Franczy

S3 Graphics interjú

A napokban Ian Bryannek, a Hardware Daily website főszerkesztőjének sikerült egy interjút készítenie Paul Ayscough-gal, az S3 Graphics cég marketingért felelős alelnökével. Most tekintsünk bele röviden ebbe az interjúba!

- A SuperSavage-dzsel az S3 cég az Nvidia GeForce2 Go, illetve az ATI cég Radeon Mobility termékeit vette célba, vagy esetleg más piacra szánják ezeket az új grafikus chipeket?
- A SuperSavage tervezésekor mindenek előtt azt tartottuk szem előtt, hogy egy olyan új chipet hozzunk létre, amely minimális áramfelvétel mellett kiváló 2D/3D teljesítményre képes, emellett pedig a DDR memória támogatását is fontosnak tartottuk. Fejlesztéseink leginkább ahhoz hasonlíthatóak, ahogy az ATI fejlesztette ki a Radeon Mobility chipet. Az Nvidia által piacra dobott GeForce2 Go chipek számunkra nagyon csiszolatlan termékeknek tűnnek, hiszen ezek a GPU-k egyszerűen csak az eredeti GeForce2 chipek lebutított változatai.

Mi nagyon fontosnak tartottuk, hogy olyan új grafikus chipet hozzunk létre, melynek nagy teljesítménye nem megy az áramfelvétel és a hőtermelés rovására. Amennyiben valaki azért vásárol notebookot, hogy útközben is tudjon a Quake 3-mal játszani, akkor jobban teszi, ha egy GeForce2 Go grafikus megoldással ellátott notebookot vesz, azonban, ha valakinek a széleskörű szolgáltatások és a kis áramfelvétel fontosabb, akkor az jobban teszi, ha az S3 SuperSavage felé kacsingat.



- Legjobb tudásom szerint jelenleg ötfajta SuperSavage termék kapható. Igaz az, hogy azért is létezik több SuperSavage chip, mert némelyik teljesen lábkompatibilis a korábbi Savage MX/IX modellekkel, némelyik meg nem?
- Igen ez így van, mi ugyanis két nagyobb piaci szegmenst tartunk nagyon fontosnak. Egyrészt ugyanis vannak olyan OEM cégek, melyek már rendelkeznek egy-egy jól sikerült notebook sorozattal, és egy új grafikus chip megjelenése miatt nem szívesen módosítanák a már kiforrott megoldásaikat. Ezen cégek megtehetik azt, hogy a korábbi Savage MX/IX chipet egyszerűen kicserélik a megfelelő SuperSavage chipre. Másrészt pedig vannak azok az OEM gyártók, akik a közeljövőben tervezik új notebookok bemutatását. Ezen cégek számára fennáll az a lehetőség, hogy a legújabb, akár DDR-es grafikus megoldásainkat is alkalmazhatják, hiszen számukra egyáltalán nem fontos a korábbi chipekkel való lábkompatilitás.

- Miért gyártanak 128 bites és 64 bites DDR-es grafikus megoldásokat is?
- Egyszerűen csak azért, hogy a felhasználóknak legyen miből választaniuk.

- Az S3 mikor tér át a 0,15, vagy esetleg a 0,18 mikronos gyártási technológiára?
- Jelenleg egyszerre több irányban is folytatunk fejlesztéseket. A következő hónapokban talán már több információval is tudok szolgálni ezügyben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kowajano #5
    asztalin valyon mért nem fejlesztenek?
  • Bilux #4
    Segg már megbocsáéss nem sonic hanem s3GRAPHICS az még él és van mivel a VIA szárnyai alá vette tehát S3 AZ!!!!!!
  • Dikkma #2
    Hát, ha nem is a megszokás hatalma, de végül is igaz.
    Illetve, csak félig.