Berta Sándor

A Netflix sem zárkózik el a reklámok elől

A szolgáltató menedzserei eddig kizártnak nevezték ezt a lehetőséget, de a Disney+ példája ragadós lehet.

Először nem utasította el kategorikusan a Netflix egyik magas rangú vezetője a hirdetéseken alapuló előfizetéses modell alkalmazását. A Variety és a Deadline egybehangzóan arról számolt be, hogy Spencer Neumann, a stream-szolgáltató pénzügyi vezetője egy befektetői konferencián a reklámokra épülő előfizetéses modellre vonatkozó kérdésre azt válaszolta, hogy soha nem lehet azt mondani, hogy soha.

Ugyanakkor leszögezte, hogy pillanatnyilag nem tervezik egy ilyen konstrukció bevezetését, majd fontosnak tartotta leszögezni, hogy alapvetően nem a hirdetések ellen vannak. Sokkal inkább arról van szó, hogy a Netflix jelenleg egy nagyszerű modellt működtet az előfizetők számára, ráadásul a rendszer globálisan skálázható. A menedzser rámutatott azonban, hogy a tervek változhatnak, ha a vállalat megállapítja, hogy az eddigieknél sokkal nagyobb az igény az ilyen jellegű előfizetéses szolgáltatásokra. A piaci verseny miatt növekvő nyomás is kikényszeríthet egy ilyen lépést.

A Disney néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy az év végéig elindítja az Amerikai Egyesült Államokban a Disney Plus hirdetésekből finanszírozott változatát. A szolgáltatás jövőre válhat elérhetővé a világ más országaiban is. Aki beleegyezik abba, hogy reklámokat is nézzen, az olcsóbban tekintheti meg a kínálatba tartozó filmeket és más alkotásokat. A Disney célul tűzte ki, hogy 2024-ig legalább 230 millió előfizetője legyen a Disney Plusnak, az új változat e cél elérésében is segíthet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #11
    ".Nomarmost, az, hogy reklamok ES (kisebb) havidij....nem koser.. "
    anno ezt a konstrukciót már a magyar televízió megalkotta :) Volt ugyebár egy tévé előfizetésed, amit készülékenként kellett fizetni ha jól emléxem. És ez mellé nyomták a reklámot két műsor közt. Igaz, ez még az előző rendszerben volt.
    Szóval nincs új a nap alatt. A kapitalisták most jöttek rá arra, amit a szocik már évtizedekkel ezelőtt megcsináltak. :)
    Am. az is csak azért működött, mert nem volt alternatívája.
    Egy stream szolgáltatónak meg annyi van mint a szemét, szóval a Netflix ezzel a konstrukcióval nem fog új usereket szerezni magának, mert minek nézzem a reklámokat, akkor is ha a csomag ingyé van? Illetve nincs ingyé: reklámokat kell néznem, amit nem lehet tovább léptetni (ez jogos), de pl. a reklám alatt kikapcsolni sem tudod a média lejátszódat, ha csak nem húzod ki a konnektorból. Ezt nem fogják szeretni a userek...
  • Macropus Rufus #10
    "Kevesebb a havidíj, cserébe reklámokat bámulhatsz. "
    tehát fizessen az ember fia azért, hogy még reklámokat is nézhessen. :o
    Ez vélhetően úgy lesz, hogy vagy előfizetsz és akkor nincs reklám, vagy nem fizetsz és van reklám. Kb. mint a youtube esetében. Na most a jó kérdés az, hogy ki a fene fog azért fizetni, hogy még reklámokat is láthasson, amik kikerülhetetlenek és amíg mennek nincs kontrollod a média lejátszód felett...

    https://sg.hu/cikkek/it-tech/150948/kimarad-a-letoltesi-lehetoseg-a-netflix-reklamos-elofizetesi-csomagjabol
    "Moser szerint a kód azt is tartalmazza, hogy a reklámokat nem lehet kihagyni és a felhasználók nem férhetnek hozzá a médiavezérlőkhöz a hirdetések alatt."
    magyarán ha a fene fenét eszik, akkor is végig fogod nézni a reklámot, mert még csak kikapcsolni sem fogod tudni a kütyüd...
  • cateran #9
    Elbeszelunk egymas mellett....Az volt az alap felallas, hogy havidij, cserebe nincsenek reklamok. A kereskedelmi tvk meg ingyenesek, de reklamokkal....Nomarmost, az, hogy reklamok ES (kisebb) havidij....nem koser..
  • AdamBast #8
    Majd a jelenlegi megszokott normál ár lesz a reklámos, és ha nem akarsz reklámot, fizethetsz még többet. Muhaha
  • wraithLord #7
    Értem ezt a "vagy havidíj vagy reklám" dolgot, félreértés ne essék... És "nem értem", minek kérnek pénzt a reklámozós tier-ért. Azzal voltam elfoglalva, hogy lesz olyan tier is, ami fizetős, és nincs reklám. Ha nem lesz, akkor nem fogok Netflixezni.
  • wraithLord #6
    A híroldalak azt írják, hogy többféle csomag lesz, a legolcsóbb csomag(ok)ban lesznek reklámok.
    Ha ésszerű díjszabással (tehát mostani árakon) nem lehet reklámmentesen nézni, vagy mindegyik csomagban lesz reklám, akkor nem fizetek elő rá.
  • cateran #5
    Nincs olyan, hogy valaszthato..BS. (marmint nyilvan opcionalis lesz, nem ugy ertem a valaszthatot) Azert van dijazas, hogy ne kelljen reklamokat nezni...Ez igy "tobb zsozsot akarunk a nezok karara" nem is annyira rejtve...
    Mondjuk eddig sem voltam eldolve a Netfostol...Mas valasztek Angliaban, Mo-on es Hollandiaban....Hat meg az apatok f...t...
  • syn7h37ic #4
    Pár évvel ezelőtt:
    Éljen! van végre jó streaming, viszlát torrent!
    Ma:
    A rohadt életbe megint átköltöztették a filmeket egy másik streaming szolgáltatóra!
    Helló öreg torrent barátom!
  • wraithLord #3
    Szerintem ez csak egy választható csomag lesz. Kevesebb a havidíj, cserébe reklámokat bámulhatsz. Én úgy értettem, hogy a jelenlegi modellen alapuló csomagok is megmaradnak. Elég nagy visszalépés a szolgáltatás szempontjából a reklámokkal való bombázás (bevétel téren gondolom már nem ez a helyzet).

    @Armageddon:
    Szerintem a kereskedelmi csatornáknak ettől nem lesz vége. Más réteget céloznak, más fogyasztói szokásokra alapoz, és eleve más műsorokat is szolgáltat (amellett, hogy azokon is vannak olyan filmek és sorozatok, mint a Netflixhez hasonló online VOD stream szolgáltatásokon).
    A Netflix és társai nem mennek maguktól reggeltől estig, mintha felhúzták volna őket, nincs híradó, időjárásjelentés, egyéb közérdekű műsor, nincsenek saját gyártású szórakoztató műsorai, a saját gyártású sorozatok is azt a réteget célozzák, akik ezeket a csatornákat nézik, stb.
  • Ellaberin #2
    Ha ez megtörténik visszaállok a torrentre :P