Berta Sándor
Digitalizálás - a következő öt év döntő lehet a médiaóriások életében
Az innováció és az új üzleti modellek kidolgozása és alkalmazása elengedhetetlen lesz.
Az Ernst & Young (EY) pénzügyi tanácsadócég legújabb, How are media and entertainment businesses reinventing in an age of transformation? című tanulmánya szerint a globális média- és szórakoztatóipari cégek vezetőinek több mint egyharmada tart attól, hogy vállalata túlélését a digitalizálás a következő öt esztendőben veszélyeztetni fogja. A média területén az új üzleti modellek kialakulása miatt elengedhetetlenné vált a régi üzleti modellek eltávolítása és az innováció előtérbe helyezése.
A megkérdezettek fele nyilatkozta azt, hogy a klasszikus üzleti modelleket alkalmazó médiatársaságok nem élhetik túl a következő öt évet, 28 százalékuk pedig azt jelezte, hogy mindenképpen a digitalizáláshoz akarják igazítani az általuk vezetett cégeket, de nincs konkrét tervük arra vonatkozóan, hogy milyen intézkedéseket foganatosítsanak. John Harrison, az Ernst & Young globális média és szórakoztatóipari részlegének vezetője kijelentette, hogy a jövedelemforrások és az üzleti modellek sokfélesége miatt sok menedzser nem is igazán tudja, hogy hol és mivel kezdje a teendőket.
A válaszolók 55 százaléka mondta azt, hogy vállalata struktúráját egyszerűsíteni akarja és konszolidálni szeretné a belső részlegeket. 56 százalékuk úgy vélte, hogy különösen fontos az, hogy a digitalizálás miatt nagyobb mértékben elérhetővé válnak a különböző adatok. Az innovációkhoz a vállalatoknak gyűjteniük kell a saját adataikat. A vezetők válaszai alapján különleges kihívást jelent ugyanakkor a fiatal tehetségek képzése. Miután a modern társaságok alkalmazottai különböző generációkat képviselnek, ezért a megkérdezettek 30 százalékának volt különösen fontos az, hogy eltüntessék a képességeik között lévő szakadékokat azért, hogy előre tudják mozdítani az innovációkat.
Az Ernst & Young (EY) pénzügyi tanácsadócég legújabb, How are media and entertainment businesses reinventing in an age of transformation? című tanulmánya szerint a globális média- és szórakoztatóipari cégek vezetőinek több mint egyharmada tart attól, hogy vállalata túlélését a digitalizálás a következő öt esztendőben veszélyeztetni fogja. A média területén az új üzleti modellek kialakulása miatt elengedhetetlenné vált a régi üzleti modellek eltávolítása és az innováció előtérbe helyezése.
A megkérdezettek fele nyilatkozta azt, hogy a klasszikus üzleti modelleket alkalmazó médiatársaságok nem élhetik túl a következő öt évet, 28 százalékuk pedig azt jelezte, hogy mindenképpen a digitalizáláshoz akarják igazítani az általuk vezetett cégeket, de nincs konkrét tervük arra vonatkozóan, hogy milyen intézkedéseket foganatosítsanak. John Harrison, az Ernst & Young globális média és szórakoztatóipari részlegének vezetője kijelentette, hogy a jövedelemforrások és az üzleti modellek sokfélesége miatt sok menedzser nem is igazán tudja, hogy hol és mivel kezdje a teendőket.
A válaszolók 55 százaléka mondta azt, hogy vállalata struktúráját egyszerűsíteni akarja és konszolidálni szeretné a belső részlegeket. 56 százalékuk úgy vélte, hogy különösen fontos az, hogy a digitalizálás miatt nagyobb mértékben elérhetővé válnak a különböző adatok. Az innovációkhoz a vállalatoknak gyűjteniük kell a saját adataikat. A vezetők válaszai alapján különleges kihívást jelent ugyanakkor a fiatal tehetségek képzése. Miután a modern társaságok alkalmazottai különböző generációkat képviselnek, ezért a megkérdezettek 30 százalékának volt különösen fontos az, hogy eltüntessék a képességeik között lévő szakadékokat azért, hogy előre tudják mozdítani az innovációkat.