SG.hu
Az EU szerint visszaél monopolhelyzetével a Gorilla Glass gyártója
Az Európai Bizottság szerint a hordozható eszközökbe törésálló üvegeket gyártó Corning versenyellenes praktikákat alkalmaz piaci uralma fenntartására. Vizsgálatot indítottak a cég kizárólagossági szerződései, árképzési gyakorlata és szabadalmi követeléseit illetően.
Az Európai Bizottság trösztellenes vizsgálatot indított az amerikai székhelyű Corning ellen, azt állítva, hogy az üveggyártó cég korlátozó megállapodások és a visszaélésszerű licencelés segítségével uralja a mobiltelefonok kijelzőinek piacát. Az EB közleménye szerint a Gorilla Glass törésálló alkáli-alumínium-szilikát üvege azért piacvezető, mert a Corning egyrészt megköveteli, másrészt kedvezményekkel jutalmazza azokat a készülékgyártókat, amelyek vállalják, hogy „teljes vagy majdnem teljes kijelző-keresletüket a Corningtól szerzik be”.
A Corning állítólag azt is megköveteli a készülékgyártóktól, hogy jelentsék számára más cégek versenyképes ajánlatait. A megállapodás értelmében a készülékgyártók csak akkor fogadhatják el más kijlezőgyártók ajánlatait, ha a Corning nem tud hasonló áron szállítani. Az EU azzal vádolja a céget, hogy nyomást gyakorol azokra a cégekre, amelyek a nyers üvegből kész telefon képernyővédőt készítenek, valamint hogy szerződéseiben lévő záradékok megakadályozzák, hogy a gyártók megtámadják a Corning szabadalmait. "A Corning által az OEM-gyártókkal és a kivitelezőkkel kötött megállapodások kizárják a rivális üveggyártókat a piac nagy szegmenseiből, ezáltal csökkentve a vásárlók választási lehetőségeit, növelve az árakat és megfojtva az innovációt a fogyasztók kárára világszerte” - írta a Bizottság.
"Nagyon frusztráló és költséges dolog egy mobiltelefon képernyőjének berepedése. Az ilyen készülékek védelmére használt fedőüvegek gyártásában az alacsony árak és a kiváló minőségű üveg biztosítása érdekében elengedhetetlen az erős verseny. Vizsgáljuk, hogy a Corning, e speciális üveg egyik fő gyártója megpróbálta-e kizárni a rivális üveggyártókat, és ezzel megfosztotta-e a fogyasztókat az olcsóbb és törésállóbb üvegtől." - nyilatkozta Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős ügyvezető alelnök. Amennyiben a fentiek bebizonyosodnak, akkor ez a magatartás sértheti az uniós versenyszabályokat, amelyek tiltják az erőfölénnyel való visszaélést. A Bizottság aggályainak eloszlatása érdekében a Corning kötelezettségvállalásokat tehet. A versenyszabályok megsértéséért kiszabható büntetés a globális bevétel akár 10%-át is elérheti.
A Corning a Gorilla Glass 4-et úgy hirdette, hogy „akár kétszer erősebb”, mint bármely „versenyképes” alternatíva. A Gorilla Glass 5 az 1,6 méteres esést is kibírta, a 6-ba pedig több ismétlődő sérüléssel szembeni ellenállást építettek be. Az Apple olyannyira lényegesnek tartja a Corning üvegtermékeit - például az iPhone 12 kerámiapajzsát -, hogy 45 millió dollárt fektetett a vállalatba, hogy bővítse az amerikai gyártást.
Az Európai Bizottság trösztellenes vizsgálatot indított az amerikai székhelyű Corning ellen, azt állítva, hogy az üveggyártó cég korlátozó megállapodások és a visszaélésszerű licencelés segítségével uralja a mobiltelefonok kijelzőinek piacát. Az EB közleménye szerint a Gorilla Glass törésálló alkáli-alumínium-szilikát üvege azért piacvezető, mert a Corning egyrészt megköveteli, másrészt kedvezményekkel jutalmazza azokat a készülékgyártókat, amelyek vállalják, hogy „teljes vagy majdnem teljes kijelző-keresletüket a Corningtól szerzik be”.
A Corning állítólag azt is megköveteli a készülékgyártóktól, hogy jelentsék számára más cégek versenyképes ajánlatait. A megállapodás értelmében a készülékgyártók csak akkor fogadhatják el más kijlezőgyártók ajánlatait, ha a Corning nem tud hasonló áron szállítani. Az EU azzal vádolja a céget, hogy nyomást gyakorol azokra a cégekre, amelyek a nyers üvegből kész telefon képernyővédőt készítenek, valamint hogy szerződéseiben lévő záradékok megakadályozzák, hogy a gyártók megtámadják a Corning szabadalmait. "A Corning által az OEM-gyártókkal és a kivitelezőkkel kötött megállapodások kizárják a rivális üveggyártókat a piac nagy szegmenseiből, ezáltal csökkentve a vásárlók választási lehetőségeit, növelve az árakat és megfojtva az innovációt a fogyasztók kárára világszerte” - írta a Bizottság.
"Nagyon frusztráló és költséges dolog egy mobiltelefon képernyőjének berepedése. Az ilyen készülékek védelmére használt fedőüvegek gyártásában az alacsony árak és a kiváló minőségű üveg biztosítása érdekében elengedhetetlen az erős verseny. Vizsgáljuk, hogy a Corning, e speciális üveg egyik fő gyártója megpróbálta-e kizárni a rivális üveggyártókat, és ezzel megfosztotta-e a fogyasztókat az olcsóbb és törésállóbb üvegtől." - nyilatkozta Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős ügyvezető alelnök. Amennyiben a fentiek bebizonyosodnak, akkor ez a magatartás sértheti az uniós versenyszabályokat, amelyek tiltják az erőfölénnyel való visszaélést. A Bizottság aggályainak eloszlatása érdekében a Corning kötelezettségvállalásokat tehet. A versenyszabályok megsértéséért kiszabható büntetés a globális bevétel akár 10%-át is elérheti.
A Corning a Gorilla Glass 4-et úgy hirdette, hogy „akár kétszer erősebb”, mint bármely „versenyképes” alternatíva. A Gorilla Glass 5 az 1,6 méteres esést is kibírta, a 6-ba pedig több ismétlődő sérüléssel szembeni ellenállást építettek be. Az Apple olyannyira lényegesnek tartja a Corning üvegtermékeit - például az iPhone 12 kerámiapajzsát -, hogy 45 millió dollárt fektetett a vállalatba, hogy bővítse az amerikai gyártást.