Berta Sándor
Telefonálva is egy szoftver veheti fel a rendelést
Sokan foglalnak helyet telefonon éttermekbe vagy rendelnek ételt, de hangfelismeréssel ez is automatizálható. A fejlesztés orvosolhatja a szakképzett munkaerő hiányát.
A foodcall nevű mesterséges intelligencia-szoftver úttörő projekt a gasztronómiai iparban, ahol most először alkalmaznak hangfelismerő funkcióval rendelkező technológiát. Mert ugyan rengeteg étteremben van űrlapos vagy emailes helyfoglalás, de az azonnali visszajelzés hiánya miatt még mindig a telefonálás a legbiztosabb. De például a házhozszállítás kezelése munkaerőt von el az értékesebb tevékenységektől, a meglévő vendégek kiszolgálásától és az egyéb éttermi munkától.
Egy új rendszer képes automatikusan átvenni a bejövő telefonhívásokat, rendeléseket, foglalásokat tud felvenni, valamint továbbítja az ügyfelek kérdéseit és aggályait. Mindezt úgy, hogy folyékony beszélgetést folytat a hívókkal, a vendéglátósok energiája így felszabadul és értékes időt nyernek. A meglévő különböző chatbotok, például az Alexa vagy a Google Asszisztens, ugyan választ adnak egy kérdésre, de nem teszik lehetővé a normális beszélgetést. "A mesterséges intelligencia képes nyereségesen forradalmasítani az éttermi munka világát" - magyarázta dr. Sebastian Hecker, a we-do.ai alapítója, aki az intelligens hangos chatbotot fejlesztette ki az éttermi ágazat számára.
Amikor az ügyfelek hagyományos módon telefonálnak, akkor a másik végén nem a kiszolgáló munkatárs, hanem a foodcall van. A mesterséges intelligencia azonnal felismeri, hogy egy rendelésről van-e szó és közvetlenül továbbítja azt egy képernyőre (laptop, táblagép) vagy az étterem rendszerébe, hogy a konyhai csapat azonnal megkezdhesse az elkészítést. A szoftver a nap 24 órájában működik, egyszerre több telefonhívást is képes kezelni és figyelembe veszi a korábban leadott rendeléseket, beleértve a preferenciákat, valamint az ügyfelek szállítási címét. A foodcall azonban nem csak a rendeléseket és a foglalásokat tudja kezelni, hanem más ügyeket is, például az ételszállító hívását. Az étterem így teljes mértékben az ételek elkészítésére, tálalására vagy kiszállítására összpontosíthat.
Ha az étterem konyhája teljes leterheltség mellett dolgozik és a személyzet nagy nyomás alatt áll, könnyen előfordulhat, hogy rossz rendelést adnak le telefonon. A foodcall segítségével a hibaarány minimálisra csökken. Egyrészt a hangfelismerő szoftver pontosan működik, másrészt minden ügyfélnek lehetősége van arra, hogy újra ellenőrizze a rendelést és szükség esetén korrigálja azt. A hangfelismerés a külföldi étterem-tulajdonosok és a vendégek számára is óriási előnyt jelent: a nyelvi akadályok miatti félreértések sokkal kevésbé valószínűek a szolgáltatás használatával, mint a hagyományos rendelésfeldolgozással.
A foodcall nevű mesterséges intelligencia-szoftver úttörő projekt a gasztronómiai iparban, ahol most először alkalmaznak hangfelismerő funkcióval rendelkező technológiát. Mert ugyan rengeteg étteremben van űrlapos vagy emailes helyfoglalás, de az azonnali visszajelzés hiánya miatt még mindig a telefonálás a legbiztosabb. De például a házhozszállítás kezelése munkaerőt von el az értékesebb tevékenységektől, a meglévő vendégek kiszolgálásától és az egyéb éttermi munkától.
Egy új rendszer képes automatikusan átvenni a bejövő telefonhívásokat, rendeléseket, foglalásokat tud felvenni, valamint továbbítja az ügyfelek kérdéseit és aggályait. Mindezt úgy, hogy folyékony beszélgetést folytat a hívókkal, a vendéglátósok energiája így felszabadul és értékes időt nyernek. A meglévő különböző chatbotok, például az Alexa vagy a Google Asszisztens, ugyan választ adnak egy kérdésre, de nem teszik lehetővé a normális beszélgetést. "A mesterséges intelligencia képes nyereségesen forradalmasítani az éttermi munka világát" - magyarázta dr. Sebastian Hecker, a we-do.ai alapítója, aki az intelligens hangos chatbotot fejlesztette ki az éttermi ágazat számára.
Amikor az ügyfelek hagyományos módon telefonálnak, akkor a másik végén nem a kiszolgáló munkatárs, hanem a foodcall van. A mesterséges intelligencia azonnal felismeri, hogy egy rendelésről van-e szó és közvetlenül továbbítja azt egy képernyőre (laptop, táblagép) vagy az étterem rendszerébe, hogy a konyhai csapat azonnal megkezdhesse az elkészítést. A szoftver a nap 24 órájában működik, egyszerre több telefonhívást is képes kezelni és figyelembe veszi a korábban leadott rendeléseket, beleértve a preferenciákat, valamint az ügyfelek szállítási címét. A foodcall azonban nem csak a rendeléseket és a foglalásokat tudja kezelni, hanem más ügyeket is, például az ételszállító hívását. Az étterem így teljes mértékben az ételek elkészítésére, tálalására vagy kiszállítására összpontosíthat.
Ha az étterem konyhája teljes leterheltség mellett dolgozik és a személyzet nagy nyomás alatt áll, könnyen előfordulhat, hogy rossz rendelést adnak le telefonon. A foodcall segítségével a hibaarány minimálisra csökken. Egyrészt a hangfelismerő szoftver pontosan működik, másrészt minden ügyfélnek lehetősége van arra, hogy újra ellenőrizze a rendelést és szükség esetén korrigálja azt. A hangfelismerés a külföldi étterem-tulajdonosok és a vendégek számára is óriási előnyt jelent: a nyelvi akadályok miatti félreértések sokkal kevésbé valószínűek a szolgáltatás használatával, mint a hagyományos rendelésfeldolgozással.