Gyurkity Péter
Veszteséges a Gorilla Glass gyártója
Jól jött az üveg hátlapok megjelenése, rengeteget fektetnek az új gyártósorokba.
A Corning elsősorban a speciális anyagok kapcsán, ezen belül is a Gorilla Glass névre keresztelt kijelzővédő rétegeken keresztül számít ismert névnek a hordozható kütyük vásárlóinak körében. A tavalyi kirobbanó formát most nettó veszteség követte, ez azonban további növekedést vetít előre, szó sincs tehát visszaesésről.
A cég a napokban tette közzé friss pénzügyi adatait, amelyek az utolsó negyedéves és a teljes évre vetített számokat is megmutatják nekünk. Ebből kiderül, hogy a 2016-os 3,6 milliárd dolláros nettó profit után tavaly csaknem 500 millió dollárt veszítettek, ez azonban nem a forgalom lassulását jelzi. Éppen ellenkezőleg, a negatív eredmény a hatalmas befektetések miatt jelent meg, itt ugyanis 23 különböző projekt fellendítésébe öltek nagy összegeket, ennek részeként pedig 11 új gyártósor kiépítésén is dolgoznak, ami nyilván komoly kiadást jelentett számukra – és jelent még az idei év első felében is.
A meglévő 5 különböző üzletág közül a kijelzőtechnológiákra és az optikai kommunikációra fókuszáló két részleg söpörte be a legnagyobb bevételt (sorrendben 928 és 745 millió dollárt), míg a Life Sciences néven futó divízió eredménye volt a legalacsonyabb. A különleges anyagokra koncentráló csoport (amely tartalmazza a Gorilla Glass rétegeket is, valamint az ebből származó bevételt) az ünnepi időszakban 25 százalékkal bővült az őszhöz képest, ami elsősorban az üveg hátlapok terjedésének volt köszönhető. Ez várhatóan az idei évben is folytatódik, így további javulásra számítanak.
Az említett befektetések erre jönnek majd rá, vagyis a kapacitás kibővülésével a második félévben ismét megugorhat az eredmény – tekintettel az okostelefonok szegmensében mutatkozó vásárlói igényekre, ezzel valószínűleg jövőre sem lesz gond.
A Corning elsősorban a speciális anyagok kapcsán, ezen belül is a Gorilla Glass névre keresztelt kijelzővédő rétegeken keresztül számít ismert névnek a hordozható kütyük vásárlóinak körében. A tavalyi kirobbanó formát most nettó veszteség követte, ez azonban további növekedést vetít előre, szó sincs tehát visszaesésről.
A cég a napokban tette közzé friss pénzügyi adatait, amelyek az utolsó negyedéves és a teljes évre vetített számokat is megmutatják nekünk. Ebből kiderül, hogy a 2016-os 3,6 milliárd dolláros nettó profit után tavaly csaknem 500 millió dollárt veszítettek, ez azonban nem a forgalom lassulását jelzi. Éppen ellenkezőleg, a negatív eredmény a hatalmas befektetések miatt jelent meg, itt ugyanis 23 különböző projekt fellendítésébe öltek nagy összegeket, ennek részeként pedig 11 új gyártósor kiépítésén is dolgoznak, ami nyilván komoly kiadást jelentett számukra – és jelent még az idei év első felében is.
A meglévő 5 különböző üzletág közül a kijelzőtechnológiákra és az optikai kommunikációra fókuszáló két részleg söpörte be a legnagyobb bevételt (sorrendben 928 és 745 millió dollárt), míg a Life Sciences néven futó divízió eredménye volt a legalacsonyabb. A különleges anyagokra koncentráló csoport (amely tartalmazza a Gorilla Glass rétegeket is, valamint az ebből származó bevételt) az ünnepi időszakban 25 százalékkal bővült az őszhöz képest, ami elsősorban az üveg hátlapok terjedésének volt köszönhető. Ez várhatóan az idei évben is folytatódik, így további javulásra számítanak.
Az említett befektetések erre jönnek majd rá, vagyis a kapacitás kibővülésével a második félévben ismét megugorhat az eredmény – tekintettel az okostelefonok szegmensében mutatkozó vásárlói igényekre, ezzel valószínűleg jövőre sem lesz gond.