, hogy a közönség virtuálisan - hologramként - elképesztő realizmussal láthasson egy személyt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!