MTI
Merkel: az adat a 21. század nyersanyaga
Az adat vált a 21. század nyersanyagává, ami nagy kihívás a szociális piacgazdaság fenntartásában és a társadalmi igazságosság biztosításában Angela Merkel német kancellár szerint.
A politikus a G20 csoport argentin soros elnökségének idején a Global Solutions Summit címmel Berlinben rendezett konferencián kiemelte, hogy a 21. században már nem a szén és az acél vagy az alumínium és a réz, hanem az adat a legfőbb nyersanyag, és még senki sem válaszolta meg azt a kérdést, hogy ebben a helyzetben miként lehet fenntartani egy méltányos, szociális piacgazdaságot. Mint mondta, "mindannyian adatbeszállítók vagyunk", de az adatokért "eddig nem kaptunk semmit, míg mások szépen keresnek rajtuk", így egy nagy igazságtalanság fenyeget.
Hozzátette, hogy a reális javaknak van ára és adózni kell utánuk, ezért az adatok árát is meg kell határozni, és az adatokon alapuló gazdasági tevékenységnek is megfelelő adórendszert kell kidolgozni. Az adatok, különösen a fogyasztók adatainak beárazása lesz a jövőben a központi kérdés a társadalmi igazságosságot tekintve - húzta alá a német kancellár a kedden véget ért konferencián.
Az ügy jelentőségét mutatja a nagy amerikai informatikai vállalatok, az Amazon, az Apple, a Facebook és a Google európai adófizetési kötelezettsége körüli vita is, vagy az autóipar fejlődése - mondta Angela Merkel, megjegyezve, hogy az iparágat átformáló digitalizáció révén "végül már nem is fogjuk tudni, hogy az autó egy guruló számítógép-e, vagy egy régi termék az elmúlt időkből". Kiemelte, hogy ezekről a kérdésekről egyelőre a tudósoknak kell gondolkodni és javaslatokat tenni. Ez "szép feladat" a tudomány embereinek, a politikusok dolga pedig az, hogy nagy figyelemmel meghallgassák a refomjavaslatokat - mondta a német kancellár.
A politikus a G20 csoport argentin soros elnökségének idején a Global Solutions Summit címmel Berlinben rendezett konferencián kiemelte, hogy a 21. században már nem a szén és az acél vagy az alumínium és a réz, hanem az adat a legfőbb nyersanyag, és még senki sem válaszolta meg azt a kérdést, hogy ebben a helyzetben miként lehet fenntartani egy méltányos, szociális piacgazdaságot. Mint mondta, "mindannyian adatbeszállítók vagyunk", de az adatokért "eddig nem kaptunk semmit, míg mások szépen keresnek rajtuk", így egy nagy igazságtalanság fenyeget.
Hozzátette, hogy a reális javaknak van ára és adózni kell utánuk, ezért az adatok árát is meg kell határozni, és az adatokon alapuló gazdasági tevékenységnek is megfelelő adórendszert kell kidolgozni. Az adatok, különösen a fogyasztók adatainak beárazása lesz a jövőben a központi kérdés a társadalmi igazságosságot tekintve - húzta alá a német kancellár a kedden véget ért konferencián.
Az ügy jelentőségét mutatja a nagy amerikai informatikai vállalatok, az Amazon, az Apple, a Facebook és a Google európai adófizetési kötelezettsége körüli vita is, vagy az autóipar fejlődése - mondta Angela Merkel, megjegyezve, hogy az iparágat átformáló digitalizáció révén "végül már nem is fogjuk tudni, hogy az autó egy guruló számítógép-e, vagy egy régi termék az elmúlt időkből". Kiemelte, hogy ezekről a kérdésekről egyelőre a tudósoknak kell gondolkodni és javaslatokat tenni. Ez "szép feladat" a tudomány embereinek, a politikusok dolga pedig az, hogy nagy figyelemmel meghallgassák a refomjavaslatokat - mondta a német kancellár.