SG.hu
Magyarországon ma kezdődik a jövőheti Fekete Péntek
Ez a nap hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők.
A fekete péntek (black friday) csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek - az idén november 24-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban. Nálunk viszont néhány kereskedő előre hozta az akciót, már csak azért is, hogy az emberek ne a külföldi webshopokban költsék el a pénzüket, illetve igyekeznek meghosszabbítani az egyébként egy napos eseményt (Romániában már egy hónapig tartanak ilyenkor a leárazások). Biztosan nem fog minden simán menni, egyrészt ilyen extrém, egyidejű terhelésnél a kiszállítás el fog húzódni (a Magyar Posta 5 tételes csomaglimitet vezetett be), másrészt a napokban a magyar piac két nagy szereplőjéről is negatív hír látott napvilágot. Egyrészt adóhivatali razzia volt a Mall.hu-nál, másfél millárdos árukészletet zároltak, másrészt a Gazdasági Versenyhivatal megbírságolta az Extreme Digitalt, mert a cég a Fekete pénteki napját még 2015-ben "akár 70 százalék" szlogennel hirdette, mely kedvezmény csak néhány, egyébként is keveseket érdeklő árutípusra volt érvényes.
"Magyarországon az internetes kereskedelemben nagyobb a nap súlya, a hagyományos üzletek forgalmában ugyanakkor még nincs kimutatható hatása" - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Becslése szerint az e-kereskedőknek 5 és 10 milliárd forint közötti bevételt hozhat az esemény, a mai napon generált forgalom elérheti a teljes novemberi bevétel egyharmadát. Összehasonlításképpen hozzátette, a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem teljes novemberi volumene tavaly megközelítette a 32 milliárd forintot. Egyre több hagyományos üzletben is hirdetnek fekete pénteki akciókat, de az iparcikk-kiskereskedelem súlya tízszer akkora, mint a webkereskedelemé, így nehezebben kimutatható az akció hatása. Októberhez képest általában nő az iparcikkek vásárlása novemberben, de nem lehet azt mondani, hogy ez a növekedés kizárólag a fekete péntek miatt lenne - fejtette ki a szakértő.
Az eNET Internetkutató online felmérése szerint tavaly csaknem 2,1 millió felnőtt magyar internetező vásárolt a fekete pénteki akciókban, idén pedig már meghaladja a 3,3 milliót azoknak a száma, akik tervezik, hogy akár online, akár offline módon igénybe veszik a kínált akciókat. Bár nagy az a vásárlói tömeg, amit a black friday meg tud mozgatni, de a kutatás szerint mégsem kíséri az akciókat erőteljes tudatosság. A legtöbben megnézik ugyan az akcióhoz kapcsolódó weboldalakat, boltokat, de négyből csak egy internetező készül előre átgondoltan, megtervezetten a leárazásokra. A netezők ötöde épp csak ránéz az akciókra, minden tizedik netezőt pedig hidegen hagyja a black friday.
A közeledő karácsony rányomja a bélyegét a fekete pénteki vásárlásokra is. A legtöbben játékot, ajándékot és háztartási gépeket, konyhafelszerelést terveznek venni. Toplistásak még a szórakoztató elektronikai eszközökre és a ruházatra vonatkozó vásárlási tervek. Öt potenciális black friday vásárlóból egy számít arra, hogy mobiltelefont, drogériai terméket, szépségápolási cikket, illetve könyvet vesz majd ezeken a napokon. A vásárlást tervezők átlagosan körülbelül 36 ezer forint értékben szándékoznak költeni. Ez az átlagos költés a potenciális vásárlók számára kivetítve nagyságrendileg 120 milliárd forintos forgalmat generálhatna, ha valamennyi vásárlási terv megvalósulna - közölte az eNET. Ez meghaladná a teljes tavalyi hazai online kereskedelmi forgalom negyedét.
A MediaMarkt közlése szerint a nap a műszaki cikkeket forgalmazó társaságoknál hagyományosan a legfontosabb értékesítési időszak kezdetét jelzi. A társaság idén harmadik alkalommal elvégzett reprezentatív kutatásából kiderül, hogy négyből három ember webáruházból is tervezi beszerezni a kiszemelt műszaki terméket. A felmérés alapján a vásárlást tervezők 35 százaléka tudatosan készül, 44 százaléka pedig nem választja ugyan ki a konkrét terméket, de a számára szükséges termékkategóriában keresi a legjobb ajánlatot. A kutatás szerint idén csaknem 50 százalékkal többet költenének műszaki cikkek beszerzésére a vásárolni szándékozók.
Negyedszer csatlakozik a fekete péntekhez a Praktiker, a barkácsáruházlánc azt reméli, hogy országszerte 20 áruházában és webshopjában sikerül majd megdupláznia átlagos napi forgalmát. Tavaly az előző évhez képest 50 százalékkal több látogató érkezett a Praktiker webshopjába 24 órán belül, akik jellemzően barkácsgépeket, karácsonyi termékeket, bútorokat és fürdőszoba-felszereléseket, csempéket és zuhanykabint vásároltak a black friday akció keretében - közölte a cég.
A Fashion Days is vásárlási rohamot vár az idei fekete pénteken. A Magyarországon, Romániában és Bulgáriában működő divatportál tapasztalatai szerint az akciókra a magyarországi vásárlók várnak a legjobban, számuk megduplázódhat az előző évekhez képest. Míg 2014-ben 205 ezer eurót, 2016-ban már 570 ezer eurót költöttek a vevők a Fashion Days november végi akcióján, és a cég szerint ez ebben az évben akár duplájára is nőhet. A vállalat éves forgalmának 15 százalékát bonyolítja az akció három napja alatt - közölték.
Az Extreme Digital azt közölte, hogy az idei black friday az internetes kereskedelem legkiemelkedőbb eseménye lesz, a webáruháznál a legtöbb vásárlás ezen a napon realizálódik. Tapasztalataik szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabbak, a karácsonyi készülődéskor eleve számításba veszik az olyan akciókat, mint a fekete péntek. Az eMAG arról tájékoztatott, hogy idén is rekorddöntésre készülnek az év legfontosabb vásárlási akciója kapcsán, 600 ezer akciós termék várja majd a vásárlókat.
A fekete péntek (black friday) csaknem ötven éve a hálaadást követő péntek - az idén november 24-e - elnevezése az Amerikai Egyesült Államokban. Nálunk viszont néhány kereskedő előre hozta az akciót, már csak azért is, hogy az emberek ne a külföldi webshopokban költsék el a pénzüket, illetve igyekeznek meghosszabbítani az egyébként egy napos eseményt (Romániában már egy hónapig tartanak ilyenkor a leárazások). Biztosan nem fog minden simán menni, egyrészt ilyen extrém, egyidejű terhelésnél a kiszállítás el fog húzódni (a Magyar Posta 5 tételes csomaglimitet vezetett be), másrészt a napokban a magyar piac két nagy szereplőjéről is negatív hír látott napvilágot. Egyrészt adóhivatali razzia volt a Mall.hu-nál, másfél millárdos árukészletet zároltak, másrészt a Gazdasági Versenyhivatal megbírságolta az Extreme Digitalt, mert a cég a Fekete pénteki napját még 2015-ben "akár 70 százalék" szlogennel hirdette, mely kedvezmény csak néhány, egyébként is keveseket érdeklő árutípusra volt érvényes.
"Magyarországon az internetes kereskedelemben nagyobb a nap súlya, a hagyományos üzletek forgalmában ugyanakkor még nincs kimutatható hatása" - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Becslése szerint az e-kereskedőknek 5 és 10 milliárd forint közötti bevételt hozhat az esemény, a mai napon generált forgalom elérheti a teljes novemberi bevétel egyharmadát. Összehasonlításképpen hozzátette, a Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem teljes novemberi volumene tavaly megközelítette a 32 milliárd forintot. Egyre több hagyományos üzletben is hirdetnek fekete pénteki akciókat, de az iparcikk-kiskereskedelem súlya tízszer akkora, mint a webkereskedelemé, így nehezebben kimutatható az akció hatása. Októberhez képest általában nő az iparcikkek vásárlása novemberben, de nem lehet azt mondani, hogy ez a növekedés kizárólag a fekete péntek miatt lenne - fejtette ki a szakértő.
Az eNET Internetkutató online felmérése szerint tavaly csaknem 2,1 millió felnőtt magyar internetező vásárolt a fekete pénteki akciókban, idén pedig már meghaladja a 3,3 milliót azoknak a száma, akik tervezik, hogy akár online, akár offline módon igénybe veszik a kínált akciókat. Bár nagy az a vásárlói tömeg, amit a black friday meg tud mozgatni, de a kutatás szerint mégsem kíséri az akciókat erőteljes tudatosság. A legtöbben megnézik ugyan az akcióhoz kapcsolódó weboldalakat, boltokat, de négyből csak egy internetező készül előre átgondoltan, megtervezetten a leárazásokra. A netezők ötöde épp csak ránéz az akciókra, minden tizedik netezőt pedig hidegen hagyja a black friday.
A közeledő karácsony rányomja a bélyegét a fekete pénteki vásárlásokra is. A legtöbben játékot, ajándékot és háztartási gépeket, konyhafelszerelést terveznek venni. Toplistásak még a szórakoztató elektronikai eszközökre és a ruházatra vonatkozó vásárlási tervek. Öt potenciális black friday vásárlóból egy számít arra, hogy mobiltelefont, drogériai terméket, szépségápolási cikket, illetve könyvet vesz majd ezeken a napokon. A vásárlást tervezők átlagosan körülbelül 36 ezer forint értékben szándékoznak költeni. Ez az átlagos költés a potenciális vásárlók számára kivetítve nagyságrendileg 120 milliárd forintos forgalmat generálhatna, ha valamennyi vásárlási terv megvalósulna - közölte az eNET. Ez meghaladná a teljes tavalyi hazai online kereskedelmi forgalom negyedét.
A MediaMarkt közlése szerint a nap a műszaki cikkeket forgalmazó társaságoknál hagyományosan a legfontosabb értékesítési időszak kezdetét jelzi. A társaság idén harmadik alkalommal elvégzett reprezentatív kutatásából kiderül, hogy négyből három ember webáruházból is tervezi beszerezni a kiszemelt műszaki terméket. A felmérés alapján a vásárlást tervezők 35 százaléka tudatosan készül, 44 százaléka pedig nem választja ugyan ki a konkrét terméket, de a számára szükséges termékkategóriában keresi a legjobb ajánlatot. A kutatás szerint idén csaknem 50 százalékkal többet költenének műszaki cikkek beszerzésére a vásárolni szándékozók.
Negyedszer csatlakozik a fekete péntekhez a Praktiker, a barkácsáruházlánc azt reméli, hogy országszerte 20 áruházában és webshopjában sikerül majd megdupláznia átlagos napi forgalmát. Tavaly az előző évhez képest 50 százalékkal több látogató érkezett a Praktiker webshopjába 24 órán belül, akik jellemzően barkácsgépeket, karácsonyi termékeket, bútorokat és fürdőszoba-felszereléseket, csempéket és zuhanykabint vásároltak a black friday akció keretében - közölte a cég.
A Fashion Days is vásárlási rohamot vár az idei fekete pénteken. A Magyarországon, Romániában és Bulgáriában működő divatportál tapasztalatai szerint az akciókra a magyarországi vásárlók várnak a legjobban, számuk megduplázódhat az előző évekhez képest. Míg 2014-ben 205 ezer eurót, 2016-ban már 570 ezer eurót költöttek a vevők a Fashion Days november végi akcióján, és a cég szerint ez ebben az évben akár duplájára is nőhet. A vállalat éves forgalmának 15 százalékát bonyolítja az akció három napja alatt - közölték.
Az Extreme Digital azt közölte, hogy az idei black friday az internetes kereskedelem legkiemelkedőbb eseménye lesz, a webáruháznál a legtöbb vásárlás ezen a napon realizálódik. Tapasztalataik szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabbak, a karácsonyi készülődéskor eleve számításba veszik az olyan akciókat, mint a fekete péntek. Az eMAG arról tájékoztatott, hogy idén is rekorddöntésre készülnek az év legfontosabb vásárlási akciója kapcsán, 600 ezer akciós termék várja majd a vásárlókat.