Berta Sándor
Új szabályok vonatkozhatnak a sütifájlokra
A Google megreformálná a területet, az elképzeléseket nem fogadták kitörő örömmel a piaci szereplők.
A webes konszern szeretné, ha a felhasználók a jövőben sokkal nagyobb ellenőrzést kapnának az adataik felett, ezért módosítaná a sütifájlokra vonatkozó szabályokat. A hirdetési ügynökségek ugyanakkor attól tartanak, hogy az üzletükre károsan hat majd a változtatás. A Google az I/O konferencián jelentette be azokat a szabálymódosításokat, amelyek komoly korlátozásokat fognak jelenteni a reklámpiac szereplőinek, ezzel párhuzamosan pedig új lehetőségeket nyitnak a felhasználók számára.
A terv nyugtalanságot és aggodalmat váltott ki azoknak a vállalkozásoknak a körében, amelyek az emberekről sütifájlok segítségével összegyűjtött adatokat tovább értékesítik vagy felhasználják az árucikkek vagy a reklámok eladására. A lépés azért érintheti keményen a piacot, mert jelenleg a Chrome legnépszerűbb böngésző és az új szabályokat a Google természetesen integrálná a programjába, ezáltal az internetezők az eddiginél sokkal nagyobb beleszólást kapnak az adataik értékesítésébe és jobban ellenőrizhetnék a folyamatot.
A sütifájlokat az 1990-es évek óta alkalmazzák a honlapok üzemeltetői azért, hogy követhetők legyenek a felhasználók online tevékenységei és a jelentőségük az elmúlt években folyamatosan nőtt.
A webes konszern szeretné, ha a felhasználók a jövőben sokkal nagyobb ellenőrzést kapnának az adataik felett, ezért módosítaná a sütifájlokra vonatkozó szabályokat. A hirdetési ügynökségek ugyanakkor attól tartanak, hogy az üzletükre károsan hat majd a változtatás. A Google az I/O konferencián jelentette be azokat a szabálymódosításokat, amelyek komoly korlátozásokat fognak jelenteni a reklámpiac szereplőinek, ezzel párhuzamosan pedig új lehetőségeket nyitnak a felhasználók számára.
A terv nyugtalanságot és aggodalmat váltott ki azoknak a vállalkozásoknak a körében, amelyek az emberekről sütifájlok segítségével összegyűjtött adatokat tovább értékesítik vagy felhasználják az árucikkek vagy a reklámok eladására. A lépés azért érintheti keményen a piacot, mert jelenleg a Chrome legnépszerűbb böngésző és az új szabályokat a Google természetesen integrálná a programjába, ezáltal az internetezők az eddiginél sokkal nagyobb beleszólást kapnak az adataik értékesítésébe és jobban ellenőrizhetnék a folyamatot.
A sütifájlokat az 1990-es évek óta alkalmazzák a honlapok üzemeltetői azért, hogy követhetők legyenek a felhasználók online tevékenységei és a jelentőségük az elmúlt években folyamatosan nőtt.