Berta Sándor

Szálloda robot­személyzettel

Az egyelőre kérdéses, hogy a hotelt követik-e majd újabb hasonló létesítmények.

Az Alibaba egy olyan szállodát üzemeltet, amelyben a vendégek mindent alkalmazásokon keresztül és okoshangszórókkal vezérelnek, a megrendelt ételeket pedig robotok szállítják ki. A Hangcsouban lévő Flyzoo Hotel személyzetét gépek alkotják, a bejelentkezés okostelefonos alkalmazáson és arcfelismerési funkción keresztül lehetséges. A beépített kamerával elkészített fotót lehet később használni a szobákba való belépésre és a különböző szolgáltatások igénybevételére. A vendégek szintén előre megadhatják az igényeiket és virtuális túrát tehetnek a szállodában.


A bejelentkezéshez használt szoftverrel lehet ételt rendelni. A Tmall Genie nevű okoshangszórón keresztül is a szobába kérhető a kiválasztott étel és ital. Amennyiben hiányzik egy törülköző, akkor szintén az okoshangszórót kell erről tájékoztatni. Amint a robot megérkezik, akkor az okostelefonos alkalmazáson keresztül kapott kódot kell felhasználni. A Tmall Genie-t 2017 júliusában mutatta be a konszern, az idei esztendő második negyedévében már 12,6 millió okoshangszórót szállítottak ki Kínában. Ez kétszerese volt az előző esztendő hasonló időszakában piacra dobott mennyiségnek. Az okoshangszórók piacán az Alibaba globális viszonylatban már a negyedik szereplőnek számít az Amazon, a Baidu és a Google mögött.


A hotelt az Alibaba Fliggy nevű online utazási platformja, mesterséges intelligencia laboratóriuma és felhőtechnológiája bevonásával alakították ki. A cél a csúcstechnológiák alkalmazása volt a szállodaipar megreformálására, a mottó pedig az, hogy az emberiség már a digitális korszakban él. A Flyzoo Hotelben a beszédfelismerés és a biometria is alapvető digitális technika. Az Alibabának persze ez csak egy demonstrációs projekt, a Marriott hotellánccal megállapodtak arról, hogy 100 000 szállodai szobát szerelnek fel intelligens hangszórókkal. Andy Wang, az Alibaba Flyzoo Hotelért felelős részlegének menedzsere elmondta, hogy nem akarják az embert gépekkel kiváltani, de az tény, hogy az utóbbiak számos területen hatékonyabbak. A szobák takarítását viszont például még emberek végzik.


Az Amerikai Egyesült Államokban több szállodában már 2016-ban megjelent a robotszemélyzet, s a Hilton és az IBM közösen tesztelt robotportást is. Januárban a Japánban működő Henn na Hotel, amely a világ első robothotelje volt és amelyben eredetileg csak gépeket alkalmaztak volna, elbocsátotta a "munkatársai" felét. Az indoklás az volt, hogy a robotalkalmazottak több problémát okoztak, mint amekkora hasznot hoztak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • barret #1
    Járjanak oda a robotok enni...Kíváncsi vagyok,mikor találják ki,hogy a bordélyházakban robotok "szolgálják ki" a kuncsaftokat. Nem kell ugye figyelni az emberi jogokra :D