Berta Sándor
Kiterjesztett valóság szemüvegeket fejleszt a Facebook
A készülék megalkotásához nem mindennapi segítséget szerzett a társaság.
Mark Zuckerberg, a Facebook Connect nevű konferenciáján bejelentette, hogy a vállalat jövőre kifejleszti és piacra dobja az új kiterjesztett valóság szemüvegét. Az óriáscég partnere a projektben a EssilorLuxottica lesz, amely a Ray Ban szemüvegeket készíti, éppen ezért az új termék is a dizájn alapján hasonlítani fog a klasszikus Ray Ban modellekre. Minderről a CNBC és a The Verge számolt be.
Hugo Barra, a Facebook virtuális valóság területért felelős alelnöke közölte, hogy a EssilorLuxotticával való együttműködés annak köszönhetően jöhetett létre, hogy ismerte Rocco Basilicót, aki a gyártó napszemüvegeket készítő, Oliver Peoples nevű leányvállalatának a vezérigazgatója. A Facebook Reality Labs fejlesztői felkeresték az EssilorLuxottica Észak-Olaszországban lévő üzemeit és fejlesztőközpontjait, hogy ott kidolgozzák a kooperáció részleteit.
Barra szerint a közösen kifejlesztett kiterjesztett valóság szemüveg újra fel fogja találni a divatot és a technológiát. A jövőre érkező új modell azonban csupán az első termék lesz. Ezzel kapcsolatban konkrétumokat viszont a menedzser nem árult el. Az új kiegészítőről csak annyit lehet tudni, hogy nem rendelkezik majd integrált kijelzővel és a projekt az Aria kódnevet kapta. A szakemberek a kísérleti prototípust várhatóan a következő napokban fogják tesztelni és kiemelt figyelmet kap az adatvédelem biztosítása, a videofelvételek kiváló rögzítése és lejátszása, valamint a dizájn.
Érdekesség, hogy áprilisban már kiszivárgott, hogy kiterjesztett/vegyes (kevert) valóság fejfedő vagy szemüveg megalkotásán dolgozik a Facebook, de akkor még az exkluzív partnere a Plessey nevű brit társaság volt.
Mark Zuckerberg, a Facebook Connect nevű konferenciáján bejelentette, hogy a vállalat jövőre kifejleszti és piacra dobja az új kiterjesztett valóság szemüvegét. Az óriáscég partnere a projektben a EssilorLuxottica lesz, amely a Ray Ban szemüvegeket készíti, éppen ezért az új termék is a dizájn alapján hasonlítani fog a klasszikus Ray Ban modellekre. Minderről a CNBC és a The Verge számolt be.
Hugo Barra, a Facebook virtuális valóság területért felelős alelnöke közölte, hogy a EssilorLuxotticával való együttműködés annak köszönhetően jöhetett létre, hogy ismerte Rocco Basilicót, aki a gyártó napszemüvegeket készítő, Oliver Peoples nevű leányvállalatának a vezérigazgatója. A Facebook Reality Labs fejlesztői felkeresték az EssilorLuxottica Észak-Olaszországban lévő üzemeit és fejlesztőközpontjait, hogy ott kidolgozzák a kooperáció részleteit.
Barra szerint a közösen kifejlesztett kiterjesztett valóság szemüveg újra fel fogja találni a divatot és a technológiát. A jövőre érkező új modell azonban csupán az első termék lesz. Ezzel kapcsolatban konkrétumokat viszont a menedzser nem árult el. Az új kiegészítőről csak annyit lehet tudni, hogy nem rendelkezik majd integrált kijelzővel és a projekt az Aria kódnevet kapta. A szakemberek a kísérleti prototípust várhatóan a következő napokban fogják tesztelni és kiemelt figyelmet kap az adatvédelem biztosítása, a videofelvételek kiváló rögzítése és lejátszása, valamint a dizájn.
Érdekesség, hogy áprilisban már kiszivárgott, hogy kiterjesztett/vegyes (kevert) valóság fejfedő vagy szemüveg megalkotásán dolgozik a Facebook, de akkor még az exkluzív partnere a Plessey nevű brit társaság volt.