Berta Sándor

Kimarad a letöltési lehetőség a Netflix reklámos előfizetési csomagjából

A stream-szolgáltató korlátozásokkal vezeti be az új konstrukciót.

A hamarosan megjelenő csomagban a Netflix megtagadhatja a felhasználóktól a filmek és sorozatok offline megtekintéséhez szükséges letöltési lehetőséget - erről a Bloomberg számolt be Steve Moser fejlesztőre hivatkozva. Moser közelebbről megvizsgálta a vállalat alkalmazásának a forráskódját és talált egy erre való utalást. "A letöltések minden előfizetéshez elérhetők, kivéve a Netflixet hirdetésekkel nézők" - olvasható az iPhone alkalmazás forráskódjának tippjei között. Moser szerint a kód azt is tartalmazza, hogy a reklámokat nem lehet kihagyni és a felhasználók nem férhetnek hozzá a médiavezérlőkhöz a hirdetések alatt.

A stream-szolgáltató nem kommentálta az ügyet a Bloombergnek, de korábban már kiszivárgott, hogy nem minden film és sorozat lesz elérhető a reklámos előfizetéses konstrukciók esetében. Talán pont a letöltési lehetőség hiánya lehet az a dolog, amivel a Netflix arra akarja rávenni az ügyfeleit, hogy fizetős előfizetésre iratkozzanak fel. A letöltési lehetőségnek köszönhetően a tartalmak jó hálózati lefedettség esetén vagy WLAN-hálózaton belül letölthetők, és később offline is megnézhetők - például egy vonat- vagy repülőút közben.

Tekintettel arra, hogy a szolgáltatás indulása több hónap múlva várható, valószínű, hogy a cég tervei még nem véglegesek, és a megközelítés még változhat. Ennek ellenére biztos, hogy a Netflix mindent megtesz, hogy megkülönböztesse az új szolgáltatást jelenlegi kínálatától, a tartalomszolgáltatókhoz hasonlóan: a kaliforniai székhelyű Los Gatos cég már közölte, hogy nem kínálja fel az összes tartalmát a hirdetéseket bevállaló nézőknek. A 4K felbontást és egyszerre akár négy streamet kínáló szolgáltatás havi 20 dollár az Egyesült Államokban.

Először márciusban nem utasította el kategorikusan a Netflix egyik magas rangú képviselője a hirdetéseken alapuló előfizetési modell alkalmazását. Spencer Neumann, a cég pénzügyi vezetője a vonatkozó kérdésre azt válaszolta, hogy soha nem lehet azt mondani, hogy soha. Májusban a The New York Times azt írta, hogy az előfizetői szám csökkenése a menedzsmentet a tervei előrébb hozására kényszerítették, ezért a reklámok segítségével finanszírozott, olcsóbb előfizetés bevezetésére már az esztendő végén sor kerül. Júliusban pedig kiderült, hogy a cég számos filmstúdió, köztük a Paramount Pictures Studios, a Sony Pictures Enterntainment Inc., a Universal Pictures és a Warner Bros. Enterntainment képviselőivel folytat tárgyalásokat azért, hogy be tudja vezetni az új konstrukciót.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • monk00 #5
    Inkább azon lennének, hogy a régiókorlátozásokat feloldják. Én fél évre majdnem 25 ezret fizetek az expresvpn-ért. Csak mert korlátozás van. És csodálkoznak rajta hogy egyre kevesebb az előfizetőjük. Kifizetjük amit kérnek, és mégis kevesebbet kapunk, és kénytelenek vagyunk plusz költségekbe verni magunkat. És mintha a színvonal is visszaesett volna. Valahogy, egyre több gagyit gyártanak ők is...
    Utoljára szerkesztette: monk00, 2022.08.22. 07:57:27
  • zetortraktor #4
    Ööö, a Freevee? Biztosan? Szinte nulla saját tartalom, csak (jó) pár régi sorozat, ráadásul csak két országban - hol konkurencia bárkinek?

    Másrészt az Amazon nem előzött be senkit a Freevee-vel, az a korábbi, pár éve indult IMDB Tv, csak átnevezve. Nem volt túl népszerű eddig sem, most sem az, nincs a legjobb 10-ben sem az ingyenes szolgáltatások között.
  • zetortraktor #3
    Azt nézik hülyének, aki engedi. Te engeded. Téged hülyének néztek sajnos. Te azt hitted, hogy azt mondták, hogy kevés az előfizető. Holott nem mondtak ilyet, hiszen nekik van a legtöbb. Azt mondták, hogy lehetne több is, ha kevesebb megosztás lenne.

    Nem kell leolvadni ilyesmin. Elfelejted, hogy nem kötelező előfizetni, senki nem kényszerít. Ha pár (millió) embernek így megfelel a Netflix, akkor ők örülni fognak. Ennyi. Kit érdekel a letöltés funkció? Én még sosem használtam.
  • _svd_ #2
    Közben az Amazon beelőzött a FreeVee szolgáltatásával.
    A reklámmal dúsított tartalom mellé nem kell előfizetési díjat fizetni. Ez alapjaiban változtatja meg a konkurencia mozgásterét.
    Ráadásul az Amazon "garantálta" a FreeVee sikerét. Az előfizetett tartalmak közé nem rakták be a FreeVee kínálatát. Ha nézni akarod, akkor nincs kerülő út a reklám mentes nézéshez.
  • RJoco #1
    Tisztára hülyének nézik az embert.
    Először arról volt szó, hogy azért kell ez a csomag, mert kevés az előfizető és az olcsóbb csomaggal akarnak több embert becsábítani.
    Most meg már arról szól a cikk, hogy a sz@r csomag miatt remélik, hogy inkább a többe kerülő csomagot választják.
    De, ha egyszer arra nincs pénzük az embereknek, akkor hogyan?
    Amellett, hogy reklámokkal tűzdelik meg a műsort, még korlátozva is lesznek a nagyobb csomagokhoz képest. Ezekkel a felvázolt feltételekkel ingyen kellene adni.