Berta Sándor
A Netflix sem zárkózik el a reklámok elől
A szolgáltató menedzserei eddig kizártnak nevezték ezt a lehetőséget, de a Disney+ példája ragadós lehet.
Először nem utasította el kategorikusan a Netflix egyik magas rangú vezetője a hirdetéseken alapuló előfizetéses modell alkalmazását. A Variety és a Deadline egybehangzóan arról számolt be, hogy Spencer Neumann, a stream-szolgáltató pénzügyi vezetője egy befektetői konferencián a reklámokra épülő előfizetéses modellre vonatkozó kérdésre azt válaszolta, hogy soha nem lehet azt mondani, hogy soha.
Ugyanakkor leszögezte, hogy pillanatnyilag nem tervezik egy ilyen konstrukció bevezetését, majd fontosnak tartotta leszögezni, hogy alapvetően nem a hirdetések ellen vannak. Sokkal inkább arról van szó, hogy a Netflix jelenleg egy nagyszerű modellt működtet az előfizetők számára, ráadásul a rendszer globálisan skálázható. A menedzser rámutatott azonban, hogy a tervek változhatnak, ha a vállalat megállapítja, hogy az eddigieknél sokkal nagyobb az igény az ilyen jellegű előfizetéses szolgáltatásokra. A piaci verseny miatt növekvő nyomás is kikényszeríthet egy ilyen lépést.
A Disney néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy az év végéig elindítja az Amerikai Egyesült Államokban a Disney Plus hirdetésekből finanszírozott változatát. A szolgáltatás jövőre válhat elérhetővé a világ más országaiban is. Aki beleegyezik abba, hogy reklámokat is nézzen, az olcsóbban tekintheti meg a kínálatba tartozó filmeket és más alkotásokat. A Disney célul tűzte ki, hogy 2024-ig legalább 230 millió előfizetője legyen a Disney Plusnak, az új változat e cél elérésében is segíthet.
Először nem utasította el kategorikusan a Netflix egyik magas rangú vezetője a hirdetéseken alapuló előfizetéses modell alkalmazását. A Variety és a Deadline egybehangzóan arról számolt be, hogy Spencer Neumann, a stream-szolgáltató pénzügyi vezetője egy befektetői konferencián a reklámokra épülő előfizetéses modellre vonatkozó kérdésre azt válaszolta, hogy soha nem lehet azt mondani, hogy soha.
Ugyanakkor leszögezte, hogy pillanatnyilag nem tervezik egy ilyen konstrukció bevezetését, majd fontosnak tartotta leszögezni, hogy alapvetően nem a hirdetések ellen vannak. Sokkal inkább arról van szó, hogy a Netflix jelenleg egy nagyszerű modellt működtet az előfizetők számára, ráadásul a rendszer globálisan skálázható. A menedzser rámutatott azonban, hogy a tervek változhatnak, ha a vállalat megállapítja, hogy az eddigieknél sokkal nagyobb az igény az ilyen jellegű előfizetéses szolgáltatásokra. A piaci verseny miatt növekvő nyomás is kikényszeríthet egy ilyen lépést.
A Disney néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy az év végéig elindítja az Amerikai Egyesült Államokban a Disney Plus hirdetésekből finanszírozott változatát. A szolgáltatás jövőre válhat elérhetővé a világ más országaiban is. Aki beleegyezik abba, hogy reklámokat is nézzen, az olcsóbban tekintheti meg a kínálatba tartozó filmeket és más alkotásokat. A Disney célul tűzte ki, hogy 2024-ig legalább 230 millió előfizetője legyen a Disney Plusnak, az új változat e cél elérésében is segíthet.