JohnnyCage
A Yahoo megállapodást kötött a testreszabott CD -k árusításáról
A Yahoo kedden aláírt egy megállapodást az online szórakoztatóiparban
érdekelt Imix.com -mal a vásárlók által összeállított testreszabott CD -k gyártásáról.
A szerződés hátterében a Yahoo azon szándéka áll, hogy utólérje az online zeneüzletben érdekelt rivális cégeket, mint az America Online, a Microsoft és a Lycos. Az AOL tulajdonában van a Spinner nevű netrádió és a Winamp. A Lycos szerződésben áll a BMG Entertainmenttel, így száz letölthető dalt és albumot árul weboldalán. A Microsoft Windowsmedia.com oldala pedig - az online piackutató PC Data szerint - a második legnépszerűbb zeneoldal.
A keddi megállapodás alapján a Yahoo vásárlóportálját felkeresők az Imix több, mint 200 ezer dalos kollekciójából válogathatják ki az óhajtott számokat, melyek a BMG és a Sony Music -tól származnak. A vásárlók 70 percnyi zenét állíthatnak össze CD -jükre, számonként körülbelül 1 dollárért. Választhatnak egy külsőt és címet a CD -nek, majd $2.50 -ért kiküldik a CD -t nekik.
Egyre több hasonló megállapodás születik, ahogy a cégek felfigyelnek a kereskedelmi zene letöltések térhódítására ezen a kényes piacon, ahol eddig a Napsterhez hasonló ingyenes megoldások voltak a meghatározóak. Az elemzők véleménye szerint a Yahoo és az Imix sikere az Imix zenéinek kelendőségétől függhet leginkább.
"Úgy gondolom, az efféle egyéni CD szolgáltatások elfogadása a zene kiválasztásának függvénye leginkább" -mondta Eric Scheirer, a Forrester Research elemzője. "Az első alkalommal, amikor egy vásárló nem talál egy általa óhajtott zenét a listán, én úgy gondolom, az Imix elveszíti azt a vásárlót."
A Yahoo és az Imix szolgáltatásának a Napster -féle programok ingyenes zenekínálatával kell megküzdenie.
"A Napster valódi varázsa az, hogy elindítom a programot, és megkapom, bármilyen zenét is szeretnék, nem csak a legnépszerűbbekből, hanem azokból is, amiknek számomra különös értékük van." -mondta Scheirer.
A szerződés hátterében a Yahoo azon szándéka áll, hogy utólérje az online zeneüzletben érdekelt rivális cégeket, mint az America Online, a Microsoft és a Lycos. Az AOL tulajdonában van a Spinner nevű netrádió és a Winamp. A Lycos szerződésben áll a BMG Entertainmenttel, így száz letölthető dalt és albumot árul weboldalán. A Microsoft Windowsmedia.com oldala pedig - az online piackutató PC Data szerint - a második legnépszerűbb zeneoldal.
A keddi megállapodás alapján a Yahoo vásárlóportálját felkeresők az Imix több, mint 200 ezer dalos kollekciójából válogathatják ki az óhajtott számokat, melyek a BMG és a Sony Music -tól származnak. A vásárlók 70 percnyi zenét állíthatnak össze CD -jükre, számonként körülbelül 1 dollárért. Választhatnak egy külsőt és címet a CD -nek, majd $2.50 -ért kiküldik a CD -t nekik.
Egyre több hasonló megállapodás születik, ahogy a cégek felfigyelnek a kereskedelmi zene letöltések térhódítására ezen a kényes piacon, ahol eddig a Napsterhez hasonló ingyenes megoldások voltak a meghatározóak. Az elemzők véleménye szerint a Yahoo és az Imix sikere az Imix zenéinek kelendőségétől függhet leginkább.
"Úgy gondolom, az efféle egyéni CD szolgáltatások elfogadása a zene kiválasztásának függvénye leginkább" -mondta Eric Scheirer, a Forrester Research elemzője. "Az első alkalommal, amikor egy vásárló nem talál egy általa óhajtott zenét a listán, én úgy gondolom, az Imix elveszíti azt a vásárlót."
A Yahoo és az Imix szolgáltatásának a Napster -féle programok ingyenes zenekínálatával kell megküzdenie.
"A Napster valódi varázsa az, hogy elindítom a programot, és megkapom, bármilyen zenét is szeretnék, nem csak a legnépszerűbbekből, hanem azokból is, amiknek számomra különös értékük van." -mondta Scheirer.