Gyurkity Péter
Egyedire szabható okostelefonok jöhetnek
Az igény megvan, bár a moduláris példányok nem arattak sikert.
Érdekes írás látott napvilágot a Forbes magazin oldalán, amelyben az egyedire szabható okostelefonok iránti igényre koncentrálnak. Ez állításuk szerint továbbra is erősen jelen van a globális piacon, a felhasználók ugyanis nagyobb változatosságot akarnak, ami idővel a hagyományos gyártási eljárásokat is megváltoztathatja.
Fontos leszögezni, hogy itt nem a moduláris megoldásokról van szó, ezek ugyanis a kezdeti lelkesedés ellenére nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Ehelyett egyszerűbb, apróbb változatásokkal jelenhetnek meg bizonyos okostelefonok, ahogy azt a Samsung, a Motorola, valamint a Huawei esetében már láthattuk. A várhatóan augusztusban bemutatkozó Galaxy Note 9 például számos eltérő színben lát majd napvilágot, a Huawei a P20 esetében ezt már megvalósította, a több árnyalatban pompázó burkolat viszonylag kedvező visszhangra is talált, míg a Motorola évek óta jelen van a piacon a különböző Moto Mod kiegészítőkkel, bár eleinte a Moto Maker projekt jelentette volna a nagy áttörést, amelyet azonban 2013-ban töröltek, hogy csökkentsék a költségeket – a jelek szerint az arany középutat igyekeznek megtalálni a kiadások és a vásárlói igények kielégítése között.
A Protolabs kutatására épülő írásban arról olvashatunk, hogy idővel akár a hagyományos gyártási procedúrák is megváltozhatnak, a gyártók ugyanis (amennyiben kellően erős kereslet mutatkozik a vásárlók részéről) kevesebb számú, ám nagyobb egyedire szabhatóságot kínáló készülékeket mutathatnak majd be. A válaszadók 86 százaléka találja vonzónak ezt a lehetőséget, 60 százalékuk még hajlandó is lenne valamivel többet fizetni ezért, bár türelmük igencsak véges, hiszen legfeljebb 3 napot várnának a kívánt termékre. A fiatalok több, mint fele szeretné, ha készülékeik frissíthetők, kiegészíthetők lennének, ez azonban szembe megy a bevett gyakorlattal, amely a nagy példányszámmal, a szabványosítással, ezzel együtt pedig a költségek leszorításával igyekszik bebiztosítani a sikert.
Meglátjuk, melyik trend lesz erősebb, az esetleges változáshoz azonban nyilván évekre lesz szükség.
Érdekes írás látott napvilágot a Forbes magazin oldalán, amelyben az egyedire szabható okostelefonok iránti igényre koncentrálnak. Ez állításuk szerint továbbra is erősen jelen van a globális piacon, a felhasználók ugyanis nagyobb változatosságot akarnak, ami idővel a hagyományos gyártási eljárásokat is megváltoztathatja.
Fontos leszögezni, hogy itt nem a moduláris megoldásokról van szó, ezek ugyanis a kezdeti lelkesedés ellenére nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Ehelyett egyszerűbb, apróbb változatásokkal jelenhetnek meg bizonyos okostelefonok, ahogy azt a Samsung, a Motorola, valamint a Huawei esetében már láthattuk. A várhatóan augusztusban bemutatkozó Galaxy Note 9 például számos eltérő színben lát majd napvilágot, a Huawei a P20 esetében ezt már megvalósította, a több árnyalatban pompázó burkolat viszonylag kedvező visszhangra is talált, míg a Motorola évek óta jelen van a piacon a különböző Moto Mod kiegészítőkkel, bár eleinte a Moto Maker projekt jelentette volna a nagy áttörést, amelyet azonban 2013-ban töröltek, hogy csökkentsék a költségeket – a jelek szerint az arany középutat igyekeznek megtalálni a kiadások és a vásárlói igények kielégítése között.
A Protolabs kutatására épülő írásban arról olvashatunk, hogy idővel akár a hagyományos gyártási procedúrák is megváltozhatnak, a gyártók ugyanis (amennyiben kellően erős kereslet mutatkozik a vásárlók részéről) kevesebb számú, ám nagyobb egyedire szabhatóságot kínáló készülékeket mutathatnak majd be. A válaszadók 86 százaléka találja vonzónak ezt a lehetőséget, 60 százalékuk még hajlandó is lenne valamivel többet fizetni ezért, bár türelmük igencsak véges, hiszen legfeljebb 3 napot várnának a kívánt termékre. A fiatalok több, mint fele szeretné, ha készülékeik frissíthetők, kiegészíthetők lennének, ez azonban szembe megy a bevett gyakorlattal, amely a nagy példányszámmal, a szabványosítással, ezzel együtt pedig a költségek leszorításával igyekszik bebiztosítani a sikert.
Meglátjuk, melyik trend lesz erősebb, az esetleges változáshoz azonban nyilván évekre lesz szükség.