Gyurkity Péter
Sokkal több pénzt költünk appokra
Az Apple továbbra is vezet itt, a legtöbb pénzt mobilos játékokra fordítjuk.
A területet figyelemmel követők jól tudják, hogy a különböző online szoftverboltok versenyében az Apple hagyományosan az első helyet foglalja el, hiszen saját platformjuk tesz szert a legnagyobb bevételre. Most egy friss felmérés mutat rá arra, hogy a Google szépen jön fel, az alkalmazások között pedig a játékok vezetnek.
A részletes anyagban arról olvashatunk, hogy az idei év első felében összesen 34,4 milliárd dollárt költöttünk el (világszerte) a különböző mobilos appokra. Ez nagyon szép, 27,8 százalékos növekedést jelent 2017 első 6 hónapjához képest, ami az erős lendületet mutatja meg nekünk. Az Apple továbbra is vezeti a mezőnyt, az App Store a teljes globális bevétel 65 százalékát (gyakorlatilag kétharmadát) söpörte be, a Google azonban az egy évvel korábbi adathoz képest csaknem 30 százalékkal javított, a Play Store ugyanis 11,8 milliárd dolláros bevételt mutathatott fel.
Ami a különböző szoftveres szegmenseket és kategóriákat illeti, itt egyértelmű a játékok vezető szerepe, ezen fejlesztésekre 26,6 milliárd dollárt költöttünk az első félév során. Ezen a kategórián belül a Tencent által kiadott Honor of Kings kaparintotta meg az első helyet, míg a játékok területén kívül a Netflix állt az élen, ezt pedig szorosan, nem sokkal lemaradva követte a Tinder és a Tencent Video – már ezen nevekből is jól látszik a kínai piac gyors növekedése. Érdemes megjegyezni, hogy a letöltések tekintetében az üzenetküldő alkalmazások vezetik a mezőnyt, a WhatsApp és a Messenger végeztek az első két helyen, míg a harmadik és a negyedik pozíciót a közösségi platformok foglalták el, a Facebook és az Instagram folytatódó sikere és kiemelkedő népszerűsége révén.
A növekedés minden bizonnyal az elkövetkező időszakban is folytatódni fog, itt kétség sem fér ahhoz, hogy minden korábbinál több pénzt költünk majd a területre.
A területet figyelemmel követők jól tudják, hogy a különböző online szoftverboltok versenyében az Apple hagyományosan az első helyet foglalja el, hiszen saját platformjuk tesz szert a legnagyobb bevételre. Most egy friss felmérés mutat rá arra, hogy a Google szépen jön fel, az alkalmazások között pedig a játékok vezetnek.
A részletes anyagban arról olvashatunk, hogy az idei év első felében összesen 34,4 milliárd dollárt költöttünk el (világszerte) a különböző mobilos appokra. Ez nagyon szép, 27,8 százalékos növekedést jelent 2017 első 6 hónapjához képest, ami az erős lendületet mutatja meg nekünk. Az Apple továbbra is vezeti a mezőnyt, az App Store a teljes globális bevétel 65 százalékát (gyakorlatilag kétharmadát) söpörte be, a Google azonban az egy évvel korábbi adathoz képest csaknem 30 százalékkal javított, a Play Store ugyanis 11,8 milliárd dolláros bevételt mutathatott fel.
Ami a különböző szoftveres szegmenseket és kategóriákat illeti, itt egyértelmű a játékok vezető szerepe, ezen fejlesztésekre 26,6 milliárd dollárt költöttünk az első félév során. Ezen a kategórián belül a Tencent által kiadott Honor of Kings kaparintotta meg az első helyet, míg a játékok területén kívül a Netflix állt az élen, ezt pedig szorosan, nem sokkal lemaradva követte a Tinder és a Tencent Video – már ezen nevekből is jól látszik a kínai piac gyors növekedése. Érdemes megjegyezni, hogy a letöltések tekintetében az üzenetküldő alkalmazások vezetik a mezőnyt, a WhatsApp és a Messenger végeztek az első két helyen, míg a harmadik és a negyedik pozíciót a közösségi platformok foglalták el, a Facebook és az Instagram folytatódó sikere és kiemelkedő népszerűsége révén.
A növekedés minden bizonnyal az elkövetkező időszakban is folytatódni fog, itt kétség sem fér ahhoz, hogy minden korábbinál több pénzt költünk majd a területre.