MTI
A vártnál nagyobb mértékben nőtt a Facebook nyeresége
A vártnál nagyobb mértékben nőtt a Facebook forgalma és nyeresége a tavalyi negyedik negyedévben, ami az Instagram és a vállalati reklámkiadások stabil növekedésének köszönhető.
A New York-i tőzsdén közel 12 százalékkal ugrott meg a vállalat árfolyama a szerdai zárás után közzétett gyorsjelentés hatására. A kaliforniai székhelyű vállalat árbevétele a december 31-én véget ért három hónapban 16 milliárd 914 millió dollár volt, éves összevetésben 30 százalékkal nőtt. Ezen belül a reklámokból származó bevételek szintén 30 százalékkal, 16 milliárd 640 millió dollárra emelkedtek. A nettó profit 61 százalékkal, 6 milliárd 882 millió dollárra ugrott, az egy részvényre jutó hígított nyereség pedig 1,44 dollárról, 2,38 dollárra nőtt. A tavalyelőtti negyedik negyedévben azonban 2,27 milliárd dollárt, részvényenként 77 centet vittek el az új adótörvények, az egyszeri adózási tételt nem számítva a negyedik negyedéves nyereség részvényenként 2,21 dollár lett volna 2017 utolsó negyedévében.
Elemzők 16,4 milliárd dolláros bevétel mellett részvényenként 2,19 dolláros nyereségre számítottak a tavalyi negyedik negyedévről. Tavaly 37 százalékkal, 55 milliárd 838 millió dollárra nőtt a Facebook bevétele, ezen belül a reklámokból származó bevételek 38 százalékkal, 55 milliárd 13 millió dollárra. Az üzemi eredmény 23 százalékkal, 24 milliárd 913 millió dollárra, az adózás utáni nyereség pedig 39 százalékkal, 22 milliárd 112 millió dollárra, részvényenként 7,57 dollárra nőtt.
Decemberben napi átlagban 1,52 milliárd felhasználó lépett be a közösségi hálózatba, 9 százalékkal több mint egy évvel korábban. A havonta legalább egyszer belépők száma ugyancsak 9 százalékkal 2,32 milliárdra nőtt. Elemzők nagyjából ugyanennyire számítottak. A Facebook részvényei 11,89 százalékos nyereségben, 168,30 dolláron forogtak a New York-i tőzsde elektronikus kereskedésében csütörtökön, két és fél órával a nyitás előtt.
A befektetőket megnyugtatták a vártnál jobb negyedéves eredmények, ugyanis attól tartottak, hogy visszaveti a vállalat növekedését, ha a Facebook betartja az adatvédelmi és adatbiztonsági követelmények szigorítására vállalt kötelezettségeit. A friss adatok azt mutatják, hogy a digitális hirdetőket nem rázták meg a világ legnagyobb közösségi hálózatát övező súlyos botrányok, továbbra is öntik a pénzt a Facebook reklámszolgáltatásaiba, hogy minél több ügyfélhez jussanak el.
A New York-i tőzsdén közel 12 százalékkal ugrott meg a vállalat árfolyama a szerdai zárás után közzétett gyorsjelentés hatására. A kaliforniai székhelyű vállalat árbevétele a december 31-én véget ért három hónapban 16 milliárd 914 millió dollár volt, éves összevetésben 30 százalékkal nőtt. Ezen belül a reklámokból származó bevételek szintén 30 százalékkal, 16 milliárd 640 millió dollárra emelkedtek. A nettó profit 61 százalékkal, 6 milliárd 882 millió dollárra ugrott, az egy részvényre jutó hígított nyereség pedig 1,44 dollárról, 2,38 dollárra nőtt. A tavalyelőtti negyedik negyedévben azonban 2,27 milliárd dollárt, részvényenként 77 centet vittek el az új adótörvények, az egyszeri adózási tételt nem számítva a negyedik negyedéves nyereség részvényenként 2,21 dollár lett volna 2017 utolsó negyedévében.
Elemzők 16,4 milliárd dolláros bevétel mellett részvényenként 2,19 dolláros nyereségre számítottak a tavalyi negyedik negyedévről. Tavaly 37 százalékkal, 55 milliárd 838 millió dollárra nőtt a Facebook bevétele, ezen belül a reklámokból származó bevételek 38 százalékkal, 55 milliárd 13 millió dollárra. Az üzemi eredmény 23 százalékkal, 24 milliárd 913 millió dollárra, az adózás utáni nyereség pedig 39 százalékkal, 22 milliárd 112 millió dollárra, részvényenként 7,57 dollárra nőtt.
Decemberben napi átlagban 1,52 milliárd felhasználó lépett be a közösségi hálózatba, 9 százalékkal több mint egy évvel korábban. A havonta legalább egyszer belépők száma ugyancsak 9 százalékkal 2,32 milliárdra nőtt. Elemzők nagyjából ugyanennyire számítottak. A Facebook részvényei 11,89 százalékos nyereségben, 168,30 dolláron forogtak a New York-i tőzsde elektronikus kereskedésében csütörtökön, két és fél órával a nyitás előtt.
A befektetőket megnyugtatták a vártnál jobb negyedéves eredmények, ugyanis attól tartottak, hogy visszaveti a vállalat növekedését, ha a Facebook betartja az adatvédelmi és adatbiztonsági követelmények szigorítására vállalt kötelezettségeit. A friss adatok azt mutatják, hogy a digitális hirdetőket nem rázták meg a világ legnagyobb közösségi hálózatát övező súlyos botrányok, továbbra is öntik a pénzt a Facebook reklámszolgáltatásaiba, hogy minél több ügyfélhez jussanak el.