Gyurkity Péter
ByteDance: okostelefon után streamingplatform
A cég a saját készülék után most egy streamingszolgáltatás elindítását tervezi.
Még a nyár folyamán számoltunk be arról, hogy egy appfejlesztő cég saját okostelefon piacra dobását tervezi, ami kétségkívül érdekes fejleménynek ígérkezett. Erre a napokban, pontosabban a hónap elején, sort is kerítettek, ekkor egy kifejezetten csúcskategóriás megoldásról rántották le a leplet, ezzel azonban nem álltak be az újabb területekre való belépéssel.
A TikTok alkalmazás tulajdonosa, a ByteDance, ugyanis most – legalábbis a Financial Times értesülése szerint – egy on-demand streamingplatform bemutatásán dolgozik, ezen keresztül pedig elsősorban olyan rövid, közvetlenül az egyes zeneszámokhoz láncolható (szinkronizálható) videóklipeket streamelhetünk majd, amelyeket szabadon keresgélhetünk, illetve oszthatunk meg ismerőseinkkel. A tervek szerint a havi előfizetési díj 10 dollár alatt maradna, ami azért jelentős kitétel, mert a nagyok (Apple, Spotify, valamint a többi jól ismert szolgáltatás) jellemzően itt húzza meg saját árszintjét. A hír alapján a cég már jelenleg is tárgyalásokat folytat több jól ismert névvel, ezek közül a Sony, a Universal, valamint a Warner nevét emelik ki példaként.
Felmerül a kérdés, hogy mi jelentősége van egy kevésbé ismert név által tervezett platform közeljövőben esedékes elindulásának, a debütálásnak, hiszen ilyen fejlesztések közül jelenleg is bátran válogathatunk (lásd az imént említett neveket). Mindenképpen jelzésértékű azonban, hogy ezen platformok még a legnagyobbak számára is nagyon érdekesnek, mi több, vonzónak bizonyulnak, a Google például éppen a TikTok vetélytársa, a Firework cég vezetőivel folytat tárgyalásokat a vállalat felvásárlásáról, amivel nyilván az a céljuk, hogy még erősebben tartsák kezükben a digitális platformok szegmensét.
A kínai cég saját okostelefonja egyébként a Jianguo Pro 3 néven jelent meg, az első körben a kínai piacon, ahol 412 dollárnak megfelelő áron elérhető. Meglátjuk, hogy ez, valamint a streamingplatform, milyen választ vált majd ki a vásárlók részéről.
Még a nyár folyamán számoltunk be arról, hogy egy appfejlesztő cég saját okostelefon piacra dobását tervezi, ami kétségkívül érdekes fejleménynek ígérkezett. Erre a napokban, pontosabban a hónap elején, sort is kerítettek, ekkor egy kifejezetten csúcskategóriás megoldásról rántották le a leplet, ezzel azonban nem álltak be az újabb területekre való belépéssel.
A TikTok alkalmazás tulajdonosa, a ByteDance, ugyanis most – legalábbis a Financial Times értesülése szerint – egy on-demand streamingplatform bemutatásán dolgozik, ezen keresztül pedig elsősorban olyan rövid, közvetlenül az egyes zeneszámokhoz láncolható (szinkronizálható) videóklipeket streamelhetünk majd, amelyeket szabadon keresgélhetünk, illetve oszthatunk meg ismerőseinkkel. A tervek szerint a havi előfizetési díj 10 dollár alatt maradna, ami azért jelentős kitétel, mert a nagyok (Apple, Spotify, valamint a többi jól ismert szolgáltatás) jellemzően itt húzza meg saját árszintjét. A hír alapján a cég már jelenleg is tárgyalásokat folytat több jól ismert névvel, ezek közül a Sony, a Universal, valamint a Warner nevét emelik ki példaként.
Felmerül a kérdés, hogy mi jelentősége van egy kevésbé ismert név által tervezett platform közeljövőben esedékes elindulásának, a debütálásnak, hiszen ilyen fejlesztések közül jelenleg is bátran válogathatunk (lásd az imént említett neveket). Mindenképpen jelzésértékű azonban, hogy ezen platformok még a legnagyobbak számára is nagyon érdekesnek, mi több, vonzónak bizonyulnak, a Google például éppen a TikTok vetélytársa, a Firework cég vezetőivel folytat tárgyalásokat a vállalat felvásárlásáról, amivel nyilván az a céljuk, hogy még erősebben tartsák kezükben a digitális platformok szegmensét.
A kínai cég saját okostelefonja egyébként a Jianguo Pro 3 néven jelent meg, az első körben a kínai piacon, ahol 412 dollárnak megfelelő áron elérhető. Meglátjuk, hogy ez, valamint a streamingplatform, milyen választ vált majd ki a vásárlók részéről.