Berta Sándor

Kiterjesztett valóság szemüvegeket fejleszt a Facebook

A készülék megalkotásához nem mindennapi segítséget szerzett a társaság.

Mark Zuckerberg, a Facebook Connect nevű konferenciáján bejelentette, hogy a vállalat jövőre kifejleszti és piacra dobja az új kiterjesztett valóság szemüvegét. Az óriáscég partnere a projektben a EssilorLuxottica lesz, amely a Ray Ban szemüvegeket készíti, éppen ezért az új termék is a dizájn alapján hasonlítani fog a klasszikus Ray Ban modellekre. Minderről a CNBC és a The Verge számolt be.

Hugo Barra, a Facebook virtuális valóság területért felelős alelnöke közölte, hogy a EssilorLuxotticával való együttműködés annak köszönhetően jöhetett létre, hogy ismerte Rocco Basilicót, aki a gyártó napszemüvegeket készítő, Oliver Peoples nevű leányvállalatának a vezérigazgatója. A Facebook Reality Labs fejlesztői felkeresték az EssilorLuxottica Észak-Olaszországban lévő üzemeit és fejlesztőközpontjait, hogy ott kidolgozzák a kooperáció részleteit.

Barra szerint a közösen kifejlesztett kiterjesztett valóság szemüveg újra fel fogja találni a divatot és a technológiát. A jövőre érkező új modell azonban csupán az első termék lesz. Ezzel kapcsolatban konkrétumokat viszont a menedzser nem árult el. Az új kiegészítőről csak annyit lehet tudni, hogy nem rendelkezik majd integrált kijelzővel és a projekt az Aria kódnevet kapta. A szakemberek a kísérleti prototípust várhatóan a következő napokban fogják tesztelni és kiemelt figyelmet kap az adatvédelem biztosítása, a videofelvételek kiváló rögzítése és lejátszása, valamint a dizájn.

Érdekesség, hogy áprilisban már kiszivárgott, hogy kiterjesztett/vegyes (kevert) valóság fejfedő vagy szemüveg megalkotásán dolgozik a Facebook, de akkor még az exkluzív partnere a Plessey nevű brit társaság volt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #4
    "figyelmet kap az adatvédelem biztosítása"
    ez desz@r duma. Pont a napokban volt, hogy az Oculus is csak fb account-al lesz majd használható, régi eszközök esetében van pár év haladék, de utána szintén csak fb account-al lehet használni, és a cég nyíltan beismerte, hogy azért, hogy a befolyó adatokat kielemezve még tutibb reklámok legyenek. Nesze neked adatbiztonság mi.
    Am. ha az fb komolyabban belép a vr világba akkor kicsit olyan lesz mint az IOI a Ready Player One c. filmből. Ki ne emlékezne erre: a látómező 80%-át eladhatjuk anélkül, hogy rosszullétet okozna.
  • 74auriga #3
    Még egy szarsággal több! Hiányzott, mint halottnak a csók!
    /Szerencsére a családnak nincs FB fiókja. Nem szeretem, mikor egy ilyen kis ökölbe mászó képű mondja meg, hogy mi lesz jó az embereknek./
  • Kelta #2
    Te milyen baromságokat írsz?