Berta Sándor
Virtuális valóság böngészőt fejleszt a Firefox
A program lehet az első platformokon átnyúló böngésző a virtuális és a kiterjesztett valóság eszközök számára.
A Mozilla bejelentette, hogy új szoftvert készít, amelynek neve Firefox Reality lesz. Az új kiadást teljesen az alapoktól fejlesztik és a nyárra készülhet el. A szervezet elismerte, hogy természetesen már most is vannak megoldások a különböző szemüvegekhez, amelyek lehetővé teszik a webes böngészést, de azok platformspecifikusan érhetők el és zárt rendszerek. A Firefox Reality ezzel szemben független lesz, s számos készüléken és platformon lesz hozzáférhető.
A Firefox Reality GitHub oldalán fellelhető információk alapján az előzetes fejlesztői kiadás kompatibilis a Samsung GearVR, az Oculus Go, a HTC Vive Focus termékekkel, valamint a Qualcomm és az ODG szemüvegeivel. A Firefox Reality forráskódja már tesztelhető a Google Daydreamen és az Androidot futtató különböző eszközökön. A használt webes motort és az első kezelőfelület-terveket a Mozilla egy videóban mutatta be.
A Mozilla közölte, hogy a vegyes valóság jövőjét nem a zárt alkalmazások jelentik, hanem a felhasználóknak mindig új tapasztalatokat kell kínálni. Zökkenőmentesnek kell lennie az egyik virtuális tapasztalatból a másikba való átmenetnek. A szervezet hangsúlyozta, hogy a Firefox Reality jelenleg az egyetlen nyílt forráskódú böngésző a vegyes valóság területén. A program természetesen ugyanúgy védi a felhasználók magánéletét, mint a hagyományos asztali verzió, ráadásul a Firefox Quantum sebessége is megmaradhat az új változatban.
A Firefox volt az első böngésző, amely támogatta a WebVR nevű nyílt szabványt, amelynek segítségével a virtuális valóság tartalmak webes URL-ken keresztül oszthatók meg és próbálhatók ki, ezáltal sikerült megteremteni a megfelelő alapokat. De a Mozilla már a WebVR utódján dolgozik, amellyel a fejlesztők tartalmakat készíthetnek a virtuális valóság eszközökhöz. A WebXR a virtuális valóság mellett a kiterjesztett valóságot is támogatni fogja. Sean White, a Mozilla kutatási és fejlesztési vezetője kijelentette, hogy az új szabvány lehetséges alkalmazási területei lehetnek majd az elektronikus kereskedelmi alkalmazások, a közösségi játékok és az online meetingek.
A Mozilla bejelentette, hogy új szoftvert készít, amelynek neve Firefox Reality lesz. Az új kiadást teljesen az alapoktól fejlesztik és a nyárra készülhet el. A szervezet elismerte, hogy természetesen már most is vannak megoldások a különböző szemüvegekhez, amelyek lehetővé teszik a webes böngészést, de azok platformspecifikusan érhetők el és zárt rendszerek. A Firefox Reality ezzel szemben független lesz, s számos készüléken és platformon lesz hozzáférhető.
A Firefox Reality GitHub oldalán fellelhető információk alapján az előzetes fejlesztői kiadás kompatibilis a Samsung GearVR, az Oculus Go, a HTC Vive Focus termékekkel, valamint a Qualcomm és az ODG szemüvegeivel. A Firefox Reality forráskódja már tesztelhető a Google Daydreamen és az Androidot futtató különböző eszközökön. A használt webes motort és az első kezelőfelület-terveket a Mozilla egy videóban mutatta be.
A Mozilla közölte, hogy a vegyes valóság jövőjét nem a zárt alkalmazások jelentik, hanem a felhasználóknak mindig új tapasztalatokat kell kínálni. Zökkenőmentesnek kell lennie az egyik virtuális tapasztalatból a másikba való átmenetnek. A szervezet hangsúlyozta, hogy a Firefox Reality jelenleg az egyetlen nyílt forráskódú böngésző a vegyes valóság területén. A program természetesen ugyanúgy védi a felhasználók magánéletét, mint a hagyományos asztali verzió, ráadásul a Firefox Quantum sebessége is megmaradhat az új változatban.
A Firefox volt az első böngésző, amely támogatta a WebVR nevű nyílt szabványt, amelynek segítségével a virtuális valóság tartalmak webes URL-ken keresztül oszthatók meg és próbálhatók ki, ezáltal sikerült megteremteni a megfelelő alapokat. De a Mozilla már a WebVR utódján dolgozik, amellyel a fejlesztők tartalmakat készíthetnek a virtuális valóság eszközökhöz. A WebXR a virtuális valóság mellett a kiterjesztett valóságot is támogatni fogja. Sean White, a Mozilla kutatási és fejlesztési vezetője kijelentette, hogy az új szabvány lehetséges alkalmazási területei lehetnek majd az elektronikus kereskedelmi alkalmazások, a közösségi játékok és az online meetingek.