Gyurkity Péter
A csúcstelefonokra koncentrál az LG
Az olcsóbb példányok gyártását kiszervezik, megszabadulva ennek költségeitől.
Az LG hosszú évek óta a második számú dél-koreai gyártóként van jelen az okostelefonok piacán, az utóbbi időben itt nem sok sikerre tettek szert, ami a globális rangsorban elfoglalt, nem túl kedvező helyüket is eredményezte. Idén végre bemutattak egy igazán érdekes típust, a jövőben pedig a csúcskategóriás példányokra fókuszálnak majd, alaposan felforgatva és átszervezve a telefonos részleget.
Nem ez az első alkalom, hogy a divízió átszervezésével, a fókusz áthelyezésével próbálnak meg új lendületet nyerni, a korábbi példák alapján itt továbbra sem számíthatnak komoly fordulatra. Igaz, a hírügynökségi jelentésből most az rajzolódik ki, hogy az eddigiektől eltérően a jövőben inkább a kifejezetten csúcskategóriás telefonokra koncentrálnak majd, vagyis abszolút prémium megoldásokat várhatunk a cégtől, miközben a szerényebb, olcsóbb példányok gyártását kiszerveznék. Nagyon úgy tűnik, hogy ez utóbbiakat egy külső partner gyártja majd le, és bár ennek pontos kilétét még nem ismerjük, az LG megszabadulna ennek költségeitől, így talán valóban javítani tudnak majd az üzleti eredményen.
Az elsődleges cél az utóbbi években felemelkedett, ma pedig már megkerülhetetlen riválisokkal való jobb, szorosabb verseny. A célkeresztben egyértelműen a Huawei, a Xiaomi, az Oppo, valamint a Vivo lesz, tehát elsősorban a kínai versenytársakkal szemben szeretnének jobb pozíciókat kiépíteni, ami a középkategóriás és belépő szintű megoldások terén nem ment, ott ugyanis jól látható módon ezen cégek vannak komoly előnyben. A drága okostelefonok fejlesztése, tervezése és gyártása házon belül marad, ezzel kerülnék el a G- és a V-sorozat esetében elkövetett malőröket, de ezzel egy időben nem szeretnének a HTC és a Sony sorsára jutni, ezen gyártók ugyanis nem tudtak megkapaszkodni a csúcskategóriában.
Az LG részlege nemrég sorrendben 22. negyedévében jelentett veszteséget, az elemzők nem sok esélyt látnak a javulásra, de még nincs minden veszve.
Az LG hosszú évek óta a második számú dél-koreai gyártóként van jelen az okostelefonok piacán, az utóbbi időben itt nem sok sikerre tettek szert, ami a globális rangsorban elfoglalt, nem túl kedvező helyüket is eredményezte. Idén végre bemutattak egy igazán érdekes típust, a jövőben pedig a csúcskategóriás példányokra fókuszálnak majd, alaposan felforgatva és átszervezve a telefonos részleget.
Nem ez az első alkalom, hogy a divízió átszervezésével, a fókusz áthelyezésével próbálnak meg új lendületet nyerni, a korábbi példák alapján itt továbbra sem számíthatnak komoly fordulatra. Igaz, a hírügynökségi jelentésből most az rajzolódik ki, hogy az eddigiektől eltérően a jövőben inkább a kifejezetten csúcskategóriás telefonokra koncentrálnak majd, vagyis abszolút prémium megoldásokat várhatunk a cégtől, miközben a szerényebb, olcsóbb példányok gyártását kiszerveznék. Nagyon úgy tűnik, hogy ez utóbbiakat egy külső partner gyártja majd le, és bár ennek pontos kilétét még nem ismerjük, az LG megszabadulna ennek költségeitől, így talán valóban javítani tudnak majd az üzleti eredményen.
Az elsődleges cél az utóbbi években felemelkedett, ma pedig már megkerülhetetlen riválisokkal való jobb, szorosabb verseny. A célkeresztben egyértelműen a Huawei, a Xiaomi, az Oppo, valamint a Vivo lesz, tehát elsősorban a kínai versenytársakkal szemben szeretnének jobb pozíciókat kiépíteni, ami a középkategóriás és belépő szintű megoldások terén nem ment, ott ugyanis jól látható módon ezen cégek vannak komoly előnyben. A drága okostelefonok fejlesztése, tervezése és gyártása házon belül marad, ezzel kerülnék el a G- és a V-sorozat esetében elkövetett malőröket, de ezzel egy időben nem szeretnének a HTC és a Sony sorsára jutni, ezen gyártók ugyanis nem tudtak megkapaszkodni a csúcskategóriában.
Az LG részlege nemrég sorrendben 22. negyedévében jelentett veszteséget, az elemzők nem sok esélyt látnak a javulásra, de még nincs minden veszve.