MTI
Nem lehetnek névtelen politikai hirdetések Izraelben a Facebookon
Március közepétől tilos lesz anonim módon az izraeli választásokra vonatkozó politikai tárgyú hirdetéseket elhelyezni a Facebookon.
A Facebook képviselője elmondta, hogy csakis személyazonosságuk ellenőrzése és nyilvánossá tétele után helyezhetnek el a hirdetők az izraeli választások előtti utolsó három héten politikai tartalmú reklámokat, hogy ezzel is segítsék a választások tisztaságát. Az új, átláthatóságot biztosító szabályozás nem fogja ellenőrzi a közölt állítások tartalmát, de pontosan követni lehet majd, hogy ki a felelős az adott állítás nyilvánossá tételéért.
A világ más pontjain, korábban, a parlamenti választásokat megelőző időszakban a Facebook politikai hirdetések tartalmát, igazsághoz való viszonyát is ellenőriztette alkalmazottjaival, de Izraelben erre nem kerül sor, és így elvileg megmarad a fake news, a hamis hírek közzétételének lehetősége. A politikai hirdetések átláthatóságát szolgáló szabályokat az amerikai, a brazíliai és az egyesült királyságbeli választások idejére dolgozták ki a Facebook szakemberei, ez lehetővé tette, hogy a fogyasztók megtudják, ki vagy mely párt fizetett az egyes hirdetésekért.
A politikai hirdetéseket hét évig egy nyilvános, ellenőrizhető adatbázisban őrzik, amelyből kiderül, hogy ki, mikor, és mennyi pénzért jelentette meg, és melyik országból fizettek érte. A Facebook ezzel biztosítja, hogy csakis izraeliek helyezhessenek el az izraeli választásokra az egyes jelölteket, politikai pártokat, vagy egyes pártok szlogenjeit népszerűsítő reklámokat.
A Facebook képviselője elmondta, hogy csakis személyazonosságuk ellenőrzése és nyilvánossá tétele után helyezhetnek el a hirdetők az izraeli választások előtti utolsó három héten politikai tartalmú reklámokat, hogy ezzel is segítsék a választások tisztaságát. Az új, átláthatóságot biztosító szabályozás nem fogja ellenőrzi a közölt állítások tartalmát, de pontosan követni lehet majd, hogy ki a felelős az adott állítás nyilvánossá tételéért.
A világ más pontjain, korábban, a parlamenti választásokat megelőző időszakban a Facebook politikai hirdetések tartalmát, igazsághoz való viszonyát is ellenőriztette alkalmazottjaival, de Izraelben erre nem kerül sor, és így elvileg megmarad a fake news, a hamis hírek közzétételének lehetősége. A politikai hirdetések átláthatóságát szolgáló szabályokat az amerikai, a brazíliai és az egyesült királyságbeli választások idejére dolgozták ki a Facebook szakemberei, ez lehetővé tette, hogy a fogyasztók megtudják, ki vagy mely párt fizetett az egyes hirdetésekért.
A politikai hirdetéseket hét évig egy nyilvános, ellenőrizhető adatbázisban őrzik, amelyből kiderül, hogy ki, mikor, és mennyi pénzért jelentette meg, és melyik országból fizettek érte. A Facebook ezzel biztosítja, hogy csakis izraeliek helyezhessenek el az izraeli választásokra az egyes jelölteket, politikai pártokat, vagy egyes pártok szlogenjeit népszerűsítő reklámokat.