Még idén jönnek a reklámok a Netflixen

A stream-szolgáltató egyre közelebb kerül a hirdetések alkalmazásához.

Márciusban először nem utasította el kategorikusan a Netflix egyik magas rangú vezetője a reklámokon alapuló előfizetési modell alkalmazását. Spencer Neumann, a stream-szolgáltató pénzügyi vezetője egy befektetői konferencián a vonatkozó kérdésre azt válaszolta, hogy soha nem lehet azt mondani, hogy soha.

Most a The New York Times azt írta, hogy komoly változások várhatók a szolgáltató háza táján. Olyan folyamatok történtek ugyanis, amelyek a menedzsmentet a tervei előrébb hozására kényszerítették. Mindez azt jelenti, hogy a hirdetések segítségével finanszírozott, olcsóbb előfizetés bevezetésére már az esztendő végén sor kerül. Összehasonlításképp: a cég legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban a legnépszerűbb csomag ára 15,49 dollár, ugyanígy a HBO Max is 15 dollár reklám nélkül, míg reklámmal 10 dollár havonta. Belső jegyzetek szerint az Apple+-on kívül minden versenytársnál van, vagy tervben van reklámos csomag, és ez a HBO Max és a Hulu esetében sem rombolta a cégek márkaértékét.,

A társaság álláspontjának megváltozására először az utalt, hogy márciusban jelezte, hogy csak extra díjért hunynak szemet a fiókmegosztások fölött, s csak így tennék lehetővé a felhasználói név és a jelszó megosztását. Most pedig egy belső közleményben az szerepelt, hogy a hirdetésekkel finanszírozott előfizetési modell bevezetésére az év utolsó három hónapjában kerülhet sor, és ezzel együtt szigorítanak a megosztáson is. Minderre azért van szükség, mert nemrég kiderült, hogy a vállalat az idén 200 000 előfizetőt veszített el és a következő hónapokban további 2 millió ügyfele követheti a példát. A bejelentés után a Netflix részvényeinek árfolyama zuhanásba váltott, a piaci kapitalizációja 70 milliárd dollárral csökkent.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!