Gyurkity Péter
Jól sikerült a telefongyártók negyedéve
A három legnagyobb jó számokat mutathatott fel, a Sony viszont tovább szenved.
A napokban egyszerre több jelentős telefongyártó is közzétette a legutóbbi negyedéves adatait, amelyek részletesebben is megmutatják nekünk a friss piaci fejleményeket. A három legnagyobb szereplőnek nincs miért panaszkodnia, viszont a többiek helyzetét jól mutatja, hogy még a Sony is csak gyengélkedik.
A Samsung esetében a harmadik negyedéves működési eredmény 2,52 milliárd dollárt tett ki, ami mind a legutóbbi időszakhoz, mind pedig az egy évvel korábbi periódushoz képest is javulást jelent. Az OLED-panelek forgalma emelkedett, miközben a memóriachipek területén gyengülést láttak. A mostani, ünnepi negyedévben már a telefonoknál és a kijelzőknél is romló eredményt várnak az alacsonyabb eladások miatt, viszont jövőre az 5G-telefonok népszerűségének növekedése jelenthet majd újabb esélyt a folytatódó terjeszkedésre. A félvezetői részleg szintén ebben reménykedik, mert az 5G terjedése azt jelenti majd, hogy számos partner is nagyobb igényekkel fordul majd hozzájuk.
Az Apple háza táján a telefonok eladási számait továbbra sem látjuk tisztán, viszont a jelentésből gyorsan kiderül, hogy mind a táblák, mind pedig a viselhető termékek jól szerepeltek. Az iPhone-vonalon mindenesetre 32 milliárd dolláros bevétel folyt be, az iPad-táblákból 4,6 milliárd dollárnyi fogyott, miközben az egyre fontosabbá váló szolgáltatási részleg 12,5 milliárdot adott ehhez hozzá, amivel a második legnagyobb divízióvá váltak (a 2020-as pénzügyi évben már 50 milliárdra számítanak itt). A viselhető kütyükből 6,5 milliárd jött be, összességében pedig 64 milliárdos bevételről adtak hírt. A tiszta profit 13,69 milliárd volt, ami mindenképpen nagyon szép adat.
A Huawei elleni szankciók nem rendítették meg a céget, mert a kínai piacon nagyon erősen szerepelnek. A Canalys felmérése alapján bár az idei évre vonatkozóan 10 százalékkal kellett csökkenteniük a példányszámot, emiatt pedig 300 millió helyett 270 millió készüléket szállítanak le, Kínában viszont a harmadik negyedévben (egy év alatt) 66 százalékos növekedést értek el, gyakorlatilag minden tizedik megoldás ettől a gyártótól eredt. Az ottani második Vivo és harmadik Oppo ehhez képest visszaesett, mint ahogy a Xiaomi és az Apple sem mutathatott fel növekedést, így viszont az amerikai lépések nem nagyon hatották meg az ellenségnek tartott első számú kínai szereplőt.
A Sony eredetileg még 5 millió darabos példányszámot jelzett előre a mostani pénzügyi évre vonatkozóan, ezt később 4 millióra csökkentették, a friss jelentésükben viszont már csak 3,5 millióra számítanak. A jelek szerint a Xperia 1 eladásai sem alakulnak olyan jól, hogy változtassanak a nem túl kedvező összképen, bár most azt remélik, hogy az Xperia 5 az ünnepek alatt jól fogy majd – meglátjuk, ez mennyiben jön majd össze.
A napokban egyszerre több jelentős telefongyártó is közzétette a legutóbbi negyedéves adatait, amelyek részletesebben is megmutatják nekünk a friss piaci fejleményeket. A három legnagyobb szereplőnek nincs miért panaszkodnia, viszont a többiek helyzetét jól mutatja, hogy még a Sony is csak gyengélkedik.
A Samsung esetében a harmadik negyedéves működési eredmény 2,52 milliárd dollárt tett ki, ami mind a legutóbbi időszakhoz, mind pedig az egy évvel korábbi periódushoz képest is javulást jelent. Az OLED-panelek forgalma emelkedett, miközben a memóriachipek területén gyengülést láttak. A mostani, ünnepi negyedévben már a telefonoknál és a kijelzőknél is romló eredményt várnak az alacsonyabb eladások miatt, viszont jövőre az 5G-telefonok népszerűségének növekedése jelenthet majd újabb esélyt a folytatódó terjeszkedésre. A félvezetői részleg szintén ebben reménykedik, mert az 5G terjedése azt jelenti majd, hogy számos partner is nagyobb igényekkel fordul majd hozzájuk.
Az Apple háza táján a telefonok eladási számait továbbra sem látjuk tisztán, viszont a jelentésből gyorsan kiderül, hogy mind a táblák, mind pedig a viselhető termékek jól szerepeltek. Az iPhone-vonalon mindenesetre 32 milliárd dolláros bevétel folyt be, az iPad-táblákból 4,6 milliárd dollárnyi fogyott, miközben az egyre fontosabbá váló szolgáltatási részleg 12,5 milliárdot adott ehhez hozzá, amivel a második legnagyobb divízióvá váltak (a 2020-as pénzügyi évben már 50 milliárdra számítanak itt). A viselhető kütyükből 6,5 milliárd jött be, összességében pedig 64 milliárdos bevételről adtak hírt. A tiszta profit 13,69 milliárd volt, ami mindenképpen nagyon szép adat.
A Huawei elleni szankciók nem rendítették meg a céget, mert a kínai piacon nagyon erősen szerepelnek. A Canalys felmérése alapján bár az idei évre vonatkozóan 10 százalékkal kellett csökkenteniük a példányszámot, emiatt pedig 300 millió helyett 270 millió készüléket szállítanak le, Kínában viszont a harmadik negyedévben (egy év alatt) 66 százalékos növekedést értek el, gyakorlatilag minden tizedik megoldás ettől a gyártótól eredt. Az ottani második Vivo és harmadik Oppo ehhez képest visszaesett, mint ahogy a Xiaomi és az Apple sem mutathatott fel növekedést, így viszont az amerikai lépések nem nagyon hatották meg az ellenségnek tartott első számú kínai szereplőt.
A Sony eredetileg még 5 millió darabos példányszámot jelzett előre a mostani pénzügyi évre vonatkozóan, ezt később 4 millióra csökkentették, a friss jelentésükben viszont már csak 3,5 millióra számítanak. A jelek szerint a Xperia 1 eladásai sem alakulnak olyan jól, hogy változtassanak a nem túl kedvező összképen, bár most azt remélik, hogy az Xperia 5 az ünnepek alatt jól fogy majd – meglátjuk, ez mennyiben jön majd össze.