Berta Sándor
Facebook-bejegyzések - előrejelezhetők lesznek a reakciók?
Amerikai szakemberek szeretnék megfejteni a közösségi oldalra látogatók érzelmeit.
A Penn State's College of Information Sciences and Technology munkatársai egy olyan számítógépes modellt fejlesztettek ki, amely felhasználható arra is, hogy a jelenleginél jobban előrejelezze a Facebook-bejegyzésekre adott reakciókat. A megoldás a felhasználóknak és a cégeknek is segíthet annak megértésében, hogy az emberek miként fejezik ki az érzelmeiket a közösségi médiában.
Jason Zhang, az intézmény kutatója elmondta, hogy meg akarják érteni a felhasználók reakcióit. Egy algoritmus egy Facebook-bejegyzés esetében előrejelezheti az illető érzelmeit a hat legfontosabb hangulatjel figyelembevételével. A jelenlegi modellek még megbízhatatlanok és a bejegyzésekre való kattintások száma önmagában nem elegendő bizonyos dolgok megállapítására. A szakemberek éppen ezért szerettek volna egy jobb modellt megalkotni, amely a reakciókat sokkal jobban előrejelzi.
Az új modell az ellenőrzött gépi tanulás nevű mesterséges intelligencia technikára épül. A megoldást Facebook-bejegyzések, valamint a The New York Times, a a The Wall Street Journal és a The Washington Post anyagainak a bevonásával tesztelték és edzették. Kiderült, hogy az új modell jobb az eddigieknél.
A tudósok megállapították, hogy a felhasználók a leggyakrabban a lájk gombra kattintottak. Ennek oka, hogy az a pozitív interakciót jelölte. Nem véletlen az sem, hogy ez a Facebook szabvány hangulatjele. Zhang ezzel kapcsolatban kifejtette, hogy ha valaki valamit nyilvánosságra hoz az oldalon, akkor a barátai hajlamosak rá, hogy arra pozitív és ne negatív módon reagáljanak Mindez súlyos egyensúlyi problémát okoz, hiszen túlsúlyban vannak a pozitív visszajelzések. Ez a helyzet befolyásolhatja azt is, hogy miként fogadják a felhasználók a platformon megjelentetett reklámokat és tartalmakat.
A Penn State's College of Information Sciences and Technology munkatársai egy olyan számítógépes modellt fejlesztettek ki, amely felhasználható arra is, hogy a jelenleginél jobban előrejelezze a Facebook-bejegyzésekre adott reakciókat. A megoldás a felhasználóknak és a cégeknek is segíthet annak megértésében, hogy az emberek miként fejezik ki az érzelmeiket a közösségi médiában.
Jason Zhang, az intézmény kutatója elmondta, hogy meg akarják érteni a felhasználók reakcióit. Egy algoritmus egy Facebook-bejegyzés esetében előrejelezheti az illető érzelmeit a hat legfontosabb hangulatjel figyelembevételével. A jelenlegi modellek még megbízhatatlanok és a bejegyzésekre való kattintások száma önmagában nem elegendő bizonyos dolgok megállapítására. A szakemberek éppen ezért szerettek volna egy jobb modellt megalkotni, amely a reakciókat sokkal jobban előrejelzi.
Az új modell az ellenőrzött gépi tanulás nevű mesterséges intelligencia technikára épül. A megoldást Facebook-bejegyzések, valamint a The New York Times, a a The Wall Street Journal és a The Washington Post anyagainak a bevonásával tesztelték és edzették. Kiderült, hogy az új modell jobb az eddigieknél.
A tudósok megállapították, hogy a felhasználók a leggyakrabban a lájk gombra kattintottak. Ennek oka, hogy az a pozitív interakciót jelölte. Nem véletlen az sem, hogy ez a Facebook szabvány hangulatjele. Zhang ezzel kapcsolatban kifejtette, hogy ha valaki valamit nyilvánosságra hoz az oldalon, akkor a barátai hajlamosak rá, hogy arra pozitív és ne negatív módon reagáljanak Mindez súlyos egyensúlyi problémát okoz, hiszen túlsúlyban vannak a pozitív visszajelzések. Ez a helyzet befolyásolhatja azt is, hogy miként fogadják a felhasználók a platformon megjelentetett reklámokat és tartalmakat.