Berta Sándor

Már nem innovatív az Apple?

A társaságot egykori marketinges munkatársa bírálta.

Guy Kawasaki 1983 és 1987 között dolgozott az Apple marketingrészlegénél, majd ő volt az egyik felelőse az első Macintosh értékesítésének. Napjainkra gyakorlatilag a terület gurujává vált és most a CNBC-nek nyilatkozott. Az elismert szakember úgy vélte, hogy az óriáscég mostanra elveszítette a termékinnovációs képességei jórészét.

Kawasaki feltette azt a kérdést, hogy vajon milyen is ma a társaságnál az innováció helyzete, majd válaszképpen közölte, hogy olyan dolgokra lenne szükség, amelyek miatt a hivatalos megjelenés előtti éjszakán letáborozhat az Apple üzletei előtt. Jelenleg nem ez a helyzet. De az is bizonyítja, hogy nem mennek jól a dolgok a vállalat háza táján, hogy nem kígyóznak sorok a márkaboltjai előtt. Úgy véli, a társaság túl magas elvárásokat épített ki a termékeivel és a szolgáltatásaival szemben.

Szavai szerint a vásárlók az iPhone és iPad készülékekről tudják, hgoy azok egyre jobbak és jobbak lesznek, de eközben arra is vágynak, hogy az Apple új termékkategóriákat találjon ki és ne csupán a korábbi modellek jobb változatait dobja piacra. Úgy véli, a cégnek el kellene döntenie, hogy az Apple most a legjobb hardvercég vagy a legjobb hardvergyártó és szolgáltatásokat kínáló társaság, mert úgy tűnik, hogy inkább az utóbbi akar lenni. Kritikái ellenére Kawasaki egyáltalán nem gondolja azt, hogy leáldozott volna a vállalatnak és jelezte: felelőtlen dolog lenne az Apple ellen fogadni. Már csak azért is, mert a Macintosh, az iPod, az iPhone, az iPad és a márkaüzletek megjelenését egyaránt szkeptikus vélemények kísérték. A szakértők minden esetben azt prognosztizálták, hogy az Apple elbukik, de mindig tévedtek.

Egyre több jelzés jön arról, hogy az Apple egyre kevésbé innovatív. Jeff Williams, a cég ügyvezető igazgatója március elején azt mondta, hogy el akarnak távolodni a róluk kialakult "elit vállalat" képtől, és pontosan tisztában vannak azzal, hogy magasak az áraik. Azt akarják, hogy az eszközeik mindenki számára megfizethetők és hozzáférhetők legyenek, ez ugyanis a fejlődő országokra és a feltörekvő piacokra finoman szólva sem jellemző. Kínában már némileg mérsékelték az árakat és ugyanez az elképzelésük India esetében is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #11
    Macbookman is imád szerepelni.

    :DDDD
    So much identity, wow
  • Sequoyah #10
    Ez inkabb iparagi problema. Mas gyartoknal sem latni mar innovaciot. Es nem azert mert nem innovalnak, hanem mert a jelenlegi koncepciok gyakorlatilag keszen vannak, nincs hova innovalni oket. A 3 eves iPhoneomat csak azert csereltem le, mert mar kopott volt es kicsit torott (az ujra mar tettem vedofoliat...), de egyebkent semmi funkcio nem hianyzott belole. Tud mindent ami kell, a kijelzo felbontasa elerte a maximumot, minden utasitast azonnal vegrehajt keslekedes nelkul.
    Meg lehet persze pofozgatni, meg kicsit szebbe tenni, de ez mar inkabb marketing mint valos innovacio, mert az iPhone XS-em semmilyen olyan igenyemet nem elegiti ki amit a korabbi ne tudott volna.
    Terveztem lecserelni Androidra, de az se tudott az egvilagon semmit amit a 2-3 eves telefonok ne tudtak volna.

    A PC-knel ugyanez tortent csupan par evvel ezelott. Szoval valami alapvetobb koncepcionalis valtozasra varunk, ami inkabb evtizedenkent tortenik, mint evente. Es kitudja melyik cegtol jon majd? Legutobb az Appletol jott 2007-ben, de egyaltalan nem elvaras hogy ujra toluk jojjon, ritkan jon ugyanonnan tobb ilyen. Foleg hogy a kicsi, de kitoresi kenyszerben levo cegektol gyakoribb hogy valami forradalmit varunk.

    Az Apple helyesen teszi, hogy azt csinalja amihez ert, es hozza a profitot. A mai nap egyelore tul nagy a profitjuk ahhoz hogy ezt kockara tegyek valami forradalmi valtoztatassal, ami ha nem jon be akkor nagy lesz a veszteseg. Nincsennek lepeskenyszerben.
  • Sir Cryalot #9
    "Identity diffusion happens when an individual hasn't committed to any set identity and isn't working to develop one.*
  • Sir Cryalot #8
    Igazán durva esetben az már nem is szimplán vallás vagy fanatizmus hanem szuperhős filmekre hajazó, "telefonember" :D


    "Identity diffusion results from pathological object relations and involves contradictory character traits, discontinuity of self and either very idealized or devalued object relations."

  • NEXUS6 #7
    Múltkor már ment egy sor vita azon, hogy mi az innováció. Itt mindenki szűken a technikai innovációt érti alatta, pedig a piac kezelésének, meghódításának módozatai, a marketing is beleszámít általánosan.

    Ha az Apple sok pénzt csinál és nagyon erős versenyhelyzetben is tartja a piaci részesedését, akkor ezekszerint valamit nagyon tud, még ha ez nem is technikai fejlesztéseken alapul.

    A márkahűségből kvázi vallást, akár magasabb árak kifizetését, sőt igénylését jelentő fanatizmust csinálni, úgy, hogy az alany leszar minden racionális szempontot, pl a termék viszonylagos technológiai fejletlenségét is? Mondja valaki, hogy ez nem innováció! ;)
  • Sir Cryalot #6
    Ha egyszer a talpnyalókban jobban bíznak mint a mérnökeikben akkor tiszta sor hogy nem iinovativ hanem a nevéből él "a cég". De azért vannak rosszabbak, sokkalta.
    Még bizonyos körülmények között pozitívum is, hogy az apple megkopott innovatívságát majmolják mert az nem innovatívnak tűnik mint ahogy beképzelik hanem arrogánsnak.

    Apple neminnovatívságát pl. Azon lehet mérni hogy a foxconn se beszállítója újfent hanem konkurense.
  • takysoft #5
    "Tim Cook vezetésével az Apple átment profitgyárba"

    Ténykérdés, de láttad a cég financiális adatait mostanság?
    Nem csinálják rosszul.... sőt!
    Az Amazon, Microsoft és az Alphabet után a negyedik legértékesebb cég a világon.

    (nem, nem tech cég... csak simán... legértékesebb cég... úgy általában)

    A profithoz meg lássuk be... az kell, hogy épp olyan terméked legyen, amire igény van. Az Apple pedig mindig is jó volt igényteremtésben. Most is az.

    Szóval ja, nem innoválgatják halálra magukat, de ami kell, az megvan.
  • takysoft #4
    "Már nem innovatív az Apple?"
    Ezt a kérdést komolyan feltettük? :D 2019-ben?

    "pontosan tisztában vannak azzal, hogy magasak az áraik. Azt akarják, hogy az eszközeik mindenki számára megfizethetők és hozzáférhetők legyenek"
    Duh....

    Amúgy abból profitálnak, amiből tudnak. Hogy most ráfeküdtek a mobile gaming-re... ez se nagy újdonság... csak észrevették ,hogy a mobiljátékok elférnek a TV képrenyőn is, mert jobb a hardver.

    Egyébként innoválgatnak... csak nem viszik túlzásba :)
    Meg mások is innoválnak...
    Utoljára szerkesztette: takysoft, 2019.04.03. 12:00:58
  • NEXUS6 #3
    Na, kb ugyan azt írtuk. :)

    A sorok tartós fennállása viszont nyilván nem kívánatos, na de egy új termék megjelenésekor szerintem nincs nagyobb reklám, mint hogy ilyeneket tudnak csinálni.
  • NEXUS6 #2
    Érdekes, mert sok cég közben az Apple-ra korábban jellemző irányba törekszik, viszonylag sok innováció, egyre magasabb árak.

    Azért az tény, hogy az Apple és konkrétan Steve Jobbs nevéhez több termékkategória bevezetése is fűződik. Az innováció mérséklődésének okai valószínűleg a vezetőség fantáziátlanságában és nem a szakemberek, vagy források hiányában keresendők.

    Szerintem.