SG.hu

Kína sikeresen lenyomta a helyi iPhone eladásokat

A Vivo és a Huawei helyi okostelefonjai megelőzték az Apple-t, és tavaly a kínai piac két legkelendőbb készülékévé váltak. Ez nagy csapás az iPhone-okra, mert az amerikai cég nehezen tud bevezetni MI-funkciókat Kínában, és az olcsó hazai riválisok konkurenciája ellen is tehetetlen.

A Canalys piackutató cég szerint az Apple kínai okostelefon-szállításai 42,9 millióra csúsztak vissza 2024-ben, 17 százalékkal alacsonyabbra, mint egy évvel korábban. Ez 4 százalékponttal, 15 százalékra csökkentette piaci részesedését. Az utolsó negyedévben a szállítások 25 százalékkal estek vissza éves szinten. Ezzel szemben a Vivo és a Huawei szállítása 11 százalékkal, illetve 37 százalékkal nőtt, 17 százalékos, illetve 16 százalékos piaci részesedéssel. A teljes okostelefon-piac 4 százalékkal nőtt 2023-hoz képest, 285 millió szállított készülékkel. Az amerikai technológiai vállalatra egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a helyi prémium okostelefon-márkák, különösen a Huawei, amelyeknek előnyére vált a hazafias vásárlás és a mesterséges intelligenciával támogatott funkciók bevezetése a készülékeikbe. Az Apple Intelligence szolgáltatása nem érhető el a kínai szárazföldön.

„Az Apple és az iPhone 16 széria hazai zászlóshajó készülékek növekvő versenyével szembesült” - mondta Amber Liu, a Canalys kutatási vezetője, hozzátéve, hogy a Vivo erős lendületet mutatott azáltal, hogy megerősítette a szolgáltatókkal való kapcsolatokat és hatékony marketing- és termékstratégiákat alkalmazott, hogy megszilárdítsa pozícióját a belépőszintű és a közép- és felső kategóriás szegmensekben. Miután az elmúlt években saját chipeket fejlesztett ki, a Huawei megoldotta néhány korábbi ellátási lánc-beli problémáját, és 2024-ben frissítette zászlóshajó telefonsorozatát, hozzáadva a 2800 dolláros háromdimenziós Mate XT-t, „ami vonzerőt és figyelmet hozott nekik a Kínában élő gazdag ügyfelek körében” - tette hozzá.


Az Apple teljes kínai bevételei közel 8 százalékkal csökkentek a szeptemberrel zárult évben. Tim Cook vezérigazgató tavaly háromszor látogatott Kínába, mert a vállalat igyekszik eligazodni az ország bonyolult szabályozási rendszerében és bevezetni az iPhone 16-tal bevezetett mesterséges intelligencia funkciókat. Elemzők arra számítanak, hogy a Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság, Kína állami tervezője által ebben a hónapban bemutatott támogatási program fellendíti az okostelefonok iránti keresletet. A 11 milliárd dolláros program részeként Kína 15 százalékos támogatást nyújt azoknak, akik régi okostelefonokat, táblagépeket és más eszközöket cserélnek be 6000 jüan (818 dollár) alatti értékű szórakoztató elektronikai eszközök vásárlására. Az iPhone 16 alapmodell Kínában 5 999 jüanért kapható.

"Úgy gondoljuk, hogy a főbb gyártók közül a Huawei, Honor, Oppo, Vivo és Xiaomi (rangsor szerint) cégek jól pozícionáltak, hogy profitáljanak ebből” - írta Frank He, az HSBC elemzője, hozzátéve, hogy a támogatások struktúrája azt jelenti, hogy a 3333 és 6000 jüan közötti értékű telefonok tulajdonosai nyernek a legtöbbet. "Az Apple ellátási láncára korlátozott hatást látunk."

Will Wong, az IDC kutatócég elemzője szerint az Apple fő kihívásait 2024-ben a mesterséges intelligencia funkciók bevezetésének nehézségei, valamint a gyengülő fogyasztói hangulat okozta Kínában, ahol a vásárlók a telefonokat szélesebb árkategóriában kínáló márkák felé fordulva igyekeztek pénzt megtakarítani. "A fogyasztók megváltoztak a Covid után, óvatosabbak” - mondta. Hozzátette, hogy az Apple 2025-ös teljesítménye attól függ, hogy képes lesz-e a kínai szabályozási környezetben navigálni, hogy „wow-faktorral” rendelkező mesterséges intelligencia funkciókat dobjon piacra, és el tudja-e csalogatni a vásárlókat a kínai versenytársak innovatív kínálatától.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!