Berta Sándor
Kevésbé innovatív az Apple
A kaliforniai konszern az elmúlt években számos vitatható döntést hozott a termékeivel kapcsolatban.
Thomas Ricker, a The Verge munkatársa összefoglalta az Apple készülékeivel kapcsolatos érdekes vagy furcsa döntéseket a közelmúltból. A szerkesztő kétségbe vonta, hogy a társaság a termékek dizájnja tekintetében képes még új dolgokra és gyakorlatilag lakmuszpapíros tesztként tekint a következő iPhone-generációra. Az Apple előtt is létezett már monitorral egybeépített számítógép, az MP3-lejátszók is már a piacon voltak az iPod előtt, s okostelefonokat is értékesítettek az iPhone megjelenése előtt, azonban mégis a gyártó modelljei értek el áttöréseket, nem véletlenül. Kritikája szerint azonban pont ez az igazi újítási szellem hiányzik napjainkban az Apple termékeiből.
A problémás döntések között szerepelteti - a teljesség igénye nélkül – a Mac Pro házának rossz kialakítását, az iPhone esetében a fejhallgató-csatlakozó eltávolítását, a MacBook Pro elavultságát és a kérdéses TouchBart, az iPhone készülékek zafírüveg-gyártójával kapcsolatos gondokat, a saját monitoroktól való búcsút, a routerüzletágból való kiszállást annak új reneszánsza idején, a mágneses MagSafe kábelek elhagyását, a HomeKit platform nem megfelelő támogatását és azt is, hogy a vállalat még mindig nem integrálta a Sirit az otthoni okoseszközökbe. Ehhez jönnek még az olyan dizájn- és egyéb hibák, mint a Magic Mouse alján elhelyezett töltő vagy a gazdasági szempontból sikeres, de technikailag kiforratlan AirPod.
Mindezek után Ricker azt is kétségbe vonta, hogy az Apple mérnökeinek sikerül jó megoldást találniuk a következő generációs iPhone ujjlenyomat-szkennerével kapcsolatos problémára. Ezekkel a felvetésekkel nincs egyedül, Horace Dedius, az Asymco elemzője arra hívta fel a figyelmet, hogy mindenki az iPhone-eladásokra összpontosít, míg az egyéb hardverekre kevés figyelem irányul.
Általános vélemény, hogy a mai Apple - a Steve Jobs-korszakhoz képest - egyre unalmasabb és kevésbé kreatív. Steve Jobs vezetésével a társaság egymás után, szinte varázsütésre szállította a kiemelkedő termékeket, gondoljunk csak szupervékony, borítékból elővett Air laptopra vagy a cég máig etalonnak számító tabletjére. Mindez a sajtó és a rajongótábor számára izgalmas lehetett, de befektetői szempontból borzalmas volt. A helyzet Jobs halálával változott meg, Tim Cook tudatosan választott más utat és azt vallotta, hogy lehet, hogy unalmasabbak, de pontosan tudják, hogy mit tesznek és azt is, hogy azzal sikeresek.
Thomas Ricker, a The Verge munkatársa összefoglalta az Apple készülékeivel kapcsolatos érdekes vagy furcsa döntéseket a közelmúltból. A szerkesztő kétségbe vonta, hogy a társaság a termékek dizájnja tekintetében képes még új dolgokra és gyakorlatilag lakmuszpapíros tesztként tekint a következő iPhone-generációra. Az Apple előtt is létezett már monitorral egybeépített számítógép, az MP3-lejátszók is már a piacon voltak az iPod előtt, s okostelefonokat is értékesítettek az iPhone megjelenése előtt, azonban mégis a gyártó modelljei értek el áttöréseket, nem véletlenül. Kritikája szerint azonban pont ez az igazi újítási szellem hiányzik napjainkban az Apple termékeiből.
A problémás döntések között szerepelteti - a teljesség igénye nélkül – a Mac Pro házának rossz kialakítását, az iPhone esetében a fejhallgató-csatlakozó eltávolítását, a MacBook Pro elavultságát és a kérdéses TouchBart, az iPhone készülékek zafírüveg-gyártójával kapcsolatos gondokat, a saját monitoroktól való búcsút, a routerüzletágból való kiszállást annak új reneszánsza idején, a mágneses MagSafe kábelek elhagyását, a HomeKit platform nem megfelelő támogatását és azt is, hogy a vállalat még mindig nem integrálta a Sirit az otthoni okoseszközökbe. Ehhez jönnek még az olyan dizájn- és egyéb hibák, mint a Magic Mouse alján elhelyezett töltő vagy a gazdasági szempontból sikeres, de technikailag kiforratlan AirPod.
Mindezek után Ricker azt is kétségbe vonta, hogy az Apple mérnökeinek sikerül jó megoldást találniuk a következő generációs iPhone ujjlenyomat-szkennerével kapcsolatos problémára. Ezekkel a felvetésekkel nincs egyedül, Horace Dedius, az Asymco elemzője arra hívta fel a figyelmet, hogy mindenki az iPhone-eladásokra összpontosít, míg az egyéb hardverekre kevés figyelem irányul.
Általános vélemény, hogy a mai Apple - a Steve Jobs-korszakhoz képest - egyre unalmasabb és kevésbé kreatív. Steve Jobs vezetésével a társaság egymás után, szinte varázsütésre szállította a kiemelkedő termékeket, gondoljunk csak szupervékony, borítékból elővett Air laptopra vagy a cég máig etalonnak számító tabletjére. Mindez a sajtó és a rajongótábor számára izgalmas lehetett, de befektetői szempontból borzalmas volt. A helyzet Jobs halálával változott meg, Tim Cook tudatosan választott más utat és azt vallotta, hogy lehet, hogy unalmasabbak, de pontosan tudják, hogy mit tesznek és azt is, hogy azzal sikeresek.